• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530

Idag blir det valslektion igen, blev rikigt trött sist så räknar det som träning :) Idag är det på ett annat ställe, får se vilket som känns bäst!

• 120530
    Red skrev 2011-12-14 07:47:26 följande:
    Idag blir det valslektion igen, blev rikigt trött sist så räknar det som träning :) Idag är det på ett annat ställe, får se vilket som känns bäst!

Bra lektion igår, bättre teknimässigt men blev inte lika trött som sist.

Idag hade jag velat springa en runda eller på löpband beroende på vädret, men jag har ont i ena vristen igen. Är nästan säker på att det är benhinneinflammation, men jag har ju redan provat att vila för att läka ut det. Vill ju träna nu när jag är igång! Skall prova med zon och ispåse som många föreslår...

• sofi 88

Eftersom min tenta höll på till klockan sju i torsdags blev det ingen ridlektion för mig, istället blir det två den kommande veckan så nu tar jag igen lite träning. Har dessutom provridit två hästar idag för att antagligen bli medryttare på dem, så nu är vilan över :) Får se om det kommer bli någon tid över för gym nu innan jul men det ser inte jätteljust ut. 

• 120530
    Red skrev 2011-12-15 08:06:30 följande:

Bra lektion igår, bättre teknimässigt men blev inte lika trött som sist.

Idag hade jag velat springa en runda eller på löpband beroende på vädret, men jag har ont i ena vristen igen. Är nästan säker på att det är benhinneinflammation, men jag har ju redan provat att vila för att läka ut det. Vill ju träna nu när jag är igång! Skall prova med zon och ispåse som många föreslår...

Voltaren-gel, ispåse efer räning och antiinflammatoriskt medicin gjorde susen. Sprang i lördags 6 km på 45 men kände inget efteråt. Glad! Idag blir det mer löpning, vädret får bestämma om det blir skogen eller friskis. Och mb2, för jag ger mig inte ut i skogen ensam!

Känner mig rikigt taggad just nu, nu är det drygt två månader kvar till bröllopet och jag känner mig i hyfsad form. Efter jul och nyår skall jag göra en spurt med både träning och kosten, skall försöka att hålla mig ifrån socker helt de sista två månaderna.

• 120530

Igår blev det 7 km löpning med mb2 på den bligsamma tiden 55 minuter, men jag sprang iaf och det kändes bra. Inget håll eller ont i benhinnorna. Hoppas, hoppas att tomten har en pulsklocka till mig för nu är jag riktig sugen :)

Ikväll blir det platt mage stark rygg dvd:n!

Sofi 88: Vad var det för hästar du provred?

• sofi 88
    Red skrev 2011-12-20 08:25:26 följande:

Igår blev det 7 km löpning med mb2 på den bligsamma tiden 55 minuter, men jag sprang iaf och det kändes bra. Inget håll eller ont i benhinnorna. Hoppas, hoppas att tomten har en pulsklocka till mig för nu är jag riktig sugen :)

Ikväll blir det platt mage stark rygg dvd:n!

Sofi 88: Vad var det för hästar du provred?

Duktig du är som springer! Denna veckan blir det nog bara ridning onsdag å torsdag som jag trodde först, om jag inte mot all förmodan skulle få ett träningssug på juldagen, haha, troligt..... 

Hästarna är ett russ (1999 stor C) som är en riktig skogsmulle som dessutom älskar att hoppa små hinder. Välriden får jag säga, satt bara på den i 30 min men tyckte han jobbade på fint, Pajas hette han :) Sen andra är ett sto som heter Merimba eller om det var Marimba, tror hon var halvblod och har tydligen tävlat hoppning på hög nivå när hon var ung (1991) och har gått som avelssto länge. Hon är duktig på dressyr och fortfarande duktig på att hoppa men det är lite lägre hinder nu pga hennes ålder. Hon var lite starkare än lilla russet men väldigt rolig och frammåt. Så det blir nog en tur nästa vecka med en av ägarna om vi får tid. :)
  • MalinÄlskarAndreas91

Jag har börjat bli slarvig när det gäller träningen. Men min tanke är att jag har köpt wiifitness till vårat wii.

• 120530

Tomten var snäll och gav mig en ny pulsklocka med gps :) Happy happy happy och väldigt träningssugen! Jag gav mb2 ett par löpartights, så nu får jag kanske sällskap ännu oftare.

Tyvärr är jag superupptagen hela veckan, så kommer inte hinna springa. Skall försöka vara duktig med min mag-dvd och prommenander istället. Igår blev det en timma i raskt tempo med mb2. Förhoppningsvis hinner jag springa på fredag!

Hur går det för er andra? Nytt år nya tag efter helgen?

• Emelie 87

Även jag blir civilingenjör till sommaren.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • sofi 88

Idag blev det äntligen träning igen, shake it blev det trots att det skulle varit bodypump. Kände nämnligen att det var lagom att köra pump eftersom det inte är lika konditionskrävande. Fick andnöd efter halva passet men jag kämpade på ändå :)

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!