• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • CiaLia

usch va jag ogillar när kroppen börjar kännas mjuk å slapp....för några veckor sen började jag skriva på en D-uppsats vilket innebär att jag sitter som en säck potatis framför datorn cirka 10 timmar om dan...vanligtvis är jag aktiv dagarna i ända då jag e förskollärare så nu har jag mer än halverat min fysiska aktiva tid vilket på en gång känns i kroppen...E ute å går en stund varje dag å joggar 2 dagar i veckan men ändå märker jag hur min kropp reagerar på att sitta still hela dagarna, verkligen inte min grej. Tur man inte har kontorsjobb då hade jag blivit både tjock å trött. Det är ju tyvärr inte heller så att man minskat matintaget bara för att man minskat den fysiska aktiviteten, å det är ju så man lägger på sig.

Är det någon annan som känner igen sig?

Som tur är så är detta förhoppningsvis det sista jag ska plugga på måååånga år... 

• 120530

Nu har jag bestämt mig för att rycka upp mig rejält! Jag gifter mig om tre månader, kan jag inte ta mig samman i tre månader är jag världens tönt. Träning varje dag ska det bli om det inte är så att jag absolut inte hinner. Har jag ont eller känner mig skadad skall jag gå en rejäl runda, det mår man alltid bra av. Jag skall äta som jag gör nu vilket är ganska nyttigt, och får unna mig något på helgen förutsatt att jag tränar ordentligt. Efter nyår skall jag lägga in ytterligare en växel.

På min bröllopsdag skall jag inte ångra mig utan känna att jag gjort mitt allra bästa för att se och känna mig så vacker som möjligt.

Jag är frisk, har tid, har träningskort, ett motionsspår runt knuten och både en bror och en mb2 som jag får med mig om jag tjatar lite. Inga mer ursäkter ifrån mig!

Mitt nya liv börjar på frukostrasten där jag byter onyttig automatkaffelatte mot en kiwi och ett glas vatten.

• sofi 88

Red: oj, träning varje dag låter intensivt? Får kanske bli olika muskelgrupper då eller, för annars är ju vila väldigt viktigt för att ge resultat har jag hört. 

Ikväll var det ridning igen, senaste gångerna har jag haft det bångstyriga men väldigt duktiga stoet... Hon kickar för skänkeln och hatar alla andra fyrbenta varelser i ridhuset. Idag gick det riktigt bra med galoppen som varit ett orosmoment eftersom hon alltid kickar då men det blev bara 1 eller 2 så det var lugnt. Dock så red en annan tjej för nära när jag i lugnan ro skrittade runt och då  skulle det sparkas och tjuras så kändes att det var milimeter från att jag ramlade av. Hatar folk som inte kan hålla avstånd! 

Imorgon funderar jag på att gå till gymmet innan skolan börjar vid 10, ganska skönt att ha det avklarat! 

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-17 22:24:37 följande:
    Red: oj, träning varje dag låter intensivt? Får kanske bli olika muskelgrupper då eller, för annars är ju vila väldigt viktigt för att ge resultat har jag hört.

Ikväll var det ridning igen, senaste gångerna har jag haft det bångstyriga men väldigt duktiga stoet... Hon kickar för skänkeln och hatar alla andra fyrbenta varelser i ridhuset. Idag gick det riktigt bra med galoppen som varit ett orosmoment eftersom hon alltid kickar då men det blev bara 1 eller 2 så det var lugnt. Dock så red en annan tjej för nära när jag i lugnan ro skrittade runt och då skulle det sparkas och tjuras så kändes att det var milimeter från att jag ramlade av. Hatar folk som inte kan hålla avstånd!

Imorgon funderar jag på att gå till gymmet innan skolan börjar vid 10, ganska skönt att ha det avklarat!

