• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

Öh...vi har inte kommit så långt. Vi är typ klara med själva upplägget, men vi har dock inte bestämt om vi ska gifta oss nästa juni eller året därpå. Det hänger lixom lite på om jag blir gravid snart eller inte. Vill ju vara i snygg form på den stora dagen...hehe... 
    Men vi är på det stora hela klara, vi vet precis hur vi ska ha upplägget, vilken mat vi ska ha, dekorationer, inbjudningskort. Tack vare att vi ska göra rätt mycket själva (eller själv, jag gör väl det mesta, typiskt kvinnor...hehe) så känns det inte som vi behöver stressa. Ska bara hitta rätt festlokal o en bra leverantör av festfaten...bara o bara ska jag väl inte säga, för det är många lösa trådar som ska flätas ihop, men är det nåt jag är bra på så är det o hålla i just lösa trådar o få ihop ett jäkligt bra resultat...
    Mitt upplägg är:
    *hitta priser på lokaler
    *lägga upp en kalkyl på utgifter, så vi vet hur mycket vi behöver jobba ihjäl oss...hehe
    *bestämma datum
    *loosa några kilo o bli redigt snygg!! hehe
    *prata med sömmerskan om klänningen
    ja, upplägget kan ju göras hur lång som helst...men det där är iaf en början... Vi är ju som sagt ganska på det klara med allt så det ska ju "bara" vävas ihopTungan ute

Styrka: hittade lite snygga kilklackarSolig

http://goo-search.com/wedge_wedding_shoes.html  Kanske inte så billiga, men bra inspiration
    http://www.dinsko.se/Shop-online/Dam/Sale?art=263161 Är ju på rea. Lite tråkig kanske, men det kan du ju piffa upp med strass o grejer :)
    http://www.tradera.com/Vita-Kilklackskor-fran-H-M-strl-38-auktion_342393_136259952  Tradera kan man fynda mycket på...

Googla runt lite så hittar du nog vad du vill ha! Solig 

• Pernillaaa

Guuud vad härliga ni alla verkar vara! :)

Jag ska som ni andra gifta mig den 30/6 2012.

Har ringt runt i en vecka nu och kollat olika lokaler. Hade fått bokat in en tid på den bygdegård som ligger närmast oss idag. När jag kom dit så tyckte jag att det verkade väldigt litet, trots att det var plats för 120personer.
    Dock blev jag mer och mer förtjust i stället ju mer jag gick runt och tittade där och började fantisera.
    Priset är ett riktigt kap(!), 1400kr för en hel helg och då har dom ALL utrustning man behöver.

Så den lokalen är bokad då jag fick besked om att den lokalen jag egentligen ville ha givetvis redan var bokad. Men som sagt, nu känns det bättre och bättre :).

Ska även kolla en till lokal och ta reda på lite mer om den imorgon, om jag hinner.

Annars har jag lämnat in ett menyförslag till min syster som driver några restauranger i Oslo för att se vad hon tycker om mina förslag. Hon erbjöd sig även att fixa personal och maten åt oss, älskade syster!
    Jag var länge inne på buffé och även så min m2b men nu är vi nog mer inne på 3-rätters.

Får jag bara bokat en kyrka jag gillar nu så kan jag nog "lugna" ner mig lite.
    Känns som att festlokal, mat och kyrka är de största orosmomenten.

• MsChevy

Välkommen Pernillaaa!
    Jo, här är ett gäng glada brudar!Solig

Tänkte på en sak till: hur gör ni med fotograf? Vet ni vilka sorts bilder ni vill ha?
    Jag tänkte ha ett urval av "typ såna bilder vill vi ha" o visa för fotografen, som i det här fallet är min pappa. Han är utbildad fotograf o har plåtat sen 70-talet. Min nackdel är dock att jag har skitsvårt att slappna av framför kameran, känner mig så tillgjord, så "ta kort på mig, är jag söt nu?" Men det är väl bara o låtsas att man är nån hollywoodstjärna som gör sånt varje dag, hehe. O eftersom det är min pappa som tar bilderna så kan jag ju skälla på honom om jag inte får de bilder jag vill ha direkt Flört

Kan ge mig f på att om vi spikar ett datum o bokar lokaler o allt sånt, då blir jag gravid. Hm, what to do...?

• Lilique

MsChevy, spika ett datum NU! Genast! Direkt! Så blir det ett litet söt-troll i maj och du kör hardcore bootcamp för att komma ner i klänningen haha.

Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med fotograf ännu. Har en bekant som tar sagolika bilder, det blir bokstavligt talat "magisk" stämning i bilderna. Funderar på att be henne, och bjuda henne på festen samt en lite mindre ekonomisk ersättning för besväret.

