• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • förlovadflicka
    Maseralda skrev 2011-08-05 10:04:16 följande:
    Själv tänkte jag satsa på hopprep, om jag kan hitta det vill säga Flört
    Då springer jag i trappan eller på stället (beroende på om jag stör familjen för mycket i trappan :P)
  • Maseralda

Jag hittade hopprepet (ett tecken på att det inte används när man hittar det i tvättskåpet bakom strykjärnet) men får nog vänta till sambon kommer hem så att jag kan gå ut. Gjorde ett testhopp i vardagsrummet men om grannen under är hemma så lär det inte vara så populärt om jag toghoppar inne Flört Plus att taklampan satt lite ivägen.

• lundabrud

gymmade igår, nu blir det en träningsfri helg!

• sofi 88

Hm, jag vet att det ska finnas ett hopprep hemma... Funderar på att köra på det idag när jag kommer hem från jobbet. Blev nämnligen inte någon cykling idag eftersom jag skulle åka med en kollega några mil söderut så jag har missat dagens grundträning... Uppdaterar framåt kvällen...

• sofi 88

Uppdatering: inget hopprep här inte, men blev promenad på 20 minuter till och från affär, damsugning av lägenheten och matlagning så lite motion kanske? Nu blir det god mat och vin och onyttigheter för det är ju trots allt fredag och då får man synda :D

• förlovadflicka

Hann inte med utmaningen, det är en otroligt rolig stor festival med massa båtar i halmstad nu och jag gick på den istället lååånga sträckor. (Kollade bla på säckpipare! :D) I morgon ska vi antingen åka till liseberg eller gå mer på festivalen så får min motion på det sättet då med :P

• SannaoAndreas

I och med att detta va en tränings och kost- grupp så tänkte jag ge ett kosttipps.

Det finns en dietmetod som heter South Beach. Asinvecklad egentligen, men förenklad så är det att ju mer finfördelad maten är ju sämre är den (vilket är sant). Så något som kan vara värt att tänka på är att apelsin är bättre än apelsinjuice (även om den är färskpressad) kokt potatis är bättre än potatismos osv. Ganska lätt att leva efter

Jag har valt att ta lite från alla dieter.
    Tex:
    - Fösta så börjar jag och min kille med att "sockra av oss" efter semestern. Så 18/7- 17/9 så är det inget socker. Sen börjar familjemedlemmarna att fylla år, så av artighetsskäl så ska vi fika då :)
    - Minst 3 frukter om dagen som ej tas tillsammans med måltid (alltså, se till att äta mellanmål!)
    - Byt ut pastan, när andan faller på, och kör med hyvlad squash i stället.
    - Förtjäna snarr! Ingen fysisk akitvitet=inget godis.
    - Vatten är bättre än juice.
    - Fullkornspasta när det är pasta.
    - Varm mat ger större mättnadskänsla än kall.
    - Halva tallriken är grönsaker. Vill jag ha mer mat när tallriken är tom så är det grönsaker som gäller.
    - Ladda upp med frukt och nötter på jobbet! Dumt att bli sötsugen i onödan.

Men endå. En dag i veckan är helt ok att frossa lite.

Ett annat bra knep är att skaffa en pulsklocka. Köp en "billig" (billigaste på Intersport ligger på ca 1000:- och visar typ bara tid, puls och kaloriförbrukning) och ta på vid träning och se hur mycket just du förbränner. Väldigt peppande!

Kram på er!

• Kattpoet

Jag har promenerat en massa sen i onsdags, visst bena är trött och  jag vill helst sova  men det var värt allt!  Så underbart vi har haft det.  Imorgon ska jag hämta ut mer smärtstillanden, vilket jag inte normalt använder MEN  jag  har känningar på svårt muskelsmärta och jag vill kunna sova.

• förlovadflicka
    sanna skrev 2011-08-06 17:38:34 följande:
    I och med att detta va en tränings och kost- grupp så tänkte jag ge ett kosttipps.

Det finns en dietmetod som heter South Beach. Asinvecklad egentligen, men förenklad så är det att ju mer finfördelad maten är ju sämre är den (vilket är sant). Så något som kan vara värt att tänka på är att apelsin är bättre än apelsinjuice (även om den är färskpressad) kokt potatis är bättre än potatismos osv. Ganska lätt att leva efter

Jag har valt att ta lite från alla dieter.
    Tex:
    - Fösta så börjar jag och min kille med att "sockra av oss" efter semestern. Så 18/7- 17/9 så är det inget socker. Sen börjar familjemedlemmarna att fylla år, så av artighetsskäl så ska vi fika då :)
    - Minst 3 frukter om dagen som ej tas tillsammans med måltid (alltså, se till att äta mellanmål!)
    - Byt ut pastan, när andan faller på, och kör med hyvlad squash i stället.
    - Förtjäna snarr! Ingen fysisk akitvitet=inget godis.
    - Vatten är bättre än juice.
    - Fullkornspasta när det är pasta.
    - Varm mat ger större mättnadskänsla än kall.
    - Halva tallriken är grönsaker. Vill jag ha mer mat när tallriken är tom så är det grönsaker som gäller.
    - Ladda upp med frukt och nötter på jobbet! Dumt att bli sötsugen i onödan.

Men endå. En dag i veckan är helt ok att frossa lite.

Ett annat bra knep är att skaffa en pulsklocka. Köp en "billig" (billigaste på Intersport ligger på ca 1000:- och visar typ bara tid, puls och kaloriförbrukning) och ta på vid träning och se hur mycket just du förbränner. Väldigt peppande!

Kram på er!

Så äter jag också (fast har inte lagt av med godiset ;))

Just nu har jag dock sjuk pms och då äter jag vad som än faller mig in för att om möjligt överleva dagen :P

• Kattpoet

Jag har en  stor bit av min favorit choklad i kylskåpet!!   Jag hittade den helt laktosfri och gissa om jag blev glad!  Jag luktat på den  och smakat en ruta, den kommer det ta länge att  äta upp eftersom den är så speicell och  bara till förnjutning. 
    Jag har också hittat ett väldigt gott recept på  korv gryta som skall göras här hemma i veckan, då vi har korv till lunch. 

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!