• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Vi ska inte ha någon DJ utan det blir en enorm spellista på Spotify. Bra att du sa det, för den kan jag jobba på! Och bordsplaceringen. Det lär ju utan tvekan hålla mig sysselsatt i flera dagar.

Håruppsättningen har jag hittat allaredan faktiskt. Gick på en makeupklass för ett tag sedan och där var två tjejer från frisörlinjen som skulle visa de senaste trenderna för håruppsättningar och ville ha "provdockor". Jag blev slumpmässigt utvald för bröllopsuppsättningen och den var.... ja, så fin har jag nog aldrig varit i håret. När jag kom hem tog jag säkert 25 bilder bara för att få en ur varje vinkel. Mrawr, perfekt.

Jo, jag borde faktiskt passa på att röra lite på mig nu. Det gäller att ta vara på värmen och solljuset! Smart det där med inspelningsapparaten, jag brukar alltid få en massa "geniala" idéer som hinner försvinna lagom tills jag kommer hem igen.

Hur ska ni göra med maten? Buffé eller sittande? (Eller något annat?) Hur många rätter? Hur resonerar ni?
    Först hade jag tänkt buffé men ångrade mig eftersom att jag nog tycker att det är "enklare" (och lite lyxigare) att få maten serverad när man sitter vid bordet. Då skulle det vara 3-rätters. Men så vaknade jag igår och var inte helt säker. Det blir ju (okej, det KAN BLI) mycket billigare med buffé och pengar finns inte i överflöd här. Och är 65 personer verkligen för många för buffé? Kanske, kanske inte. Hmm...

• BlackWIngedAngel

Ville bara tipsa om tråden "Bröllop 2012":
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3823476.html

Datumet varierar förstås för de olika medlemmarna men det är trots allt samma år och där kan du säkert hitta flera som, precis som oss, gifter sig 30 juni.

Jag och min blivande ska ha ett västkustbröllop (bohusbröllop kanske man rentav ska kalla det). Min blivande är inte superintresserad av allt, men han har varit med och godkänt de flesta delarna i planeringen. Vissa delar är mitt ansvar, andra delar är upp till honom att fixa.

• imdelicate

Vi ska ocksa gifta oss 2012-06-30 :) Ser verkligen fram emot att det ar dags. Hittills har vi bokat kyrka, lokal, cateringfirma, skrivit en preliminar gastlista och sa har jag kopt min klanning ocksa :) 

• BrudiMaj2012

Vi har också det datumet klockan 15 närmare bestämt blir vi äkta makar.. :-P vi har bokat kyrka, bestämt restaurang för festen, är förmodligen klara med gästlistan (42 personer) och har bestämt färgtema (vitt, grönt och guld) hoppas att vi lyckas hålla liv i den här tråden, himla kul att vi delar datum!

• AnnaJacob

Nu har vi äntligen beslutat oss för datum och det blir den 30-06-12! Så jag tänkte ge mig in i eran tråd =)

Jag har redan börjat planera en hel del, för det finns ju mycket som ska falla på plats. Vi ska gifta oss i Danmark och ha vigseln utomhus. Så det MÅSTE vara fint väder den dagen.

Jag har en väldigt klar bild i mitt huvud om hur jag vill ha mitt bröllop, och hoppas nu bara att vi ska kunna spara ihop pengar till den stora dagen!!

• souna616

Vi ska ocksa gifta oss 2012-06-30  i Stockholm. Har redan bokat vigselförrättare, festlokal och vigselplats.
    Jag är så inne i planering nu och ser verkligen fram emotSkrattandeHa hitta några klänning men inte bestäm än.

• Blivande mrs

Vi ska gifta oss 2012-06-30  i Stockholm. En sålänge har vi ite bokat något förutom datumet! souna616 var ska ni gifta er? 

• Lilique

Va roligt att vi är så många redan! Håller med BrudiMaj2012 och hoppas också att vi lyckas hålla igång tråden!

AnnaJacob, var i Danmark ska ni vara då? (: Berätta mer om bilden du har i huvudet!

Förresten... om man har för många på gästlistan men verkligen inte kan bestämma sig för vem/vilka som måste bort för att alla är lika "viktiga"... är man världens sämsta människa om man kör sten-sax-påse om saken då? Haha

• BrudiMaj2012

Lillique- man ska aldrig underskatta sten-sax-påse, det är ett utmärkt verktyg i situationer som denna.. det är verkligen inte lätt att bestämma gästlista, man får tyvärr tänka mer med plånboken än hjärtat.. Och det behöver man som tur är nästan aldrig göra annars.. Hur många gäster har ni?

• Lilique
    BrudiMaj2012 skrev 2011-07-26 13:32:50 följande:
    Lillique- man ska aldrig underskatta sten-sax-påse, det är ett utmärkt verktyg i situationer som denna.. det är verkligen inte lätt att bestämma gästlista, man får tyvärr tänka mer med plånboken än hjärtat.. Och det behöver man som tur är nästan aldrig göra annars.. Hur många gäster har ni?
    Just nu står det 62 gäster på listan. När vi först började prata om bröllop sa vi att vi skulle ha ca 40, eftersom att det skulle bli väldans dyrt med fler. Det gick ju sådär. Det är 20 från min sida och 42 från hans. Helst skulle jag stryka från Team Bruden utom mina föräldrar och syskon och bara bjuda hans sida, men det skulle väl bli ett världskrig utan dess like haha.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!