• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    Red skrev 2012-01-25 08:02:47 följande:

Ikväll blir det mag-dvd och hantelpass hemma!

Igår hade vi möte med fotografen och kom inte hem förrens 21, så det blev igen träning igår. Skall försöka ta mag-dvd och hantlar idag istället!
  • 120530

Ojojoj, nu har det blivit rörigt med träningen. Sprang på löpband i fredags. 6 km på 40 min, alltså 6,6 min/km vilket är helt ok för mig. Ville inte springa längre eftersom jag bokat in ett långpass med min bror på söndagen.

I lördags gick jag på ett morgonpass core på friskis, men hann bara träna 10 min innan jag blev kidnappad för min möhippa :) Så det blev inte så mycket core och givetvis inget långpass söndag morgon som planerat.

Ikväll är det core igen, hoppas det blir ett helt pass denna gången :)

• 120530
    förlovadflicka skrev 2012-01-30 09:51:56 följande:
    Sista dagen på 7 day challenge idag, kommer klara det! Äntligen ett träningsmål som jag lyckats hålla i mer än en dag! :D
    Vad är det? Det har du säkert skrivit innan men jag kan inte hitta det :) Duktigt hur som helst att lyckas med ditt mål!
  • förlovadflicka
    Red skrev 2012-01-30 12:52:58 följande:
    Vad är det? Det har du säkert skrivit innan men jag kan inte hitta det :) Duktigt hur som helst att lyckas med ditt mål!
    Man dansar en viss mängd på just dance 3 på wiin :)
  • Hotlena
    sabz skrev 2012-01-23 13:14:34 följande:
    Är det någon som har testat Jillian Michaels - 30 days shred? Jag påbörjar den alltid men sen är det alltid något som kommer imellan så att det inte blir av :(
    Jag är ett stort Jillianfan och har kört 30 days shred, Shred-it with weights, 6 weeks 6 pack och yoga meltdown. Dock inte slaviskt nån av dem. Jag har mixat lite som jag vill och även blandat med andra dvd:er och egna pass. =) Nyss köpte jag hennes bok "Making the cut" och körde idag första träningspasset ur den. Hon är tuff!
    Jag hade en del att gå ner från början och har tappat 10kg på ett år. Nu har jag ca 5 kvar, men diciplinen är inte alltid så bra =/  Men jag har tänkt följa boken nu i 30 dagar + löpband så får vi se vad det blir för resultat. Hon har även en där en diet för 30 dagar, den kommer jag inte följa.
    Hittade även Bob Harpers DVD på nätet för inte så längesen =D Han är också hur bra som helst! 
  • sofi 88

Igår å idag var det stallet, har börjat komma på stora hästen nu så det börjar gå riktigt fint faktiskt :) 
    Eftersom hon jobbar betyder det att jag också får aktivera min kropp lite mer än innan så jag får mig en rejäl genomkörare vid varje pass faktiskt. Var i Paris i helgen med m2b vilket innebar mycket god mat och goda viner och sen jag kom hem har jag inte hunnit handla så det har blivit hämtmat två dagar i rad = inte bra. Så imorgon blir det nog gymmet alternativt pass. Jobba jobba jobba! 

• förlovadflicka

Har tränat åtta dagar i sträck, känner mig så nöjd och det bästa är att jag tycker att det är roligt och känner att det ger resultat :D

• 120530

Usch, jag har hamnat i en ordentlig svacka.. Har inte tränat sedan fredag. Vi har tusen saker som måste göras inför bröllopet (om fyra veckor..) och så har jag dessutom fått ont i halsen. Att det är kallt som f-n och isigt gör det inte mer lockande!

Har bestämt mig för att ta en träningspaus denna veckan för att hinna pricka av saker på att-göra-lista och vila både hals och ben. Hoppas jag inte tappar allt för mycket och att jag är pigg och sugen på nya tag på måndag.

• aniara

Efter att jag kom hem från Norge i söndags har jag direkt hoppat in i mina gamla rutiner. Måndag 30 min löpning + 30 min core på lunchen. Tisdag 60 min löpning (utomhus) på lunchen i sällskap med kollega. Idag och imorgon löpning till och från jobbet (2*30 min per dag, om jag inte tar en omväg). Dessutom 30 min core på lunchen imorgon. På fredag troligtvis lunchträning. Lördag vila och söndag långpass (ca 20 km). Det blir minst 5,5 mil löpning, troligtvis 6,5 mil om jag springer fredag också.

