• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • sofi 88

Okej, nu har jag tagit tag i träningen igen efter min sjukdomsperiod.
    Väntade verkligen tills jag slutat snora och ha ont i halsen osv, så det blev ju strax över 2 veckor utan ordentlig träning, puh. Förväntade mig såklart inte att jag skulle vara på samma nivå som när jag slutade men såhär dåligt trodde jag verkligen inte att det skulle vara. Tänkte springa min vanliga 6 km runda här i stan, slutar med att jag går över hälften, 5 km tog mig 40 minuter att tag mig runt och resten vet jag inte hur lång tid det tog. Lååångsamt gick det, och motivationen blir väldigt låg när det regnar och är kallt... Men men, på fredag blir det på det igen! Nu kan det bara bli bättre!

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-21 10:29:24 följande:
    Okej, nu har jag tagit tag i träningen igen efter min sjukdomsperiod.
    Väntade verkligen tills jag slutat snora och ha ont i halsen osv, så det blev ju strax över 2 veckor utan ordentlig träning, puh. Förväntade mig såklart inte att jag skulle vara på samma nivå som när jag slutade men såhär dåligt trodde jag verkligen inte att det skulle vara. Tänkte springa min vanliga 6 km runda här i stan, slutar med att jag går över hälften, 5 km tog mig 40 minuter att tag mig runt och resten vet jag inte hur lång tid det tog. Lååångsamt gick det, och motivationen blir väldigt låg när det regnar och är kallt... Men men, på fredag blir det på det igen! Nu kan det bara bli bättre!
    Skönt att du är frisk igen.Förstår att det är segt att sätta igång igen efter ett uppehåll men jag tror att du snart är tillbaka på samma nivå som innan!  Heja, heja Tungan ute
  • 120530
    Red skrev 2011-09-19 21:48:25 följande:
    Sådär, då var coren avklarad! Gick bra men kände mig lite seg, antagligen pga spinningen igår. På torsdag är de step-up, men förhoppningvis springer jag en runda på onsdag. Om det j-la vädret kunde bli lite bättre Obestämd
    Vädret verkar inte vara med mig Skrikandes Jag sprang i regn några gånger i sommrars och tyckte inte det var så illa. På med kepsen bara! Men nu när det är kallt och ruggigt är det inte så lockande.. Blir nog ingen runda idag, får ladda inför step-up imorgon! Inomhus!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-09-21 10:58:12 följande:
    Skönt att du är frisk igen.Förstår att det är segt att sätta igång igen efter ett uppehåll men jag tror att du snart är tillbaka på samma nivå som innan!  Heja, heja Tungan ute
    Tackar  för stödet och hoppas verkligen det går snabbare att komma igång än första gången nu när man ändå kämpat på några månader.
    Red skrev 2011-09-21 10:59:57 följande:
    Vädret verkar inte vara med mig Skrikandes Jag sprang i regn några gånger i sommrars och tyckte inte det var så illa. På med kepsen bara! Men nu när det är kallt och ruggigt är det inte så lockande.. Blir nog ingen runda idag, får ladda inför step-up imorgon! Inomhus!
    Ja men visst är det TRÅKIGT att springa när det regnar! Satt och lyssnade på hur det smattrade på rutan innan jag tog tag i det och drog på löparkläderna, motivationen var låg från början. Hoppas på sol men det är ju lite sällsynt såhär på hösten...
  • Lisa201109

Vad alla kämpar på duktigt! Tycker att det är mysigt med vädret, inte om man ska springa ute, men att ta sig till frisisk och mysa på ett pass när regnet smattrar utanför=)

Jag har kommit tillbaka till höstrutinerna och går gärna på intensivpassen på friskis, och har precis börjar med spinning igen (det var ett tag sen sist) utöver det varvar jag styrkemedel, fuego och skivstång.

provade poledancing i lördags (min möhippa) och det var sjuktkul! har dansat hela mitt liv olika stilar, men aldrig pole. Kul att prova nåt nytt. Otroligt bra träning! smidighet och styrka. Ska kolla upp om man kan ta nån kurs kanske. 

• Lisa201109

ojoj, såg jobbigt ut=) 
    jag kan ju säga att vi alla fick svälja våra feministiska åsikter i lördags, men det slutade med att alla tyckte att det var jättekul! Läste på lite om vart dansen kommer ifrån och hur tjejerna som leder kursen ser på det. Känns bättre om jag omdefiniera mina åsikter om den här så kallade strippdansen till något annat innan jag ska sätta igång med en kurs.  

• sofi 88

Framsteg med löpningen! Idag blev det strax över 5 km på 34 minuter, och jag sprang hela vägen. Väldigt långsamt dock men jämfört med förra gången närmar jag mig världsrekordet i mina ögon :D Segt som sjutton var det men idag var vädret i alla fall bättre, dock en hel del motvind på de öppna sträckorna.

Igår var det ridning igen, ny häst som var seeeeg men väldigt söt och mysig ändå. Stor och klumpig så nu fick benen verkligen arbeta!

Nu blir det städning för ikväll kommer m2b hem för helgen <3

• 120530

Äntligen löpning igen! Det gick kasst men det var ju väntat, skönt att vara igång igen bara. Fick ställa in spinningen då vi skulle få gäster på kvällen och det kändes tight. Men en liten löprunda hanns ju med Glad Blev kanske bara 4 km och sakta gick det.

• sofi 88

Igår tog jag och mamma en 6 km lång promenad och idag var det dags för tredje löppasset. Tänkte mig en ganska flack slinga uppe vid idrottsplatsen här och det står på alla om de är kuperade, trodde jag! Tänkte mig 6 km flackt men icke, det var samma som den tuffa terrängbanan. Så lera, branta smala backar, upp och ner. Superjobbigt, sprang kanske 4 km och gick resten. Sista 2 km var nästan bara rakt upp, och vissa backar var så branta att jag knappt orkade gå uppför. Men det var ju bra träning även om jag inte sprang hela vägen, genomsvett och ganska nöjd ändå att jag faktiskt kom tillbaka till bilen tillslut...

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!