• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • izredam

Jag har funderat på att börja använda stegräknare - men det blir liksom aldrig av. Men det kanske är värt det då? Jag vet ju att jag går alldeles för lite, så egentligen borde det väl vara värt det för att motivera mig lite extra..

• sofi 88

Idag blev det 5 km rundan runt sjön med mamma. Sen slängde vi oss i kalla vättern, underbart!
    Nu njuter jag av en smaskig mozzarella sallad med tomat å gurka å så blir det melon till efterrätt :)

• izredam
    sofi 88 skrev 2011-08-04 20:03:51 följande:
    Idag blev det 5 km rundan runt sjön med mamma. Sen slängde vi oss i kalla vättern, underbart!
    Nu njuter jag av en smaskig mozzarella sallad med tomat å gurka å så blir det melon till efterrätt :)
    Åh, vad gott det lät! Dessvärre äter inte m2b mozzarella så det är rätt kört här. Och idag blir det korvstroganoff med bacon i (behövde använda och tänkte prova om det blir gott..) med ris och sallad.

Sen har jag massa vattenmelon att äta upp också xD Och det kan jag väl förtjäna, jag gick trots allt från stan och hem,  hade dock bråttom så jag fick gå raka vägen (4km) men det gick på 30 minuter (joggade lite för att träna lite mer kondition) :D
  • SannaoAndreas

Är det någon av er som bor i Lkpg så får ni gärna släpa er till Campushallen och gå på mitt spinningpass i morgon kl 12 :)

• förlovadflicka
    sanna skrev 2011-08-04 20:23:52 följande:
    Är det någon av er som bor i Lkpg så får ni gärna släpa er till Campushallen och gå på mitt spinningpass i morgon kl 12 :)
    Hade gärnat släpat mig ditt om jag inte bodde i Halmstad ;)
  • Maseralda

Har gått med i en träningsutmaning på Facebook och dagens uppgift var 50 utfallssteg. Jag klarar verkligen inte av att gå ut när det är så här varmt som det har varit, så det blev till att gå fram och tillbaka i vardagsrummet. Det skrattade sonen gott åt Tungan ute Hann annars bara med 10 min kondition och 10 minuter magövningar. Har glömt att tipsa om min viktminsknings/träningsblogg som jag har haft sen januari, men har börjat skriva mer nu de senaste veckorna Glad http://justafoodbaby.wordpress.com/

• förlovadflicka
    Maseralda skrev 2011-08-04 23:13:53 följande:
    Har gått med i en träningsutmaning på Facebook och dagens uppgift var 50 utfallssteg. Jag klarar verkligen inte av att gå ut när det är så här varmt som det har varit, så det blev till att gå fram och tillbaka i vardagsrummet. Det skrattade sonen gott åt Tungan ute Hann annars bara med 10 min kondition och 10 minuter magövningar. Har glömt att tipsa om min viktminsknings/träningsblogg som jag har haft sen januari, men har börjat skriva mer nu de senaste veckorna Glad justafoodbaby.wordpress.com/
    Men skriv utmaningarna här så kan vi alla vara med! :)
  • Maseralda

Visst kan jag göra det. Här är utmaningssidan annars om man vill gå in och titta själv www.facebook.com/event.php

Dagens utmaning är kondition:
    Express Stege Intervall 20 minuter
    Upplägget är att du börjar med:
    1 min max intervall - 1 min lugn fart
    2 min max intervall - 1 min lugn fart
    3 min max intervall - 1 min lugn fart
    4 min max intervall - 1 min lugn fart
    5 min max intervall -

Välj mellan konditionsövningar:
    • Hopprep
    • Springa på stället
    • Sprint löpning mot bänk * se bild
    • Trapplöpning

• Maseralda

Själv tänkte jag satsa på hopprep, om jag kan hitta det vill säga Flört

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!