• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    Jeaneettes skrev 2011-10-25 21:39:20 följande:

Jag anser inte mig själv vara för smal visst jag är smal men inte för smal, jag mådde nog sämre av att väga mer men alla våra kroppar är olika :D

gårinte heller efter någon kostplan förutom att jag inte äter godis och sånt på veckodagar. sen äter jag och min m2b aldrig middag på kvällarna utan fil och mackor men det är mer pågrund av lathet :D

Jag är 178cm och väger 64 kg. Tycker inte alls att jag är tjock men trivdes bättre när jag vägde 60kg så det är min målvikt. Iom att jag är så lång känner jag mig liksom stor, och trivs då bättre som smal.

Följer inte någon kostplan men äter ganska kontrollerat. Jag har två frukostar som jag äter varannan dag:

- 1. Fiberhavregröt med frusna bär i, 1 glas färskpressad apelsinjuice utan tllsatt socker och 1 ekologist knäckebröd utan smör eller pålägg.

- 2. 1 kokt ägg, 1 avocado, 1 glas färskpressad apelsinjuice utan tllsatt socker och 1 ekologist knäckebröd utan smör eller pålägg.

Till lunch på jobbet har jag med mig hemlagad matlåda som vi försöker hålla ganska nyttiga. Idag blir det soppa på gröna ärtor och palsternacka med hemlagat knäckebröd :) Jag har med mig två frukter/grönsaker som jag äter på frukostrasten och eftermiddagsrasten, idag är det en morot och en banan. Kvällen är det svåraste tycker jag, det blir ofta smörgås på grovt bröd med ägg eller lax när vi har det hemma. Ibland men väldigt sällan äter jag fil eftersom jag är lite känslig mot mjölkprodukter.

Så lång det blev, hoppas ni orkar läsa :)

• Jeaneettes
    Red skrev 2011-10-26 07:40:14 följande:

Jag är 178cm och väger 64 kg. Tycker inte alls att jag är tjock men trivdes bättre när jag vägde 60kg så det är min målvikt. Iom att jag är så lång känner jag mig liksom stor, och trivs då bättre som smal.

Följer inte någon kostplan men äter ganska kontrollerat. Jag har två frukostar som jag äter varannan dag:

- 1. Fiberhavregröt med frusna bär i, 1 glas färskpressad apelsinjuice utan tllsatt socker och 1 ekologist knäckebröd utan smör eller pålägg.

- 2. 1 kokt ägg, 1 avocado, 1 glas färskpressad apelsinjuice utan tllsatt socker och 1 ekologist knäckebröd utan smör eller pålägg.

Till lunch på jobbet har jag med mig hemlagad matlåda som vi försöker hålla ganska nyttiga. Idag blir det soppa på gröna ärtor och palsternacka med hemlagat knäckebröd :) Jag har med mig två frukter/grönsaker som jag äter på frukostrasten och eftermiddagsrasten, idag är det en morot och en banan. Kvällen är det svåraste tycker jag, det blir ofta smörgås på grovt bröd med ägg eller lax när vi har det hemma. Ibland men väldigt sällan äter jag fil eftersom jag är lite känslig mot mjölkprodukter.

Så lång det blev, hoppas ni orkar läsa :)

Jag orkade läsa :) Då äter vi nästan samma fast du äter betydligt nyttigare, på morgonen äter jag en knäckemacka (spelar ingen roll vilket) idag blev det kanelknäcke mums med ost sen en kopp te (jag är beronde) lunch blir det det som serveras på förskolan.

Mellanmål brukar jag trycka i mig en knäckemacka med ett glas mjölk och middag blir fil med bär och frukter i samt musli och så brukar jag lägga i linnfrön med en knäckemacka till.

