• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • Erika83
    Red skrev 2011-08-25 08:19:26 följande:

Jag har fått någon knasig träningsvärk i ryggen efter senaste löppasset. Är det någon som haft träningsvärk i ryggen förrut? Jag har liksom inte ont på något särskilt ställe ( har haft problem med ryggen förrut så jag har kännt på de flesta åkommorna) utan det mer molnar över hela skulderbladen. Jaja, tänker springa en kort runa i lugnt tempo iaf idag och se om det mjukar upp sig.

Igår köpte jag ett nytt 6-månaders träningskort på friskis. Är det någon som provat dans fuego?

Skulle gissa på att du spänner dig när du springer. Kanske drar upp axlarna eller skjuter bak skulderbladen för mycket. Tänk på att slappna av i axlar och sträck lagom på dig när du springer. Låt armarna följa kroppens rytm. Lite tips bara! Skrattande
  • Erika83
    lilja skrev 2011-08-25 10:44:02 följande:
    Var på gymet för första gången efter semestern, alltid lite tungt att komma igång, MEN skönt efteråt!
    Vad äter ni direkt efter träningen?
    * 21 juli 2012 *
    Jag lärde mig på min utbildning att man ska äta någon form av mejeriprodukt direkt efter träning. T ex. en skiva ost, ett glas mjölk eller likn. Det hjälper kroppen att återhämta sig snabbt. Jag brukar ta en proteindrink direkt efter, gjord på proteinpulver.
  • sofi 88

Blev inga större missöden idag under ridlektionen, men däremot fick benen arbeta mer än förra gången så misstänker att träningsverken kommer smyga sig på imorgon. Har mätt upp en mil runda tills imorgon, får se om jag har ork nog att slutföra första mil löpningen någonsin. Håll tummarna för mig Skrattande

• sofi 88
    sofi 88 skrev 2011-08-25 23:00:11 följande:

Blev inga större missöden idag under ridlektionen, men däremot fick benen arbeta mer än förra gången så misstänker att träningsverken kommer smyga sig på imorgon. Har mätt upp en mil runda tills imorgon, får se om jag har ork nog att slutföra första mil löpningen någonsin. Håll tummarna för mig Skrattande

Blev skitdålig löpartur idag, höll på att dö efter 5 km så sen gick jag, å då kortade jag av rundan till 7 km istället. Har nog aldrig kännt mig så törstig i hela mitt liv. Det är extra psykande att springa runt sjöar när man är törstig och VET att vattnet i sjön inte funkar som dricksvatten men det ser ändå jäkligt lockande och blött ut... Så lär mig av mitt misstag och inser att antingen får jag försöka dricka innan jag springer, om jag springer direkt efter att jag vaknat, eller skaffa ett sånt bälte med vattenflaskor i att ha när man är ute. Bättre lycka nästa gång!
  • 120530
    Erika83 skrev 2011-08-25 19:59:57 följande:
    Skulle gissa på att du spänner dig när du springer. Kanske drar upp axlarna eller skjuter bak skulderbladen för mycket. Tänk på att slappna av i axlar och sträck lagom på dig när du springer. Låt armarna följa kroppens rytm. Lite tips bara! Skrattande
    Tack för tipsen! Skall försöka tänka på det idag!

Nu blir det ett distanspass på 5 km där jag försöker springa snabbare än jag gör i vanliga fall. Skall ha på mig pulsplockan också och ta tiden, länge sedan jag gjorde det så hoppas det inte är allt för långt ifråb vad det var innan semestern. 

Igår gick jag och mb2 ca 7km i rask takt. En ganska backig runda, känndes som om det blev lite träning iaf! 
  • förlovadflicka

Idag har jag följt er uppmaning och gått ut med lillebror- var på stan hela dagen och fixade bröllopssaker, gick till biblioteket osv. Har haft en supermysig dag men jag lär ha träningsvärk i armarna imorgon, den vagnen är sååååå seg!! Efter vi var klara på stan gick jag till mammas jobb (tog ca en timme), och sedan blev det en lång promenad med mamma och lillebror i skogen. Då började det regna och jag sprang med vagnen- fy vad dålig kondition jag har... Men jag känner mig väldigt förtjänt av pizzan och godiset i min mage :P

• 120530

Igår sprang jag 5 km ganska fort och blev rejät svettig. Känndes bra att ta ut mig lite, känner att jag messpringer ibland! 

Idag blev det återigen 7km rask promenad med mb2 och ikväll skall jag på släktkalas med tillhörande tävlingar, så det bli lite träning där med.

Kom på att jag bytt p-piller för en månad sedan, kanske därför jag känner mig lite uppblåst och kläderna sitter tightare? Någon som har erfarenhet av det? 

• izredam
    Red skrev 2011-08-27 12:05:00 följande:
    Igår sprang jag 5 km ganska fort och blev rejät svettig. Känndes bra att ta ut mig lite, känner att jag messpringer ibland! 

Idag blev det återigen 7km rask promenad med mb2 och ikväll skall jag på släktkalas med tillhörande tävlingar, så det bli lite träning där med.

Kom på att jag bytt p-piller för en månad sedan, kanske därför jag känner mig lite uppblåst och kläderna sitter tightare? Någon som har erfarenhet av det? 
    Jag samlade på mig en hel del vätska när jag började med mina p-piller, tydligen rätt vanligt - försvann direkt när jag slutade med dem (för ett kort tag) och kom tillbaka lika fort när jag började igen. Det mesta sitter dock i brösten för min del, och det kan jag överleva ^^

Igår var vi på matfestivalen i Skövde. Vi gick runt på stan mellan 15 och 21 ungefär och åt inte allt för onyttigt, åt bland annat en fruktansvärt god hummersoppa. Dock slank det ner glass (var "tvungen" att prova då svärfar ville veta om det kunde vara intressanta smakkombinationer till glassar på jobbet), friterad camenbert (fruktansvärt kaloririkt, men fruktansvärt gott!), och ett par godisremmar. MEN efter våra 6 timmar på stan så gick vi och hämtade bilen som stod på svärfars jobb (2-3km dit) och sen åkte vi hem. När vi varit hemma ett par timmar ringde svärföräldrarna och ville att vi skulle komma på efterfest hos m2b's faster, så vi gick dit (också det 2-3km) och sen cyklade vi hem ett par timmar senare. Så på något sätt tycker jag att allt promenerande borde väga upp för onyttigheterna...
  • 120530
    förlovadflicka skrev 2011-08-28 20:25:11 följande:
    Köpte löparskor igår, så ska verkligen försöka komma ut och springa... Usch :P
    Rätt skor är ett måste! Springa är roligt när du väl kommit igång, pepp pepp på dig Tungan ute
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!