• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita

Hoppar in i denna tråden jag fast jag inte hunnit läsa igenom alla sidor än Glad Vad härligt att det finns så många som delar datum eller har närliggande datum. Det är så lätt att känna en stor samhörighet med er alla trots att vi inte känner varandra alls Solig Glad att BT finns!!!

Jag & min blivande gifter oss den 30/6 2012 i Malmö. Vi har hittat plats för vigsel, middag & fest på ett & samma ställe. Det blir Heleneholm slott. Det var 3e platsen vi tittade på & även då vi trodde att det skulle vara svin dyrt så blev det ett bättre pris där än på andra ställen. Jag blev kär i det lilla slottet direkt & är jätte glad att vi åkte dit & kollade Skrattande 
    Vi hoppas på att vädret tillåter oss att ha en utomhusvigsel & jag har tagit kontakt med en vigselförrättare som verkar duktig (hon sjunger oxå så jag hoppas på en eller två sånger för att dryga ut vigseln lite). Försöker fortfarande klura ut hur vi ska göra med in & utgångsmusik...
    Jag har mina 4 tärnor klara + 1 marshalk. Min M2B har bara en bestman!  Vi kommer att vara ca: 45 pers, vi har ingen direkt budget men försöker hålla kostnaderna nere på det vi kan.

För att spara in lite på kostnaden så kommer en av mina tärnor att fixa min sminkning då hon är utbildat makeupartist. Min syster kommer göra franskmaniky på mina egna naglar. Min pappas sambo hjälper oss med inbjudningarna då hon är en fena på sådant Flört 
    Vi kommer att ha lila, vitt & grönt som färgtema & har köpt in lila organzapåsar att fylla med några chokladbitar till gästerna. 
    Har kollat runt med fotografer & har just nu 4 olika att välja mellan. 
    Vi kommer troligtvis att hyra en Dj-in-a-box till middags & fest musik. Vi har valt "Av längtan till dig" som valslåt, tycker den är såå fin! 

Det var lite kort om våra planer än så länge. Ha en kanon fin dag allihop Solig 

• MsChevy

Har en liten fundering:
    Jag har ju en son på 3 år. Han kommer vara med vid själva vigseln för han är lixom min familj o sak självklart va med när vi gifter oss. Men i övrigt vill vi helst att det är barnfritt (allra helst vigseln), men hur skriver man det snyggast i inbjudan?
    "Barn är välkomna, men helst inte" Öh...låter inte så bra....Sonen kommer efter vigseln åka hem till sin pappa, för jag tror ju inte det är så jättekul för honom att va med på festen, sitta still o äta.
    Vi tänkte iaf ha en backup-plan: lekhörna o lekledare för barnen. Men hur skriver vi snyggast att barnen gärna får stanna hemma, men är välkomna om man inte hittar barnvakt? Kan ju inte skriva barnfritt o det första de ser är min son... 

• liley

Hej! Jag ska också gifta mig den 30 juni 2012! Vi har bokat kyrka i Stockholm och letar just nu efter en lokal. Har ett ställe på gång, men vi är inte 100% säkra på att det är den rätta. Funderar också lite på att ha ett skärgårdsbröllop med övernattning. Vårt bröllop blir litet, med kanske 25-30 gäster. För oss är det viktigast att det ska vara intimt, romatiskt och avslappnat så vi firar bara med våra närmaste.

Ni verkar redan ha hunnit en bra bit på väg i planeringen! Vi har inte haft tid att fixa så mycket än. Just nu är jag besatt av att hitta den ultimata ringen (min M2B är inte lika entusiastisk över det...) Väntar mitt tredje barn i dagarna, men i höst (när jag förhoppningsvis har återfått formen ) planerar jag att ge mig ut på jakt efter en brudklänning! Annars är det väl inbjudningskort och fotografletande som står högt uppe på listan.