På helger blir det riktigt mat till middag en då är jag sämre på att fixa lunch.
    När jag brukar unna mig saker blir det lite nötter med olika torkade frukter i eller mörk choklad vilket är underbart gott med en kopp te till, en och annan efterrätt kan slinka ner också :)

• sofi 88

Idag blev det ridning, fick surhästen som kickar så fort man råkar använda för mycket häl när man ska skänkla. Men hon gick riktigt fint ibland så det var roligt. Blev ganska mycket arbetande och var helt slut efteråt. I helgen ska jag försöka hinna springa och på måndag köper jag nog träningskort. Kämpa på alla brudar. 

• 120530

För mig har det stått still med träningen sedan imåndags :( Har haft jättemycket att göra i veckan och på lördag har vi Halloweenfest hemma så det är mycket att fixa inför det. Skall ta nya tag i nästa vecka och hoppas att jag inte har tappat för mycket.

• MalinÄlskarAndreas91

Jag och min sambo köpte precis ett träningskort så ska också börja nu.
    Men har varit sjuk nu ett par veckor så får liksom inte gå ner dit och träna.
    Finns en liten risk att inte bröllopet blir av då:P
    Men ska börja riktigt när jag frisknar till riktigt med.
    Vilket nog är om en vecka hoppas jag:)

• 120530
    Red skrev 2011-10-28 07:17:41 följande:
    För mig har det stått still med träningen sedan imåndags :( Har haft jättemycket att göra i veckan och på lördag har vi Halloweenfest hemma så det är mycket att fixa inför det. Skall ta nya tag i nästa vecka och hoppas att jag inte har tappat för mycket.

Ny vecka nya tag!

- Idag blir det core på friskis

- Tisdag eller onsdag: Löpning 6km hemma

- Torsdag Step-up

- Lördag core

- Söndag spinning

Hur går det för er andra? Pep, pep, kom igen nu :)

• izredam

Det är tentavecka. Men istället för det sedvanliga godiset och chipsen (jag måste ha något att tugga på när jag pluggar. Fruktansvärt dum ovana) så har vi köpt hem äpplen och päron. Träning lär det bli dåligt med dock.. Men å andra sidan så ska vi till ullared på lördag och shoppa, vilket borde väga upp något träningspass i alla fall :) Efter tentorna dock, då tänker jag träna ordentligt! Känns rimligt att börja samtidigt som de nya kurserna :)

• förlovadflicka

Körde en halvtimme Wii fit innan frukost o ett efter. Sedan skulle jag dricka lättmjölk som jag gör efter träning, började tänka på att kakao i mjölken hjälper till att göra musklerna mindre ömm efter träning och helt plötsligt hade jag ätit två chokladbollar, haha :p

• sofi 88

Har sjukt mycket att göra i skolan men det är bara att bita ihop och jobba låååånga dagar. Fördelen med all stress är att jag inte hinner äta onyttigt eftersom jag knappt hinner äta alls (äter antagligen för lite och då går väl ämnesomsättningen ner...).

I lördags sprang jag en runda men det gick sådär, sprang så snabbt i början men det var skönt att få upp tempot lite så får se det som tempoövning istället för långrunda. Idag blir det zumba med mamma för nu ska jag äntligen köpa träningskort. Heja heja. På onsdag blir det nog bodypump 30 minuter följt av shake it, om jag inte blir uppehållen i skolan av allt arbete... Åker till köpenhamn med skolan torsdag-fredag så då blir ingen träning men i helgen kanske jag hinner ta itu med det igen. Så, veckans träning :) 

• 120530
    Red skrev 2011-10-31 10:32:53 följande:

Ny vecka nya tag!

- Idag blir det core på friskis

- Tisdag eller onsdag: Löpning 6km hemma

Coren gick bra igår, ett riktigt jobbigt pass (eller så var det jag som inte tränat på en vacka). Glömde när jag skrev denna listan att vi skall till vår bröllopslokal ikväll och prata med dem som driver det, så ikväll blir det ingen träning. Så den där löpningen får bli på onsdag istället!
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!