• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530

Igår blev det 4 km på asfalt på drygt 25 minuter, alltså lnappt 7 min/km vilket är ok. Kände tyvärr av värken i benhinnorna redan från början och det släppt inte under passet så som det brukar :( Borde kanske vila en längre tid men känner inte att jag vill det just nu så jag kör på.

Nästa vecka börjar passen på friskis igen så på måndag skall jag äntligen på core igen! Träningsplanen de sex veckorna som är kvar till bröllopt är:

Måndagar - Core

Tisdagar - Lätt löpning ca 4-5 km

Fredagar - Löpning intervall

Söndagar - Löpning långpass, minst 1 mil

Dagarna däremellan skall jag försöka gå på prommenad eller träna med mag/rygg dvd hemma. Vill gärna göra lite armövningar hemma också men kan typ bara armhävningar vilket ju är toktråkigt! Några ips någon?

• aniara
    sofi 88 skrev 2012-01-10 07:04:43 följande:
    Igår tränade jag bodybalance med mamma. Superjobbigt! Tänkte att det är blir väl ett vanligt sånt där avslappningspass, puh! Helt död i kroppen. Inte blev det bättre av att jag hade träningsverk sen ridningen i söndags, haha. Imorgon blir det ridning igen, har köpt goa vinterridvantar och nya snygga ridbrallor så ska bli gött att äntligen känna sig lite varm när man rider :)
    Bodybalance är mitt favoritpass fast jag tycker inte det är så jobbigt. Vissa rørelser kan ta väldigt mycket før stunden men jag känner inte av det efteråt. Jag går på det før att få stretchen och avslappningen. Ær inbokad på 30 min core efter jobbet føljt av Bodybalance. Jag var också och spinnade en timme imorse och sprang 11 km igår :)
  • sofi 88

Red: Du har ju "dips" för triceps så om du håller händerna bakom ryggen på en stol och så sänker du ner och lyfter upp. Om du hittar något som väger runt 2-3 kg hemma så kan du ju köra att du håller föremålet över huvudet och sänker ner bakom ryggen, det är också för triceps. Bäst för framsida är väl om du har tillgång till hantlar eller skivstång hemma?

• 120530
    sofi 88 skrev 2012-01-11 09:43:32 följande:
    Red: Du har ju "dips" för triceps så om du håller händerna bakom ryggen på en stol och så sänker du ner och lyfter upp. Om du hittar något som väger runt 2-3 kg hemma så kan du ju köra att du håller föremålet över huvudet och sänker ner bakom ryggen, det är också för triceps. Bäst för framsida är väl om du har tillgång till hantlar eller skivstång hemma?
    Tack, skall prova det! Är sugen på att köpa hantlar faktiskt, såg att de hade billiga på rusta. Nästa gång jag passerar ett rusta får det nog bli sådana :)
  • sofi 88

Idag var det stallet igen, å det gick SÅ bra! Supernöjd, och jag fick jobba ordentligt så imorgon kommer jag nog känna i benen. Har btw fortfarande träningsverk i mage och sida sen bodybalance i måndags, superbra träning. Får se om jag orkar släpa mig till gymmet imorgon, beror på när m2b kommer hem från sin utbildning i Sthlm. 

• 120530

Igår blev det mintt första riktiga intervallpass med min nya klocka Glad Sprang först 2k uppvämningsjogg, sedan 250 m fort och sedan 2 minuters vila/gång. Varvade det 7 gånger och joggade sedan 1km nedvarvning. Så här blev mina tider, som är lite upp och ned mycket för att rundan är backig:

2 km uppvärmningsjogg; tempo 7,06 min/km 
    1 250m: tempo 6,01 min/km
    2 250m: tempo 5,20 min/km
    3 250m: tempo 4,51min/km
    4 250m: tempo 5,06 min/km
    5 250m: tempo 5,07 min/km
    6 250m: tempo 5,15 min/km
    7 250m: tempo 6,42 min/km
    1 km nedvarvningsjogg: tempo 6,42

Jag sprang sammanlagt ca 6 km varav 3km var intervall. Jag skall försöka köra ett liknande pass 1 gång i veckan hädanefter men slipa på det lite. Nästa gång skall jag korta vilan till1,45 min, nu var det lite väl länge. 

Känns så himla roligt med löpningen nu!

• aniara

Jag körde dubbelpass, piloxing och zumba, i går och det gav ordentligt med träningsvärk. Jag brukar inte få träningsvärk så det var skönt att få kvitto på att jag verkligen utmanar mig själv. Även om jag inte är stolt över zumban, det var riktigt svårt att hänga med. Nu ska jag ut på en promenad innan middagen.

• sofi 88

Igår var det dags för stallet igen, eftersom vi bestämt oss för att träna min sits lite blev jag longerad på ena pollen av ägaren, sjukt nyttigt! Och gav rätt bra träningsverk i låren och ryggen :)

• 120530
    Idag sprang jag mitt första riktiga långpass, långsamt men länge var målet. Det blev 13 km på 1 h 39 min, medeltempo 7,37 min/km. Blev inte anfådd och fick inte håll, men kände mig trött i benen mot slutet. Jättenöjd med passet Glad

Vägde och mätte mig idag:
    Vikt: 63 kilo 
    Byst: 80
    Midja: 68
    Rumpa: 98
    Överarm:26
    Lår: 54
     Nästan exakt samma som förra veckan, och det känns dom att det är svårt att mäta exakt likt....  
  • sofi 88

Ridning imorse, blev rätt lungt eftersom marken var stenhård å det var glashalt på sina ställen, så mest skritt och lite trav men fick jobba mina ben en hel del ändå. Ikväll var det body balance, riktigt jobbigt denna veckan med. Bävar för träningsverk!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!