Till träning räknar jag också promenader! Borde kanske kallat det motion istället :) Igår blev det 7 km löpning som jag fick med mig mb2 på. Fick min vanliga tid, 45 minuter, men jag klarade mig utan håll och allt kändes bra. Nästa gång skall jag lägga på ett varv och springa 8,5 km. I eftermiddag blir det "bara" prommenad tror jag. Jag och mb2 skall fira att vi varit förlovade i ett år med att gå ut och ta en kvällsfika.

Jag saknar att rida när jag läser om din ridning :)

• sofi 88
    Red skrev 2011-11-18 07:44:48 följande:

Till träning räknar jag också promenader! Borde kanske kallat det motion istället :) Igår blev det 7 km löpning som jag fick med mig mb2 på. Fick min vanliga tid, 45 minuter, men jag klarade mig utan håll och allt kändes bra. Nästa gång skall jag lägga på ett varv och springa 8,5 km. I eftermiddag blir det "bara" prommenad tror jag. Jag och mb2 skall fira att vi varit förlovade i ett år med att gå ut och ta en kvällsfika.

Jag saknar att rida när jag läser om din ridning :)

Okej, men jag tycker med promenader är träning men då tränar du inte ihjäl dig i alla fall :) 
    Trevligt med kvällsfika!
    Ridningen är så otroligt rolig, blir dock paus nästa termin eftersom det är sista terminen i skolan och jag vill spara så mycket som möjligt till bröllop och hus, men det kommer bli tungt med uppehåll...

Imorse blev det gym klockan 7, det var tungt att ta sig dit men nu i efterhand känns det grymt bra. Så nu kan man äta massa gott ikväll! 
  • 120530

Kvällsfikan igår blev jättemysig och avslutades med en smarrig kladdkaka med grädde Tungan ute Den sprang jag av idag, 8,7 km på 1 timme och 5 minuter. Jag är en snigel men orkar iaf! Imorgon blir det prommenad och på måndag core!

• sofi 88

Idag skulle jag ut å springa med mamma och det gick SKIT dåligt :( Orkade bara typ 4 km, men tog igen med att köra massa situps, armhävningar och andra övningar här hemma. Inser att kaffe och lussebulle är dålig uppladdning inför vad som egentligen skulle blivit en lång löprunda... :(

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-20 16:04:25 följande:
    Idag skulle jag ut å springa med mamma och det gick SKIT dåligt :( Orkade bara typ 4 km, men tog igen med att köra massa situps, armhävningar och andra övningar här hemma. Inser att kaffe och lussebulle är dålig uppladdning inför vad som egentligen skulle blivit en lång löprunda... :(

Fick du håll, blev du anfådd eller trött i benen? Jag har jätteproblem med att jag lätt får håll :( Jag måste äta, vänta en timma, dricka typ en liter, vänta en timma och SEDAN springa. Det ända som funkar än så länge...

Igår blev det promme med mb2 och ikväll ska jag på core. Jag har faktiskit börjat se resultat på min mage så nu känns det jättemotiverat att cora :)

• aniara
    sofi 88 skrev 2011-11-20 16:04:25 följande:
    Hehe, en maratonlöpare skulle ha tyckt att det hade varit en perfekt uppladdning! Men om man inte har vant kroppen att träna med mat i magen är det bäst att vänta 1,5 h efter måltid innan man springer för att slippa håll. Jag tycker ändå att det var bra att du tränade. Alla träningspass blir inte bra alltid, men det blev i alla fall av, och det är ju det viktiga ;)
  • sofi 88

Red: Håll hade jag inte, det brukade jag alltid få när jag var yngre, en av anledningarna till att jag hatade att springa, men nu för tiden får jag nästan aldrig håll. Och andningen var inte särskilt ansträngd heller, mitt problem var nog helt enkelt att jag inte hade så mycket spring i benen. Men jag laddar och tänker dra ut å springa en gång till denna veckan och hoppas det går bättre. 

Aniara: Haha, ja, vi mötte min kära far (som tränar inför berlin marathon för andra året i rad) när han kutade emot oss. Lussebullen var helt klart inget problem för honom...  

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!