• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2011-08-22 20:25:35 följande:
    Jag stapplar långsamt fram på ömma ben idag, blir ingen löpning imorgon heller men på onsdag hoppas jag på smärtfria smalben. Mätte mig idag och har växt en hel cm sen jag mätte mig sist (länge sen...) så nu fick jag genast bättre BMI :D Är numera stolta 162 cm lång!
    Växer du fortfarande?? Grattis iaf :)
  • sofi 88
    förlovadflicka skrev 2011-08-22 20:26:28 följande:
    Växer du fortfarande?? Grattis iaf :)
    Haha, ja uppenbarligen, men jag har inte mätt mig sen jag gick i gymnasiet, tror det var i 1an vi mätte oss så någon cm är inte så konstigt.
  • drumelz

Hejsan alla! Nu har jag äntligen tagit mej i kragen och ta tag i min diet och träning. Ska försöka gå ner 12 kg med hjälp av Dukan-metoden. Började i dag och ska hålla på i några veckor. Gifter mig inte förrän i maj nästa år. Men man vill ju vara snygg när man provar klänningar och tiden går fortare än vad man tror. Jag hoppas att ni kan hjälpa mej att hålla motivationen uppe, så jag klarar det.

• SannaoAndreas

I dag vet jag inte vad det blir för kvällsmat. Något lätt... Men jag har nu köpt mej en ny burk shake som jag blandar och tar inaktiva dagar (som denna) i stället för lagad mat. Snabbt och smidigt!

• förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2011-08-22 20:36:32 följande:
    Haha, ja uppenbarligen, men jag har inte mätt mig sen jag gick i gymnasiet, tror det var i 1an vi mätte oss så någon cm är inte så konstigt.
    Kanske du tränat mer och på så sätt fått bättre hållning? En teori :)
  • 120530

Igår bestämde jag mig för att sätta fart med kost och träning igen, efter en lat sommar! Har bestämt mig för att träna varannan dag, antingen på friskis eller löpning hemma. Varannan dag skall jag försöka gå på en prommenad eller köra till min "platt-mage-stark-rygg" dvd. Har varit hos en kostrådgivare tidigare och skall börja följa hennes råd noggrannare. Tänkte dela med mig av mitt upplägg, hoppas ni inte blir uttråkade av all text Glad

Jag har två frukostar som jag varvar mellan:
    1. havregrynsgröt med frysta blåbär, 1 glas juice utan tillsatt socker och ett fiberknäckebröd utan pålägg
    2. 1 avocado, 1 kokt ägg, 1 glas juice utan tillsatt socker och ett fiberknäckebröd utan pålägg.

Till lunch värmer jag matlåda med hemlagad mat. Skall försök att bara laga fettsnåla rätter och dessutom få in fisk 1-2 dagar i veckan. Mb2 jagar så vi äter mycker vilt vilket är nyttigt.

Jag tar med minst två frukter/grönsaker till jobbet per dag och försöker dricka mycket vatten.

Mitt största problem är kvällsmaten, s där tar jag gärna emot tips! Jag äter inte lagad mat eftersom jag gör det på lunchen. Fil och youghurt tål jag dåligt så det försöker jag äta så lite som möjligt. Det blir ofta grovt bröd med ost eller skinkaoch juice, men det tröttnar man ju på snabbt.. Potatis och purjolöksoppa har jag gjort någon gång, men behöver som sagt fler förslag.

• 120530

Igår blev det 7 km löpning och idag blev det träningsvärk i ben och rumpaObestämd Ikväll skall jag till friskis och köpa ett nytt 6-månaderskort så jag har ett alternativ till löpningen när vädret blir sämre.

• Erika83

Har ett yrke som innebär att jag (när tjänsten tillåter och det finns möjlighet) har träning inräknat i min arbetstid, då det är viktigt att vara fysiskt aktiv för att klara av jobbet på ett bra sätt. Hur som helst så hade vi "fys" på jobbet innan kvällspasset igår och det blev 1 ½ timmes kondition o styrka på gymet på arbetsplatsen. Såå skönt! Men lite ont här o var idag! Tungan ute

• izredam

Idag ska vi inte göra ett skit, fortfarande ledig - vilket ju är skönt. Funderar på att ta med mig svärföräldrarnas hund ut och springa i eftermiddag, ev. dra med m2b också det brukar resultera i högre tempo då hans kondition är bra mycket bättre än min.

Egentligen skulle jag vilja börja med något sånt där "från 0-10km på x antal veckor"-program för att träna upp konditionen, jag är så sanslöst otränad att det är helt stört, jag har aldrig tränat regelbundet någonsin och konditionen är just det som stör mig - jag skulle vilja kunna springa utan att dö av det, men jag vet liksom inte hur jag ska göra för att det ska gå? Tips?

• Erika83
    drumelz skrev 2011-08-23 09:42:50 följande:
    Hejsan alla! Nu har jag äntligen tagit mej i kragen och ta tag i min diet och träning. Ska försöka gå ner 12 kg med hjälp av Dukan-metoden. Började i dag och ska hålla på i några veckor. Gifter mig inte förrän i maj nästa år. Men man vill ju vara snygg när man provar klänningar och tiden går fortare än vad man tror. Jag hoppas att ni kan hjälpa mej att hålla motivationen uppe, så jag klarar det.
    Hej!
    Läste om den dieten i Amelia. Glad 
    Ingen diet för mig, jag ska köra på GI-metoden. Vet hur den fungerar och tycker den passar mig o mitt liv bra. Men huvudsaken är ju att man hittar en diet som funkar för just sig själv.
    Jobba på! Hejaheja!!!  Skrattande
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!