• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • izredam

Det där med att inte duscha utan att ha tränat vet jag inte - men nu är sommarjobbet slut för sambo och sådär så nu kan vi förhoppningsvis få lite rutin på vardagen igen. I veckan ska han plugga till en tenta på fredag så för ökad koncentrationsförmåga blir det en joggingtur innan frukost varje dag i veckan :)

Sen i helgen så är planen att åka ner till föräldrarna i en vecka, vilket brukar innebära lite mer mat - men mindre mys i soffan. Och promenader med svärföräldrarnas hund (vi var nere nu i helgen, så jag och Taco (hunden) var ute och sprang i morse :D).

Nu jävlar ska vi få i ordning på mig också. Har dock det senaste insett att jag egentligen inte har något emot min kropp - visst, jag skulle gärna gå ner i vikt - men inte för att bli snyggare utan i så fall för att det vore nyttigt för mig. Så det kör jag på nu. Nyttighetsfaktorn.

• förlovadflicka
    izredam skrev 2011-08-17 00:25:53 följande:
    Det där med att inte duscha utan att ha tränat vet jag inte - men nu är sommarjobbet slut för sambo och sådär så nu kan vi förhoppningsvis få lite rutin på vardagen igen. I veckan ska han plugga till en tenta på fredag så för ökad koncentrationsförmåga blir det en joggingtur innan frukost varje dag i veckan :)

Sen i helgen så är planen att åka ner till föräldrarna i en vecka, vilket brukar innebära lite mer mat - men mindre mys i soffan. Och promenader med svärföräldrarnas hund (vi var nere nu i helgen, så jag och Taco (hunden) var ute och sprang i morse :D).

Nu jävlar ska vi få i ordning på mig också. Har dock det senaste insett att jag egentligen inte har något emot min kropp - visst, jag skulle gärna gå ner i vikt - men inte för att bli snyggare utan i så fall för att det vore nyttigt för mig. Så det kör jag på nu. Nyttighetsfaktorn.
    Bra! Ner med de sjuka ytliga kraven på den "perfekta" kroppen! Är så dödligt trött på den :P
  • Erika83

Jag ska sätta igång på allvar den 6/9. Då kommer jag inte jobba treskift på sex månader så det blir lättare att få in träning och äta ordentlig mat. Glad 

• izredam
    Erika83 skrev 2011-08-17 11:38:23 följande:
    Jag ska sätta igång på allvar den 6/9. Då kommer jag inte jobba treskift på sex månader så det blir lättare att få in träning och äta ordentlig mat. Glad 
    haha precis så har jag tänkt också - efter den 9/9 ska jag sätta igång ordentligt - men jag har ju börjat lite lätt redan :P
  • sofi 88

Idag blev det lång löpartur med mamma 8,4 km blev det + cykling till och från jobbet. Magen börjar minska något i omkrets så det är härligt att det går framåt :)

• Kattpoet

Jag börjar bli bättre idag... men jag är mör och alldelse matt.

• Erika83
    izredam skrev 2011-08-17 11:42:11 följande:
    haha precis så har jag tänkt också - efter den 9/9 ska jag sätta igång ordentligt - men jag har ju börjat lite lätt redan :P
    Haha där ser man! Jag har oxå börjat så smått, men det går i vågor än sålänge. Vissa dagar är så flitig så, men andra dagar så blir det slarv. Men jag vet ju att den 6/9 är det allvar!!! Glad
  • sofi 88

Idag drog höstens ridlektioner igång och det blev ingen direkt mjukstart.
    Nästan så jag fick en flygtur när hästen bockade en hel del i galoppen men då fick man arbeta desto mer så det blev riktigt bra träning :)

• izredam
    sofi 88 skrev 2011-08-18 22:17:53 följande:
    Idag drog höstens ridlektioner igång och det blev ingen direkt mjukstart.
    Nästan så jag fick en flygtur när hästen bockade en hel del i galoppen men då fick man arbeta desto mer så det blev riktigt bra träning :)
    Åh, jag vill också få rida </3

Här tränades det inte alls idag, istället köptes det hem en godispåse modell större. (Modell godis som jag inte kommer äta upp på en vecka)

Imorgon tänkte jag börja dagen med ett Zumba-pass, det har jag inte gjort sen i maj - så nu är det dags!
  • sofi 88
    izredam skrev 2011-08-18 22:21:37 följande:
    Åh, jag vill också få rida </3

Här tränades det inte alls idag, istället köptes det hem en godispåse modell större. (Modell godis som jag inte kommer äta upp på en vecka)

Imorgon tänkte jag börja dagen med ett Zumba-pass, det har jag inte gjort sen i maj - så nu är det dags!
    Det är så himla roligt! Har haft uppehåll i några år men man faller alltid tillbaka, började i våras igen och det är ju lite som att cykla, det går aldrig riktigt ur en :)

Lycka till med Zumbandet, kör du sån hemmadvd eller på gym?
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!