Är inte heller speciellt bekväm framför kameran, får väl hitta något sätt att öva på! ^^

• Lilique

Och välkommen hit Pernillaaa! =)

Vad hade du tänkt dig för meny då? Man kanske kan hitta lite inspiration. ^^

• AnnaJacob

Jag säger också välkommen till dig Pernilla! =)

Jag behöver hjälp....
    Jag håller just nu på med att försöka hitta ett bra och gärna inte alltför dyrt liveband...
    Jag har hittat ett som faktiskt är helt ok, men inte WOW! Har också hittat ett som är WOW!!! Men skillnaden är 20 000 kr....=(
    Vi har en budget på ca 80 000 kr, men om det blir billigare så gör det inget! hehe
    Dock så gör ett liveband mycket för en fest, men 20 000 kr är mycket pengar (framför allt när man är student som jag är).
    Visst finns det en massa band som ligger mittimellan, och jag har säkert varit inne och lyssnat på ett 30-tal band, men de billigaste av mina val är minst lika bra som dessa "mellan banden", men de dyra är sjuuukt bra....Vad hade ni gjort?

Vill också tillägga att vi kommer att ha en DJ som spelar när bandet pausar...

• MsChevy
    Anna Jacob, var ska ni gifta er? Vet om ett ruskigt bra coverband, de tar ca 8000:- för en spelning, men det är klart värt de pengarna. Har partajt till dom flera gånger o är lika impad varenda gång! Sånt ös!!! De är WOW flera gånger om! Cover Eye Band heter dom... Rekommenderar dom varmt! 
    Behöver ni DJ i pausen? Kanske räcker med en dator eller dylikt inkopplad på ljudanläggningen med en bra playlist eller skiva som ni gjort? Där får du ju ner utgifterna lite...

Lilique: ja, det är väl bäst o göra så! hehe Har ju försökt bli gravida i ett år nu, så det är väl bara o spika datum, hoppas i sänghalmen o sen råträna efteråtTungan ute Gick inte upp i vikt så mycket under min förra graviditet, får hoppas det blir samma denna gången...
    Och det låter som att ni ska boka vännen att plåta er, tror dessutom hon skulle tycka att det vore en ära att få föreviga er stora dag! Be henne att ni provfotograferar lite innan så du vet hur du ska slappna av framför kameran. En bra fotograf får motivet att slappna av desutom. Min nackdel där är ju att jag själv är fotograf så jag vet hur kameran beter sig o hur jag ska vara framför den för att få bäst bilder o då tänker jag för mycket o det blir bara fel. Får ta ett snack med farsan om detta....hehe 

Pernillaaa: fördelen med buffé är att ni kan beställa extra mycket o ha brunch med era gäster dagen efter. O 3-rätters kan vara svårt o hålla reda på om nån ska ha specialmat o dylikt.  

Vi kommer ha alla mejeriprodukter laktosfria eftersom vi båda är laktosintoleranta. I inbjudningarna kommer vi fråga om nån behöver specialkost utöver laktosen, så vi kan fixa det med. 
    Men en fråga om maten: först är det ju förrätt (en liten aptitretare), sen huvudrätt (i vårt fall buffé) och sen efterrätt. Efterrätten är väl inte tårtan eller? Har fattat det som att tårta o kaffe o avec kommer senare? Eller är jag helt ute o cyklar? 
  • AnnaJacob
    MsChevy skrev 2011-08-03 09:53:00 följande:
    Anna Jacob, var ska ni gifta er? Vet om ett ruskigt bra coverband, de tar ca 8000:- för en spelning, men det är klart värt de pengarna. Har partajt till dom flera gånger o är lika impad varenda gång! Sånt ös!!! De är WOW flera gånger om! Cover Eye Band heter dom... Rekommenderar dom varmt! 
    Behöver ni DJ i pausen? Kanske räcker med en dator eller dylikt inkopplad på ljudanläggningen med en bra playlist eller skiva som ni gjort? Där får du ju ner utgifterna lite...
    Alltså 8000 kr är lungt för oss att betala för ett liveband.
    Vi kommer att ha festen i Danmark, så det är ju bra om bandet finns i malmö-trakten. Var kommer de ifrån?

Och på frågan om Dj, så ja det måste vi ha (haha). Eller måste och måste, men jag vill iallafall ha det och jag tycker att det är värt de extra pengarna! Vi känner en som är duktig DJ, så hon tar inte så mycket för det..
  • MsChevy

De kommer från Nässjö-trakten så det är ju en bit...men jag ska leta reda på numret till sångaren (som för övrigt nästan är helt blind, därav namnet på bandet, men du ska honom på scen, WOW!) o så kan du säga att du blev rekommenderade dom av en tjej som bokat dom på Ränneslättsträffen i Eksjö. 
    Tur man känner folk så man får ner utgifterna. En kmpis från Norge är ju musiker o karaokevärd på en krog där så han får bli musikansvarigSkrattande 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!