• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    aniara skrev 2011-12-08 16:28:58 följande:

Køp broddar och sætt på skorna. Finns både i løparbutiker som Løplabbet och Runners Store (de sæljer æven i nætbutiken) och på t.ex. Designtorget. De hær ær superbra:
    www.loplabbet.se/store/tillbehor/hbb-slipstop...

De gør att man kan springa i princip helt obehindrat.

Tack för tipset, skall nog köpa ett par sådana!
  • 120530
    Red skrev 2011-12-08 07:28:24 följande:
    Här är det isgata idag :( Slut på bra löparunderlag för i år känns det som! Blir nog step ikväll iaf och löpning på fredag istället. Får se om det blir utomhus eller inomhus på löpband!

Stepen blev inställd så det blev löpbandet istället. Snigeln (jag) sprang 7km på 50 minuter. Det är långsamt men jag är ändå nöjd att det kändes bra och att jag sprang för första gången på nästan 2 veckor. Tycker det är bra med löpband för där man kan knappa in en hstighet och sedan är det bara att hänga på!

I eftermiddag blir det platt mage/start rygg dvd:n. Jag har förresten träningsvär i mgen idag efter löpningen. Knasigt, någon som upplevt det?

• sofi 88

Blev bara ett pass å så ridning denna veckan. Fast idag bytte jag däcken helt själv på m2bs bil som jag ska ha i vinter. Så lite träning blev det allt där :D Nästa vecka är nämnligen tentavecka så nu får all extra tid gå till plugg :/ men om en vecka är jag tillbaka i träningen!

• fasit
    sofi 88 skrev 2011-12-11 13:46:25 följande:
    Blev bara ett pass å så ridning denna veckan. Fast idag bytte jag däcken helt själv på m2bs bil som jag ska ha i vinter. Så lite träning blev det allt där :D Nästa vecka är nämnligen tentavecka så nu får all extra tid gå till plugg :/ men om en vecka är jag tillbaka i träningen!
    Hej Sofi88! Vad pluggar du? Jag har svårt att få ihop allt med träning, laga mat och skola..man vill ju ha lite tid att bara göra ingenting också. Några tips?
  • sofi 88
    fasit skrev 2011-12-11 13:53:39 följande:
    Hej Sofi88! Vad pluggar du? Jag har svårt att få ihop allt med träning, laga mat och skola..man vill ju ha lite tid att bara göra ingenting också. Några tips?
    Jag pluggar till högskoleingenjör med inriktning bygg :) Är inne på sista året så näst sista terminen nu, börjar se slutet! Ja men det är ju svårt å få ihop allt. Framförallt nu när vi har två grupparbeten, man kan ju inte bara smita när folk sitter kvar till sju i skolan... Men matlagningen är väl den som lider mest. Tror faktiskt det är därför jag inte går ner i vikt mer än jag gör, eftersom jag knappt hinner laga mat. Å då får det bli köttfärssås som lagas på måndag kväll kanske å käka den 4 dagar i sträck. Varierad kost är ingenting som jag sysslar med just nu, haha! En annan bra grej är att det tar mig 5 minuter att gå till gymmet, närhet är a och o just nu. Skulle jag behöva sitta på en buss i en halvtimme för att åka och träna skulle det aldrig bli av. Vad pluggar du för något?
  • 120530
    Red skrev 2011-12-09 09:56:41 följande:

Stepen blev inställd så det blev löpbandet istället. Snigeln (jag) sprang 7km på 50 minuter. Det är långsamt men jag är ändå nöjd att det kändes bra och att jag sprang för första gången på nästan 2 veckor. Tycker det är bra med löpband för där man kan knappa in en hstighet och sedan är det bara att hänga på!

I eftermiddag blir det platt mage/start rygg dvd:n. Jag har förresten träningsvär i mgen idag efter löpningen. Knasigt, någon som upplevt det?

