• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • sofi 88

Nu är klänningen köpt och hänger hemma hos mamma och pappa, helt underbart.
    Tog mig ut på en löpartur idag, blev ca 7-8 km men delvis kuperad terräng, snittar väl ca 6 minuter per kilometer, något mer där det var kuperat.

• 120530

Det var spinning på schemat idag. Jobbigt när man får ont i baken direkt man sätter sig på sadeln, av träningsvärken sedan innan Tungan ute Jobbigt var det iaf och nu är jag rejält trött i benen. Imorgon blir det step-up, hoppas benen har hämtat sig sedan dess!

• 120530

Sådär, nu är step-upen avklarad! Hade glömt hur kul jag tycker att det är.. Imorgon blir det vilodag ifrån träningen, om det inte blir en kvällsprommenad. Nästa inplanerade pass är core på lördag morgon!

• förlovadflicka
    Red skrev 2011-09-01 20:45:22 följande:
    Sådär, nu är step-upen avklarad! Hade glömt hur kul jag tycker att det är.. Imorgon blir det vilodag ifrån träningen, om det inte blir en kvällsprommenad. Nästa inplanerade pass är core på lördag morgon!
    Du verkar kommit igång riktigt ordentligt, Red!
    Själv tränade jag en timme idag och tänkte försöka det imorgon också, lika bra att få tankarna från godiset ;) Ska se till att försöka träna varje dag och variera träningen jättemycket så att musklerna får vila då och då :)
  • sofi 88
    Red skrev 2011-09-01 20:45:22 följande:
    Du kör på hårt! Dukigt! Idag blev det två promenader till och från skolan, hade nämnligen hål på 3 timmar, så total prommenadtid blev väl 80 minuter. Ikväll var det ridning men kände att jag inte fick ta i lika mycket som förra veckan, lite besviken på utebliven svettighet :D Imorgon är jag ledig så då får det bli ett löparpass framåt förmiddagen. Och kosten, jag har syndat, åt en chokladboll till fikat i skolan, aja baja!
  • izredam

igår pumpade jag upp cykeln, vilket resulterade i att jag och sambo cyklade till stan (2,5km) och shoppade i en timme sen cyklade vi tillbaka, det är uppförsbacke typ hela vägen hem >.<

Idag var vi och körde gokart - den som påstår att det inte är jobbigt ljuger dåligt! 25 minuter senare så var vi (eller i alla fall jag) helt slut i överkroppen.

Dessutom tror jag att jag har fått någon magsjukeskit. Mår illa som f*n och har äckligt ont i magen >.<

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-01 22:05:03 följande:
    Du kör på hårt! Dukigt! Idag blev det två promenader till och från skolan, hade nämnligen hål på 3 timmar, så total prommenadtid blev väl 80 minuter. Ikväll var det ridning men kände att jag inte fick ta i lika mycket som förra veckan, lite besviken på utebliven svettighet :D Imorgon är jag ledig så då får det bli ett löparpass framåt förmiddagen. Och kosten, jag har syndat, åt en chokladboll till fikat i skolan, aja baja!
    Har du egen häst eller rider du på ridskola? Jag hade häst fram tills jag var 20 och red då varje dag, blev ju lite trött i slutet av passen men tänkte inte på det som träning ändå. Nu, några år senare, om jag rider en lite stund hos en kompis blir jag helt slut efter 10 minuter och måste ta skrittpaus Tungan ute Insåg inte förrut hur vältränad men blev av all ridning!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-09-02 07:37:57 följande:
    Har du egen häst eller rider du på ridskola? Jag hade häst fram tills jag var 20 och red då varje dag, blev ju lite trött i slutet av passen men tänkte inte på det som träning ändå. Nu, några år senare, om jag rider en lite stund hos en kompis blir jag helt slut efter 10 minuter och måste ta skrittpaus Tungan ute Insåg inte förrut hur vältränad men blev av all ridning!
    Jag rider på ridskola. Började i april/maj någon gång förra året efter över 2 års uppehåll. Å detta var 3e lektionen denna terminen så man håller ju på att komma in i det, men när man bara rider en gång i veckan blir det ju mycket tyngre. Sen rider jag ofta hårdare när man rider för instruktör faktiskt :D Innan när jag har varit medryttare har man haft dagar när man bara släpper loss i skogen och åker med också. Men jag känner faktiskt att insida lår blivit något fastare sen jag började så det är ju härligt när man ser resultat på kroppen Skrattande
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-02 08:09:35 följande:
    Jag rider på ridskola. Började i april/maj någon gång förra året efter över 2 års uppehåll. Å detta var 3e lektionen denna terminen så man håller ju på att komma in i det, men när man bara rider en gång i veckan blir det ju mycket tyngre. Sen rider jag ofta hårdare när man rider för instruktör faktiskt :D Innan när jag har varit medryttare har man haft dagar när man bara släpper loss i skogen och åker med också. Men jag känner faktiskt att insida lår blivit något fastare sen jag började så det är ju härligt när man ser resultat på kroppen Skrattande
    Kul att du börjat igen! Jag tävlade en hel del, hann få placeringar i MSVB dressyr innnan jag slutade, så jag tränade väldigt koncentrerat på den tiden, både när jag red för min tränare och när jag red själv. Gjorde ett försök att börja igen förra året och hade då en medryttarhäst men det blev inte samma sak som när man var van att ha en egen.

Att du ser resultat tror jag säkert! Framför allt bålstyrka tycker jag att jag tappat, man får fantastiskt stark mage och rygg som ryttare.  
  • sofi 88
    Red skrev 2011-09-02 08:21:20 följande:
    Kul att du börjat igen! Jag tävlade en hel del, hann få placeringar i MSVB dressyr innnan jag slutade, så jag tränade väldigt koncentrerat på den tiden, både när jag red för min tränare och när jag red själv. Gjorde ett försök att börja igen förra året och hade då en medryttarhäst men det blev inte samma sak som när man var van att ha en egen.

Att du ser resultat tror jag säkert! Framför allt bålstyrka tycker jag att jag tappat, man får fantastiskt stark mage och rygg som ryttare.  
    Wow, jag har inte tävlat något men har ju heller inte haft egen häst. Jag har bara tävlat blåbärshoppning (alltså för typ småbarn på ridklubben), 1 gång :D Men rida dressyr skulle jag kunna tänka mig om det går frammåt med ridningen. När jag är klar med skolan och fått fast jobb så är planen att ta en häst på foder, om inte bebisar kommer ivägen för det såklart. Att hålla på med hästar är ju verkligen en livsstil. Man växer liksom aldrig ifrån det. Förstår att det är svårt att gå tillbaka till att hjälpa någon annan med deras häst från att ha haft egen. Ofta har man ju olika uppfattningar om hur hästen ska skötas och hur den ska ridas och det blir massa tjafs, det är i alla fall min erfarenhet. För mycket tjejer på samma plats, behövs mer testosteron i stallen tror jag :D
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!