Jeaneettes skrev 2011-10-25 21:39:20 följande:
Jag anser inte mig själv vara för smal visst jag är smal men inte för smal, jag mådde nog sämre av att väga mer men alla våra kroppar är olika :D
gårinte heller efter någon kostplan förutom att jag inte äter godis och sånt på veckodagar. sen äter jag och min m2b aldrig middag på kvällarna utan fil och mackor men det är mer pågrund av lathet :D
Jag är 178cm och väger 64 kg. Tycker inte alls att jag är tjock men trivdes bättre när jag vägde 60kg så det är min målvikt. Iom att jag är så lång känner jag mig liksom stor, och trivs då bättre som smal.
Följer inte någon kostplan men äter ganska kontrollerat. Jag har två frukostar som jag äter varannan dag:
- 1. Fiberhavregröt med frusna bär i, 1 glas färskpressad apelsinjuice utan tllsatt socker och 1 ekologist knäckebröd utan smör eller pålägg.
- 2. 1 kokt ägg, 1 avocado, 1 glas färskpressad apelsinjuice utan tllsatt socker och 1 ekologist knäckebröd utan smör eller pålägg.
Till lunch på jobbet har jag med mig hemlagad matlåda som vi försöker hålla ganska nyttiga. Idag blir det soppa på gröna ärtor och palsternacka med hemlagat knäckebröd :) Jag har med mig två frukter/grönsaker som jag äter på frukostrasten och eftermiddagsrasten, idag är det en morot och en banan. Kvällen är det svåraste tycker jag, det blir ofta smörgås på grovt bröd med ägg eller lax när vi har det hemma. Ibland men väldigt sällan äter jag fil eftersom jag är lite känslig mot mjölkprodukter.
Så lång det blev, hoppas ni orkar läsa :)