• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    Red skrev 2011-10-09 19:50:35 följande:
    6 km löpning avklarad och det gick riktigt bra. Imorgon blir det core på friskis!
    Coren var inställt och istället var det ett jympa-bas pass. Det tycker jag är super tråkigt och det ger mig inget (antagligen för att jag tycker det är tråkigt) Så jag sprang på löpband istället! Har aldrig gjort det innan så det tog ett tag att komma in i det. Värmde upp och sedan sprang jag i 8km/h i 48 minuter. Blev alltså 6 km vilket är vad jag brukar springa hemma. Tycker det var mindre jobbigt att springa på bandet, man behöver ju "bara" lyfta på fötterna och behöver inte skjuta ifrån för att komma framåt. Jag hade på 1,0 lutning för att göra det lite mer realistiskt. Men det är nog bra träning för mig som behöver få upp farten, bara att knappa in farten och sedan gör man ju bäst i att hänga på Glad Skall försöka springa om någon vecka igen och då liite fortare. Efter att jag sprungit gick jag raskt i 5 minuter och kände mig helt ok, men blev ändå helt groggy när jag klev av bandet Tungan ute Måste sett rolig ut!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-10-11 08:10:05 följande:
    Coren var inställt och istället var det ett jympa-bas pass. Det tycker jag är super tråkigt och det ger mig inget (antagligen för att jag tycker det är tråkigt) Så jag sprang på löpband istället! Har aldrig gjort det innan så det tog ett tag att komma in i det. Värmde upp och sedan sprang jag i 8km/h i 48 minuter. Blev alltså 6 km vilket är vad jag brukar springa hemma. Tycker det var mindre jobbigt att springa på bandet, man behöver ju "bara" lyfta på fötterna och behöver inte skjuta ifrån för att komma framåt. Jag hade på 1,0 lutning för att göra det lite mer realistiskt. Men det är nog bra träning för mig som behöver få upp farten, bara att knappa in farten och sedan gör man ju bäst i att hänga på Glad Skall försöka springa om någon vecka igen och då liite fortare. Efter att jag sprungit gick jag raskt i 5 minuter och kände mig helt ok, men blev ändå helt groggy när jag klev av bandet Tungan ute Måste sett rolig ut!
    Haha, ja men det är hemskt när man går av bandet!
    Det känns som att man drar sig fram med benen typ tycker jag.
    Och nej, helt rätt, man springer ju inte på samma sätt på band som i verkligheten, eftersom man kommer "framåt" även om man hoppar rakt upp liksom... Men bra att du orkade köra bandet så länge, är ju dödligt tråkigt tycker jag :D
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-10-11 08:30:10 följande:
    Haha, ja men det är hemskt när man går av bandet!
    Det känns som att man drar sig fram med benen typ tycker jag.
    Och nej, helt rätt, man springer ju inte på samma sätt på band som i verkligheten, eftersom man kommer "framåt" även om man hoppar rakt upp liksom... Men bra att du orkade köra bandet så länge, är ju dödligt tråkigt tycker jag :D
    Ja, tråkigt var det! Skall ta med mig mp3 med musik eller p3 dokumentär eller något nästa gång.

Jag tycker jag tränar och tränar men får inget resultat, varken på vikten eller resultaten i löpspåret Rynkar på näsan Känns jätteavlägset att jag skall klara göteborgsvarvet just nu.. Eller att jag skall gå ner 2-3 kilo tills bröllopet vilket jag jättegärna hade velat.
  • YouandMe
    Jeaneettes skrev 2011-10-07 22:23:51 följande:

Kom nyss hem från 2 timmars zumba helt underbart.

äta för mycket tror jag inte jag gör äteren knäckemacka till frukost, halva talriken max till lunch och samma sak till middag sen äter jag inget mer och dricker vatten eller te.

så skulle vara konstigt om jag fick i mig för mycket eller hur?

Såg att du hade problem med att gå ner de sista kilona och läste sedan detta inlägg. Det beror VERKLIGEN inte på att du äter för mkt, snarare tvärtom! Äter man för lite blir det lätt att kroppen ställer in sig på svält, med det menas att kroppen försöker behålla så mkt energi som möjligt för att ha som en reserv. Kroppen är då inställd på att göra sig av med så lite energi (mat) som möjligt och behålla så mkt som möjligt. Det som är negativt med att ställa in kroppen på svält är att den dagen du börjar äta normala portioner kan det bli att kroppen sparar så mkt energi som möjligt för att den är rädd att gå in i ett svältstadium en gång till.
       Du kanske ska testa att äta lite mer/bättre och träna på som vanligt för att se vad som händer?! Det är rent ut sagt farligt att pressa kroppen med mkt träning och för lite mat!

