Red skrev 2011-09-02 08:21:20 följande:
Kul att du börjat igen! Jag tävlade en hel del, hann få placeringar i MSVB dressyr innnan jag slutade, så jag tränade väldigt koncentrerat på den tiden, både när jag red för min tränare och när jag red själv. Gjorde ett försök att börja igen förra året och hade då en medryttarhäst men det blev inte samma sak som när man var van att ha en egen.
Att du ser resultat tror jag säkert! Framför allt bålstyrka tycker jag att jag tappat, man får fantastiskt stark mage och rygg som ryttare.
Wow, jag har inte tävlat något men har ju heller inte haft egen häst. Jag har bara tävlat blåbärshoppning (alltså för typ småbarn på ridklubben), 1 gång :D Men rida dressyr skulle jag kunna tänka mig om det går frammåt med ridningen. När jag är klar med skolan och fått fast jobb så är planen att ta en häst på foder, om inte bebisar kommer ivägen för det såklart. Att hålla på med hästar är ju verkligen en livsstil. Man växer liksom aldrig ifrån det. Förstår att det är svårt att gå tillbaka till att hjälpa någon annan med deras häst från att ha haft egen. Ofta har man ju olika uppfattningar om hur hästen ska skötas och hur den ska ridas och det blir massa tjafs, det är i alla fall min erfarenhet. För mycket tjejer på samma plats, behövs mer testosteron i stallen tror jag :D