• liley
    MsChevy skrev 2011-08-03 14:50:25 följande:
    Har en liten fundering:
    Jag har ju en son på 3 år. Han kommer vara med vid själva vigseln för han är lixom min familj o sak självklart va med när vi gifter oss. Men i övrigt vill vi helst att det är barnfritt (allra helst vigseln), men hur skriver man det snyggast i inbjudan?
    "Barn är välkomna, men helst inte" Öh...låter inte så bra....Sonen kommer efter vigseln åka hem till sin pappa, för jag tror ju inte det är så jättekul för honom att va med på festen, sitta still o äta.
    Vi tänkte iaf ha en backup-plan: lekhörna o lekledare för barnen. Men hur skriver vi snyggast att barnen gärna får stanna hemma, men är välkomna om man inte hittar barnvakt? Kan ju inte skriva barnfritt o det första de ser är min son... 
    Vi har samma problem... Vi kommer själva att ha tre barn på 4 år, 2 år och 1 år och de kommer förstås vara med i kyrkan och ev. på festen. Sedan är min fästman från Danmark så det betyder nog att barnens kusiner (3 st) också kommer med till Sverige och då kan vi ju inte neka dem att vara med... Skulle helst vilja att de bara stannade fram till middagen och att man kanske kunde ha barnvakt efter. Vi kommer att ha vigseln kl. 14 och sedan kanske tårta, jordgubbar och champagne utomhus (om det ej regnar) samt ha lite lekar innan middagen börjar vid kl 18 (om vi nu väljer det ställe vi funderar på). Då är det ju ok om barnen är med fram till middagen, men sedan vore det skönt med lite barnfritt. Vet inte heller hur man ska formulera det... Det gör inget om det är barn i kyrkan, men man vill ju inte att det ska bli barnkalas istället för bröllopsfest   Min M2B är dock inte riktigt av samma åsikt. Han tycker inte att det gör något om det är barn med på festen, men jag känner bara att det kunde vara skönt att få äta middag i lugn och ro åtminstone denna dag på året.
  • MsChevy

Grattis Liley!!! Härligt med tillökning! Vi jobbar på saken hehe. Är väl bäst vi spikar datum, då kanske det tar sig...hehe....Det blir antingen 16 juni eller nån gång i augusti...

Jag tycker nog lite tvärtom, vill helst inte ha med barn på vigseln, men på middagen gör inget. De brukar kunna lätta upp stämningen lite. O som sagt om man har en lekhörna för dom med leksaker o pyssel o kanske tv o film o nån som håller koll på dom. En väninna va på en släktings vigsel för ett tag sen o i kyrkan var det några barn med. En av brudtärnornas barn satt hos nån släkting o bar gallskrek efter mamma hela tiden. Kompisen sa att det lixom förstörde hela vigseln o det vill man ju inte...

• liley

Tack MsChevy! Ja, det kan säkert bli skrikigt även i kyrkan. Jag tänker också på när vi har vanliga middagar med våra vänner som nästan alla har barn i samma ålder och det är full kalabalik. Man hinner knappt äta själv... Vi tänkte ha långbord ute och då kan barnen springa runt i fria och leka och då är det nog inga problem, men om det regnar är det kanske tråkigt för dem.

Vi försökte också bli gravida länge (eller ja, 1,5 år, det är ju inte superlänge) innan det lyckades, men sen blev det ketchupeffekt - snart får vi vårt tredje barn på tre år! Jag ville inte gifta mig gravid (för att jag ville se smal ut i min brudklänning, haha!) så vi gifte oss i hemlighet borgeligt för fyra år sedan (våra familjer vet fortfarande inget) för att sedan ha det "riktiga" bröllopet med festen då jag garanterat inte var gravid. Men om jag hade gjort om allt hade jag nog struntat i det där med om jag var gravid eller inte när jag vigdes eftersom det är så svårt att planera livet ändå. Om man skulle vara gravid och gifta sig samtidigt är det bara dubbel lycka

• MsChevy

Sanna ord, Liley! Gjorde ni nåt speciellt för att det skulle ta sig efter så lång tid eller kom det av sig självt så att säga? 
    Jo, man vill ju se riktigt bra ut i klänningen! Men man vet ju aldrig hur man mår under graviditeten heller o e ju kanske inte så kul o behöva springa o spy under vigsel (kanske man gör ändå av nervositet hehe)
    Om det regnar rekommenderar jag att ni tar med oömma kläder som barnen kan byta till. Och om det är många barn kanske nån vän eller släkting har en husvagn eller en van eller nåt annat stort så kan barnen se på film o pyssla där inne.

Men nu har vi iaf satt ett datum och jag hoppas jag fortfarande får vara med i tråden.
    Solig28 juli 2012Solig  
    För då får vi hoppas att det tar sig nu så det blir ett litet söt majtroll som Lilique skrev o sen hardcore bootcamp till augusti...hehe...(isf har vi två majtroll, sonen är oxå född i maj)

• wictory

Hej hej!

