• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • sofi 88

Idag blev veckans första joggingtur, har promenerat och cyklat en del denna veckan så jag har bara lite dåligt samvete... Det blev en oväntat kuperad terrängtur med mamma. Vi sprang lite vilse och hamnade av någon anledning på ett mil-spår som var väldigt mycket terrängspår... När vi sen skulle avvika från det eftersom vi tänkt springa ca 5 km så hamnade vi mitt ute i ingenstans och fick springa i knähögt gräs innan vi tillslut kom fram till en stig. Ca 40 minuter tog turen oss och vi räknade ihop att det bör vara mellan 5 och 5,5 km och vi gick endast några ynka meter i den brantaste backen, kändes mycket bra! Ska dock käka lite ipren mot mina värkande ben, jäkla benhinnor :o

• lundabrud

bra jobbat!
    Jag gymmade själv idag, inte lika kul, men är mer fokuserad på seten då... körde armar/axlar/bröst idag, riktigt hårt! 

• sofi 88

Nej det är ju väldigt tråkigt att gymma själv, det blir mer uthärdligt när man är två, nackdelen är dock allt väntande om man varvar tycker jag. Funderar på om jag ska köpa gymkort till hösten eller pass eller något eller om man ska nöja sig med löpning 2-3 ggr i veckan å så ridning en gång i veckan (som börjar nästa vecka igen, woho som jag har längtat!). Frågan är om det räcker för att hålla sig i form och eventuellt bli av med ett antal kilo?

• Johannaz

här hoppar jag in!  
    jag gifter mig om 9 dagar och har panik! känner inte att jag är exakt där jag vill vara, men jag kämpar, har inget gymkort men jag gör massa övningar här hemma.

de ja vill trimma mest är armar och mage, har ni några tips?:D  

• Bröllop201206

idag har jag varit duktig och gått 20 000steg, det är ca 15km.
    stegräknaren är alltid med mig:)

• Kattpoet

Jag misstänkte att min stegräknare inte funkade eftersom jag på en hel dag hade tagit tre steg, jag kommer inte ens till toan på det eller ut ur sovrummet.     Kisse fick fnatt med den på sig och jo den funkar men inte på mig.

• förlovadflicka

Idag och igår har jag gjort övningar från nya iform för att få bättre hållning, känner redan att det fungerar! *sträcker på mig*

• FiieLiie

Hoppar också in här efter spännande läsning :) är iof lite mindre än ett år kvar tills jag gifter mig :)

Men själv började jag med LCHF metoden, eller njutmetoden som min kompis kallar det :) och på en vecka har jag gått ner 6,5 kilo!! Tränar därtill med wii 3 dagar i veckan i drygt 1-1½ timme.. Och känner bara hur glädjen min har kommit tillbaka jag har fått mer energi och ja min kropp mår sååå bra helt enkelt... Sjukt skön känsla :) Och motivationen som jag saknade innan har verkligen vaknat till liv :) nu ska jag "bara" gå ner 27 till så når jag min drömvikt på 65 kilo hehe :)

• förlovadflicka
    FiieLiie skrev 2011-08-11 22:57:34 följande:

Hoppar också in här efter spännande läsning :) är iof lite mindre än ett år kvar tills jag gifter mig :)

Men själv började jag med LCHF metoden, eller njutmetoden som min kompis kallar det :) och på en vecka har jag gått ner 6,5 kilo!! Tränar därtill med wii 3 dagar i veckan i drygt 1-1½ timme.. Och känner bara hur glädjen min har kommit tillbaka jag har fått mer energi och ja min kropp mår sååå bra helt enkelt... Sjukt skön känsla :) Och motivationen som jag saknade innan har verkligen vaknat till liv :) nu ska jag "bara" gå ner 27 till så når jag min drömvikt på 65 kilo hehe :)

6,5 kilo på en vecka?! Kära nån, den metoden är knäpp... Tror det är ett sjukt bra alternativ om man behöver gå ner i vikt men att proppa i sig så mycket fett kan bara inte vara bra för kroppen år efter år med tanke på åderförfettning... Men behöver man gå ner i vikt så är det nog jättebra :)
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!