sofi 88 skrev 2011-09-02 08:34:28 följande:
Wow, jag har inte tävlat något men har ju heller inte haft egen häst. Jag har bara tävlat blåbärshoppning (alltså för typ småbarn på ridklubben), 1 gång :D Men rida dressyr skulle jag kunna tänka mig om det går frammåt med ridningen. När jag är klar med skolan och fått fast jobb så är planen att ta en häst på foder, om inte bebisar kommer ivägen för det såklart. Att hålla på med hästar är ju verkligen en livsstil. Man växer liksom aldrig ifrån det. Förstår att det är svårt att gå tillbaka till att hjälpa någon annan med deras häst från att ha haft egen. Ofta har man ju olika uppfattningar om hur hästen ska skötas och hur den ska ridas och det blir massa tjafs, det är i alla fall min erfarenhet. För mycket tjejer på samma plats, behövs mer testosteron i stallen tror jag :D
Nu kapar vi tråden lite, men jag måste bara säga att dressyr is da shit

Det var en jätterolig tid i mitt liv! Mamma är livrädd för alla djur så det var jag och pappa som kuskade runt på tävlingar. Han kunde inget om ridning i början men han kunde backa med släp och han kunde leda hästen när jag var i sekretariatet, det räckte! När vi skulle köpa min första ponny tittade vi på över 40 st och reste runt i hela sydsverige, jag blev expert på riktnummer efter att ha ringt på alla annonser haha!
Tror tyvärr aldrig att jag kommer rida på den nivån igen

Då måste jag ha egen häst och att lägga 2-3 timmar om dagen tror jag aldrig jag kommer ha tid till igen. Hoppet är ju om man får ett barn som vill ha häst, jag är ganska lång men när de kommer upp på D-ponny kan man ju börja dela häst..
Jag, det är mycket skitsnack i stall. Men det är en otroligt bra skola också! Många undersökningar viasr ju att tjejer mår bra av att få vara i "mansfria" miljöer ibland. Finns det inga killar som styr och ställer och skall göra allt "mansjobb" får tjejerna lära sig att reda sig själva. Man blir handlingskraftig och lär sig ta ansvar, i stallet handlar det inte så mycket om utseende och vad människor tycker om dig. Man får respekt genom vad man presterar i stallet och på hästryggen.