• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • aniara
    Hanna05 skrev 2011-10-04 17:04:23 följande:
    Dock är det så att jag faktiskt äter bra. Och har gjort i stort sett hela mitt liv, men är efter graviditeten det inte vill försvinna runt magen!

Jag har gått ner alla grav kilon + 5 kg till.. men vill gå ner 10 till.

Jag äter alltid enligt tallriksmodellen, och kanske pizza/hamburgare 1 ggr/månad.
    Dricker aldrig läsk, bara vatten.

Tycker inte om godis eller chips.
    Kan äta ostkrokar någon gång ibland men int esärskilt ofta...

Men fortfarande så står vågen stilla! Och det är inte bara muskler :P Många säger att jag blivit smal men det är ju för att dom bara ser mitt ansikte :D
    Har du testat att räkna kalorier? Vill du gå ner i vikt gäller det ju att äta mindre än vad man gør av med. Inga konstigheter. Genom att testa att minska/øka kalorierna lär man sig hur man kan balansera sin vikt. Pulverdieter är en genväg som inte smakar gott och som kostar mycket pengar. Men du gør førstås som du vill :) Jag tycker bara att när du nu har tid på dig, varfør inte gøra det den "naturliga" vägen?
  • aniara
    Styrka, hur går det med träningen?
  • 120530
    aniara skrev 2011-10-05 10:28:29 följande:
    Har du testat att räkna kalorier? Vill du gå ner i vikt gäller det ju att äta mindre än vad man gør av med. Inga konstigheter. Genom att testa att minska/øka kalorierna lär man sig hur man kan balansera sin vikt. Pulverdieter är en genväg som inte smakar gott och som kostar mycket pengar. Men du gør førstås som du vill :) Jag tycker bara att när du nu har tid på dig, varfør inte gøra det den "naturliga" vägen?
    Jag skulle vilja prova att räkn kalorier bra för att veta hur jag ligger till en vanlig vecka. Vet du någor bra sida med listor på vad olika livsmedel innehåller?
  • aniara

Jag har ett konto på MyFitnessPal. Sidan är på engelska och helt gratis och fungerar som en mat- och träningsdagbok. Där finns en bra databas med både livsmedel, rätter, och olika fabrikat av t.ex. godis etc + att man kan lägga in egna livsmedel. Man fyller i info om sig själv, vad man väger, hur mycket man vill gå ner etc och så räknar sidan ut hur mycket man bør äta samt håller koll på vad man äter och visar hur mycket kalorier man har kvar.

• Styrka
    aniara skrev 2011-10-05 10:29:08 följande:
    Styrka, hur går det med träningen?
    Haha! Det gick bra! Eller ,det blev ingen runda igår, men idag! Idag var jag duktig fast vädret sög.
    och det är inget som helst fel på min kondition i alla fall! Jag orkade precis lika mycket som när jag tränade som mest i våras! Rundan gick precis lika fort som när jag sprang den i våras! Jag blev inte svettigare än jag blev då, och jag blev inte tröttare heller!
    ... däremot lär jag ju få mer träningsverk än jag fick i våras... :-S
    Men det är ju bara ett tecken på att det går åt rätt håll, right?

Imorn blir det shopping med mamma och syrran, men på fredag och på söndag ska jag försöka ge mig ut igen!
  • Styrka
    Hanna05 skrev 2011-10-04 15:52:54 följande:
    Jag joinar här, gifter mig Augusti 2012 och har tänkt vara mer fit än någonsin den dagen!

Tränar Zumba, Box, Core, BodyCombat, Spinning, joggar ute .. och ja.. nu är det väl bara maten kanske?
    Funderar på att testa nutrilett, någon som testat? Vill ner 10 kg!
    Oj, shit vad du är duktig! Önskar nån ville träna det där med mig.. är för lat för att träna ensam... jogging är enklare, bara att snöra på sig skorna och ge sig ut. Gym blir liksom ett helt projekt för mig, blir för enkelt att hitta ursäkter...
    Men kör du Box och BodyCombat och dessutom har barn måste du ha riktigt snygga armar? *avundsjuk*
    Fan vad grym du är, kör på!
  • Jeaneettes

Jag tränar sex pass i veckan men har fyra kilo som absolut inte vill släppa, vill inte börja bantning någon som har tips eller är kroppen bara seg på att släppa?

min fästman säger jag blivit smalare men nu känns det som det inte händer någonting, speciellt inte på vågen någon som kan hjälpa mig?

p.s jag unnar mig lite saker på helgen.

• 120530

Kände mig lite krasslig igår så ställde in spinningen och åkte till Gekås istället Obestämd Men det behöved det också så det var bra att få det gjort!

Ikväll blir det step-up på friskis!

• aniara
    Jeaneettes; den enkla "løsningen" är att du måste førbränna mer än vad du äter før att gå ner i vikt. Om du står still i vikt så beror det på att du äter lika mycket som du førbränner. Vill du inte dra ner på maten så får du øka motionen (ffa konditionsträningen).
  • Jeaneettes

Kan det vara så att det går väligt långsamti början hände massa men nu tycker jag att jag står still och har minskat mycket mot förut väger bara 53 kilo så verkar vara svårare nu att bli av med det sista!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!