Ett annat tips som jag försöker gå efter (fast det är lättare sagt än gjort Glad) är att gå efter kroppsstorlek och hur kläderna sitter. Stirra er inte blind på vad vågen visar, det kan skija mkt åt från dag till dag men egentligen är det ingen skillnad i spegeln. Jag har ett par jeans som jag går efter, börjar dom sitta för löst får jag passa mig och sitter dom för tight kanske jag ska gå en extra promenad Flört
  • izredam
    sofi 88 skrev 2011-10-09 20:09:07 följande:
    Nu har jag blivit sjuk IGEN! Och kom aldrig igång med träningen mellan sjukperioderna. Blev bara tre löpturer och ett gympass imellan, och såklart ridning 1 gång i veckan. Känner att jag är helt ur fas igen nu :( Så fruktansvärt surt för nu vill jag verkligen inte tappa allt man jobbat sig till och börja på totala botten... Tur min klänning är för stor så den ändå ska sys in, då gör det inget om man inte kan gå ner massor tills bröllopet.
    Jag är också sjuk IGEN. Hann ju bara börja träna och nu sitter jag är med ont i halsen, huvudet och nacken känns som att jag har sovit på en hög med stenar (blir alltid så när jag är sjuk). Dessutom har jag fått öroninflammation >.< Värdelöst!
  • aniara

Till Red och Sofi, testa att hoppa rakt upp och ner på ett löpband som rullar och ni ska se att ni ligger på golvet bakom bandet efter bara 1-2 hopp ;) Man måste skjuta ifrån för att motverka den rörelse bakåt som bandet ger och det är mycket liten skillnad mellan löpsteget ute och på löpband.

• Susannasot
    Hej alla!

Postade precis den här texten i en tråd som var två år gammal! Oops. Men kul att hitta den här aktiva tråden istället.

Någon som har riktigt bra tips för hemmaträning? Jag har verkligen inte tid att åka till gymmet. Bor 6 mil utanför stan och har inte tid att åka fram och tillbaka hela tiden. Dyrt blir det också med bensin. Och ska gifta mig till våren. Tjohoo! Vill komma i form utan att banta, utan istället träna mig i form. Fick prova hemmaträning via en kompis som hade träningskonto på www.shapy.se så att man kunde träna hemma med dator eller tv. Någon mer som testat det? Verkar kanon om man har internet hemma. De byter visst pass varje månad eller vad det var. Det bästa för mig vore att träna hemma då jag inte har tid eller råd att fixa gymkort. Det trista med träna hemma med dvd är ju att det blir samma pass om och om igen liksom. Och samma musik. Urk. Måste komma i form till bröllopet! Där jag bor kan jag inte ut i skogen och springa för det finns björn. Och är lite rädd av mig... Kram på er
  • förlovadflicka

Har varit på smekmånad och ätit nutella varje dag, chips, läsk mm... Ajajaj, äntligen hemma, har faktiskt saknat att äta nyttigt och röra på mig ;)

• Styrka

Wo-hoo! För några dar sen var min syster här och sprang med mig! Hon är betydligt vanare joggare än jag, och det sporrade mig! Hon har ett naturligt tempo som bara är liite snabbare än jag skulle föredra, så jag anstränger mig lite mer när jag springer med henne än när jag springer själv, men utan att bränna ut mig. Dessutom sporrar hon mig till längre rundor!

Joggade igen två dar senare, och slog alla rekord! På min vardagsrunda (ca 4,3 km) finns det två sträckor där jag brukar gå istället för att springa, men denna dag saktade jag inte ned en enda gång! Min kondition förbättras! Underbart!

Syrran och jag har nu kommit överens om att springa ihop oftare, helst varannan vecka!

Det här går ju bra! Även om man inte tränar varje dag!

• izredam

Imorgon börjar jag ett 10 veckors program för att klara tjejmilen på 60 minuter. Nu ska jag ju inte springa tjejmilen om 10 veckor, men jag tänkte att det är ju en start i alla fall, för tillfället kan jag knappt springa 500m så det här är en stor grej för mig.

Hejja på mig nu!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!