Såg att Ms Chevy bokat datum till den 28 juli 2012 vilket är mitt datum också!!! Jag vill såklart också gärna vara med i tråden och kunna bolla tips och idéer inför den stora dagen... ;)

Kyrka och lokal är spikad i Varberg - mat och liknande får komma allteftersom..

Klänning köptes via Kina (lite tidigt kanske men vad fasen..) och levererades i fredags efter bara 12 dagar - fantastiskt! Det är klänningen på bilden och jag är super nöjd - min dröm klänning jag inte visste att jag ville ha :)

• AnnaJacob
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-03 12:42:12 följande:
    Hoppar in i denna tråden jag fast jag inte hunnit läsa igenom alla sidor än Glad Vad härligt att det finns så många som delar datum eller har närliggande datum. Det är så lätt att känna en stor samhörighet med er alla trots att vi inte känner varandra alls Solig Glad att BT finns!!!

Jag & min blivande gifter oss den 30/6 2012 i Malmö. Vi har hittat plats för vigsel, middag & fest på ett & samma ställe. Det blir Heleneholm slott. Det var 3e platsen vi tittade på & även då vi trodde att det skulle vara svin dyrt så blev det ett bättre pris där än på andra ställen. Jag blev kär i det lilla slottet direkt & är jätte glad att vi åkte dit & kollade Skrattande 
    Vi hoppas på att vädret tillåter oss att ha en utomhusvigsel & jag har tagit kontakt med en vigselförrättare som verkar duktig (hon sjunger oxå så jag hoppas på en eller två sånger för att dryga ut vigseln lite). Försöker fortfarande klura ut hur vi ska göra med in & utgångsmusik...
    Jag har mina 4 tärnor klara + 1 marshalk. Min M2B har bara en bestman!  Vi kommer att vara ca: 45 pers, vi har ingen direkt budget men försöker hålla kostnaderna nere på det vi kan.

För att spara in lite på kostnaden så kommer en av mina tärnor att fixa min sminkning då hon är utbildat makeupartist. Min syster kommer göra franskmaniky på mina egna naglar. Min pappas sambo hjälper oss med inbjudningarna då hon är en fena på sådant Flört 
    Vi kommer att ha lila, vitt & grönt som färgtema & har köpt in lila organzapåsar att fylla med några chokladbitar till gästerna. 
    Har kollat runt med fotografer & har just nu 4 olika att välja mellan. 
    Vi kommer troligtvis att hyra en Dj-in-a-box till middags & fest musik. Vi har valt "Av längtan till dig" som valslåt, tycker den är såå fin! 

Det var lite kort om våra planer än så länge. Ha en kanon fin dag allihop Solig 
    Jag bor också i Malmö, och vet precis var Heleneholms slott ligger, Det är ju hur gulligt som hellst! =)
  • liley
    MsChevy skrev 2011-08-03 20:19:10 följande:
    Sanna ord, Liley! Gjorde ni nåt speciellt för att det skulle ta sig efter så lång tid eller kom det av sig självt så att säga? 
    Jo, man vill ju se riktigt bra ut i klänningen! Men man vet ju aldrig hur man mår under graviditeten heller o e ju kanske inte så kul o behöva springa o spy under vigsel (kanske man gör ändå av nervositet hehe)
    Om det regnar rekommenderar jag att ni tar med oömma kläder som barnen kan byta till. Och om det är många barn kanske nån vän eller släkting har en husvagn eller en van eller nåt annat stort så kan barnen se på film o pyssla där inne.

Men nu har vi iaf satt ett datum och jag hoppas jag fortfarande får vara med i tråden.
    Solig28 juli 2012Solig  
    För då får vi hoppas att det tar sig nu så det blir ett litet söt majtroll som Lilique skrev o sen hardcore bootcamp till augusti...hehe...(isf har vi två majtroll, sonen är oxå född i maj)

Vårt första barn kom till med hjälp av insemination, andra barnet naturligt och denna tredje gång också - fast oplanerat! De två andra gångerna gick det alltså väldigt snabbt och lätt att bli gravid. Det kommer bara att vara 1,5 år mellan varje barn. Hoppas att det snart lyckas för er också!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!