• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • sofi 88

Dagens löprunda blev sämre än väntat, behöver kanske mer vila emellan... Hade tänkt utöka min stadsrunda några km men efter halva vanliga varvet var det super tungt. Så det blev bara 5 km. När jag kollade på klockan insåg jag varför det var så tungt, jag hade ökat hastigheten så rundan gick ca 5 minuter snabbare än den brukar. 27 minuter tog det. Så nu uppnådde jag inte ens målet att vara igång minst 30 minuter heller :( Men tempot har ju blivit bättre i alla fall.

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-02 10:27:13 följande:
    Dagens löprunda blev sämre än väntat, behöver kanske mer vila emellan... Hade tänkt utöka min stadsrunda några km men efter halva vanliga varvet var det super tungt. Så det blev bara 5 km. När jag kollade på klockan insåg jag varför det var så tungt, jag hade ökat hastigheten så rundan gick ca 5 minuter snabbare än den brukar. 27 minuter tog det. Så nu uppnådde jag inte ens målet att vara igång minst 30 minuter heller :( Men tempot har ju blivit bättre i alla fall.
    Jag tycker du skall vara nöjd ändå! Huvudsaken är ju att du tränar och som du säger har du ju dragit upp tempt rejält, bra jobbat! Men behöver ju variera sin löpning och inte alltid spinga så långt man kan.
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-02 08:34:28 följande:
    Wow, jag har inte tävlat något men har ju heller inte haft egen häst. Jag har bara tävlat blåbärshoppning (alltså för typ småbarn på ridklubben), 1 gång :D Men rida dressyr skulle jag kunna tänka mig om det går frammåt med ridningen. När jag är klar med skolan och fått fast jobb så är planen att ta en häst på foder, om inte bebisar kommer ivägen för det såklart. Att hålla på med hästar är ju verkligen en livsstil. Man växer liksom aldrig ifrån det. Förstår att det är svårt att gå tillbaka till att hjälpa någon annan med deras häst från att ha haft egen. Ofta har man ju olika uppfattningar om hur hästen ska skötas och hur den ska ridas och det blir massa tjafs, det är i alla fall min erfarenhet. För mycket tjejer på samma plats, behövs mer testosteron i stallen tror jag :D
    Nu kapar vi tråden lite, men jag måste bara säga att dressyr is da shit Tungan ute Det var en jätterolig tid i mitt liv! Mamma är livrädd för alla djur så det var jag och pappa som kuskade runt på tävlingar. Han kunde inget om ridning i början men han kunde backa med släp och han kunde leda hästen när jag var i sekretariatet, det räckte! När vi skulle köpa min första ponny tittade vi på över 40 st och reste runt i hela sydsverige, jag blev expert på riktnummer efter att ha ringt på alla annonser haha! 

Tror tyvärr aldrig att jag kommer rida på den nivån igen Rynkar på näsan Då måste jag ha egen häst och att lägga 2-3 timmar om dagen tror jag aldrig jag kommer ha tid till igen. Hoppet är ju om man får ett barn som vill ha häst, jag är ganska lång men när de kommer upp på D-ponny kan man ju börja dela häst..   

Jag, det är mycket skitsnack i stall. Men det är en otroligt bra skola också! Många undersökningar viasr ju att tjejer mår bra av att få vara i "mansfria" miljöer ibland. Finns det inga killar som styr och ställer och skall göra allt "mansjobb" får tjejerna lära sig att reda sig själva. Man blir handlingskraftig och lär sig ta ansvar, i stallet handlar det inte så mycket om utseende och vad människor tycker om dig. Man får respekt genom vad man presterar i stallet och på hästryggen.
  • sofi 88

Red: Ja, det är ju en hård miljö och man lär sig mycket men lite mer testosteron skulle inte skada ändå tror jag. Jag har jobbat inom både kvinnodominerat och mansdominerat yrke och för mig funkar det nog bäst inom mansdominerat, vilket är tur eftersom det är byggnadsingenjör som jag utbildar mig till. Men en blandning är naturligtvis det bästa. När jag gick i mellanstadiet och högstadiet var jag jämt i stallet och det blev mycket tårar och bråk, ibland lite för mycket. Det är bra till en viss gräns att ha bara tjejer på en plats men det kan lätt bli FÖR mycket skit. Samtidigt var det en av de lyckligaste tiderna i barndomen så allt var ju inte dumt. Men det förstörde mycket att det var mycket griniga och besservisser stalltjejer som egentligen inte visste något. Många körde stilen att det är bättre att klaga än berömma. Många läktarryttare som påtalade de ridandes "plågeri" av sina hästar även om det såklart inte försiggick något plågeri egentligen. Men men, skönt nu att man slipper höra den skiten när man växt upp, tonåringar har det nog värst. Förlåt kapning av tråd.

Tillbaka till ämnet: blev kräftor ikväll, ganska nyttigt antar jag och lite pajer, inte lika nyttigt men något ska man ju äta! Och efterrätt men det är väl tillåtet när det är helg?

• 120530

Idag blev det ett corepass direkt på morgonen! Riktigt jobbigt för magen, kommer nog ha träningsvärk imorgon! 

• izredam

Vi var på bröllop idag, det resulterade i viltbuffé, pannacotta och fikabuffé ^^ Imorgon fyller jag år xD Men sen ska jag ta tag i det här med sockerfrihet och allt vad det heter. Och träning - fast det får vänta tills nästa helg. Jag har körlektioner, uppkörning, teoriprov och skola att ta hand om i veckan..

• 120530

Hm, ingen träningsvärk ifrån coren.. Får ta i mer nästa gång. Igårkväll var jag onyttig och lat så ikväll måste det bli ett löppass! Måste handla och göra matlådor också, så jag hoppas jag hinner.

• sofi 88

I helgen blev det en hel del onyttigheter. Igår var det bastukväll med m2bs syskon mfl. Härlig finsk bastu med bad i kall sjö, och sen massor av mat :) Idag var det middag hos svärmor med klassisk svensk husmanskost och efterrätt... Så idag så tog jag och mamma en rejäl löprunda. Målet var 1 mil men sista 500 meterna gick jag för mina ben var helt döda. Så löpning ca 1 timma i alla fall, kan känna mig nöjd. Hoppas alla haft en bra helg!

• förlovadflicka

Har promenerat väldigt länge och långt den här helgen, inte tränat så mycket direkt, har inte haft tid! Snart måste jag träna riktigt hårt ett par timmar! Men angående fettmassan så minskas den väl nu när jag inte äter sötsaker och så ;)

• 120530
    Red skrev 2011-09-04 11:14:32 följande:
    Hm, ingen träningsvärk ifrån coren.. Får ta i mer nästa gång. Igårkväll var jag onyttig och lat så ikväll måste det bli ett löppass! Måste handla och göra matlådor också, så jag hoppas jag hinner.
    Träningsvärken i magen kom med en dags försening, ajajaj! Men det känns bra, det enda som står mellan mig och magrutor är nu mer löpning Tungan ute

En löprunda hanns med igår kväll! Sprang ca 7 km med 1 stycken mördarbacka och tycker det gick jättebra, höll bra tempo hela vägen och fick inte håll efter backen. Tog inte tiden då jag skall försöka att inte bli stressad . Skall nog försöka mig på en längre runda, drygt en mil, till helgen. Kanske kan ta tiden i smyg haha!

Ikväll blir det  gymgenomgång på friskis, ett nödvändigt ont..
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!