Gick bra med dvd:n! Det finns tre pass som bara tar 15 minuter, jättebra att köra när man egentligen inte hinner! Idag blev det ett förvirrat löppass. Hade lånat en pulsklocka ev en vänn men fick det inte att fungera riktigt bra vilket störde mig eftersom jag mest knapprade på den. Sprang iaf 4 km så fick lite motion iaf! Imorgon blir det löpning med mb2!
  • fasit
    sofi 88 skrev 2011-12-11 14:04:12 följande:
    Jag pluggar till högskoleingenjör med inriktning bygg :) Är inne på sista året så näst sista terminen nu, börjar se slutet! Ja men det är ju svårt å få ihop allt. Framförallt nu när vi har två grupparbeten, man kan ju inte bara smita när folk sitter kvar till sju i skolan... Men matlagningen är väl den som lider mest. Tror faktiskt det är därför jag inte går ner i vikt mer än jag gör, eftersom jag knappt hinner laga mat. Å då får det bli köttfärssås som lagas på måndag kväll kanske å käka den 4 dagar i sträck. Varierad kost är ingenting som jag sysslar med just nu, haha! En annan bra grej är att det tar mig 5 minuter att gå till gymmet, närhet är a och o just nu. Skulle jag behöva sitta på en buss i en halvtimme för att åka och träna skulle det aldrig bli av. Vad pluggar du för något?
    Jag har 1,5 år kvar innan jag är civilingenjör i industriell ekonomi. Går på Chalmers, men kommer från Karlskrona där vi ska ha vårt bröllop till sommaren. Jag hoppas på att få jobb i Karlskronatrakten så att det blir lite lättare att fixa med allt inför den stora dagen. Jag ska prova min klänning nu till jul!!Den ligger hemma hos mina föräldrar..spännande, men hoppas att den inte är FÖR stor eller liten. Egentligen hoppas jag lite lite för liten så jag har lite att kämpa mot:) Hur långt har ni kommit med planerna?
  • sofi 88
    fasit skrev 2011-12-11 19:03:38 följande:
    Jag har 1,5 år kvar innan jag är civilingenjör i industriell ekonomi. Går på Chalmers, men kommer från Karlskrona där vi ska ha vårt bröllop till sommaren. Jag hoppas på att få jobb i Karlskronatrakten så att det blir lite lättare att fixa med allt inför den stora dagen. Jag ska prova min klänning nu till jul!!Den ligger hemma hos mina föräldrar..spännande, men hoppas att den inte är FÖR stor eller liten. Egentligen hoppas jag lite lite för liten så jag har lite att kämpa mot:) Hur långt har ni kommit med planerna?
    Okej, kul med en till ingenjör :D Håller faktiskt på å plugga till en ekonomitenta som är påbyggnad på vår industriella ekonomi kurs. Valde den(ekonomisk verksamhetsstyrning) så jag läser den utöver mina andra kurser, inte smartaste beslutet jag tagit med tanke på vilken skitperiod detta varit! Till skilland från dig antar jag så är ekonomi tydligen inte min starkaste sida. Det där med självkostnadskalkyler och olika bokföringsskitar går bara inte in i min skalle :/ 

Vi har kommit en bra bit i planerna och det viktigaste är bokat. Klänningen hänger hemma hos mamma och pappa eftersom den inte får plats i vår liiiilla klädkammare som jag och m2b delar på (ca 2 kvm...! platsbrist ja!). Den är lite för stor men ska sys in i sommar. Därför gör det inget om jag går ner lite, tränar  för fullt. Mina armar brukade alltid se starka ut innan men de har haft lite vila men nu börjar man ana musklerna igen. Och sen ryggen å axlarna vill jag ska vara snygga eftersom jag har en axelbandslös klänning. Vi gifter oss 7e juli så nu är det bara 7 månader kvar. Hoppas vi snart kan få inbjudningskorten så det kan pysslas klart och sen skickas i januari/februari.

Har ni mycket fix kvar? 
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!