• Yez
    förlovadflicka skrev 2012-02-01 07:40:31 följande:
    Har tränat åtta dagar i sträck, känner mig så nöjd och det bästa är att jag tycker att det är roligt och känner att det ger resultat :D

Kom ihåg att musklerna måste få vila också, minst lika viktigt!

(Vila menar jag inte ligga på soffan utan aktiv vila i form av en lättar pw tex)

• Yez

Mitt tränings schema varje vecka..

Måndag: vila

Tisdag: simmar 40 min på morgonen + gym och 20 min crosstrainer på kvällen

Onsdag: simmar 40 min på morgonen + kondition iform av crosstrainer, löpning eller PW

Torsdag: simmar 40 min på morgonen + gym och crosstrainer/löp 20 min på kvällen

Fredag: simmar 40 min på morgonen + gym och crosstrainer/löp 20 min på kvällen

Lördag: Kondition i form av pw eller gymm & crosstrainer

Söndag: PW

Vilka kvällar jag kör vad kan variera men så ser veckans träning ut.

Jag är 23 år, 165 och väger 62kg.. Är inte ute efter att gå ner i vikt så mycket, då jag vet att muskler väger mer och jag är i dagsläget ganska stark. Jag tränar för att få en slankare och fastare kropp, går inte efter vikt utan hur jag ser ut och mått. Hoppas att jag till sommaren ska kunna visa mig i bikini utan att tycka det är jobbigt!

Alla ni som har möjlighet att simma någon gång i veckan, gör det! Sån jäkla bra träning för att träna hela kroppen slankare.

• förlovadflicka
    Yez skrev 2012-02-01 09:45:27 följande:

Kom ihåg att musklerna måste få vila också, minst lika viktigt!

(Vila menar jag inte ligga på soffan utan aktiv vila i form av en lättar pw tex)

Jag ser till att träna olika musklergrupper varje dag, men själva "huvudträningen" jag kör är mest kondition, så det är inte så hårt för musklerna :) Gör hellre så här, för jag vet att tar jag en enda hel vilodag så kommer jag försoffas!
  • sofi 88

Usch, är en dålig människa, inget pass i onsdags och inte heller i helgen. Men red 4 ggr förra veckan å idag har jag ridit ett pass. Jobbade mycket i galopp så både jag å hästen fick svettas lite. Gjorde några galoppombyten som jag typ aldrig gjort innan å det gick kanon, så känns roligt när man utvecklas men jobbigare blir det! Snart blir det body balance så imorgon kommer jag ha skön träningsverk.

• förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2012-02-06 17:29:53 följande:
    Usch, är en dålig människa, inget pass i onsdags och inte heller i helgen. Men red 4 ggr förra veckan å idag har jag ridit ett pass. Jobbade mycket i galopp så både jag å hästen fick svettas lite. Gjorde några galoppombyten som jag typ aldrig gjort innan å det gick kanon, så känns roligt när man utvecklas men jobbigare blir det! Snart blir det body balance så imorgon kommer jag ha skön träningsverk.
    Vi kan bilda dåliga människornas klubb! Fast åkte på en jätteförkylning så när det gäller träningen är jag väl ursäktad... Dock inte från glassen, pizzan, chipsen osv osv :P
  • 120530

Jag är fortfarande förkyld och tar träningspaus en vecka till :( Känns jättetråkigt när jag kommit igång och tränat så duktigt under lång tid, så blir jag sjuk tre veckor innan bröllopet. Det känns som att jag tappar allt, och när jag blir frisk kommer det vara för sent för något "sista ryck".

Jag vill absolut vara frisk på både bröllop och bröllopsresa så jag har inget annat val än att ta paus...

• förlovadflicka

Red: innan bröllopet tog jag det så lugnt jag bara kunde och det tror jag var bra! Det blir så mycket stress så man behöver all vila man kan få. Bättre att vara lite, lite ur form än att se utsliten ut :)

• 120530
    förlovadflicka skrev 2012-02-07 09:50:39 följande:
    Red: innan bröllopet tog jag det så lugnt jag bara kunde och det tror jag var bra! Det blir så mycket stress så man behöver all vila man kan få. Bättre att vara lite, lite ur form än att se utsliten ut :)
    Ja jag tror du har rätt, det är inte så mycket att göra än att vila mig i form Flört 
  • sofi 88

Denna veckan blev det både ridning å body balance på måndagen, som alla veckor tidigare, ridning onsdag och idag blev det dubbelpass, red båda hästarna å nu är jag helt död. Hoppas det går bra med träningen för er andra brudar!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!