• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • förlovadflicka
    lilja skrev 2011-08-25 10:44:02 följande:
    Var på gymet för första gången efter semestern, alltid lite tungt att komma igång, MEN skönt efteråt!
    Vad äter ni direkt efter träningen?
    * 21 juli 2012 *
    Jag brukar inte äta jättemycket, men brukar iaf dricka en halvliter lättmjölk, helt sjukt, läste att muskelmassan växer typ 20% mer eller nåt om man gör det i iform :O
  • Lisa201109
    Red skrev 2011-08-25 08:19:26 följande:

Jag har fått någon knasig träningsvärk i ryggen efter senaste löppasset. Är det någon som haft träningsvärk i ryggen förrut? Jag har liksom inte ont på något särskilt ställe ( har haft problem med ryggen förrut så jag har kännt på de flesta åkommorna) utan det mer molnar över hela skulderbladen. Jaja, tänker springa en kort runa i lugnt tempo iaf idag och se om det mjukar upp sig.

Igår köpte jag ett nytt 6-månaders träningskort på friskis. Är det någon som provat dans fuego?

Jag har provat dans fuego några gånger. Det är roligt, ja, men personligen blev jag inte tillräckligt tränad. Tycker om känslan av att vilja kräkas efter en halvtimme och att vara helt utmattad efter ett pass =) men det blir jag inte av dans fuego. 

Mitt favoritpass är intensiven, det är sjukjobbigt men jag märker verkligen hur jag utvecklas under en termin.  
  • sofi 88
    lilja skrev 2011-08-25 10:44:02 följande:
    Var på gymet för första gången efter semestern, alltid lite tungt att komma igång, MEN skönt efteråt!
    Vad äter ni direkt efter träningen?
    * 21 juli 2012 *
    Det är olika beroende på vilken tid jag tränar. Som imorse och samma när jag sprang igårkväll åt jag en tallrik fil med banan och müsli ganska direkt efter. Finns säkert någon man "ska" äta men jag vet inte riktigt vad. Men jag har för mig att det är viktigt att man får i sig något för annars bryter väl kroppen ner muskler istället.
  • 120530
    Lisa201109 skrev 2011-08-25 10:47:41 följande:
    Jag har provat dans fuego några gånger. Det är roligt, ja, men personligen blev jag inte tillräckligt tränad. Tycker om känslan av att vilja kräkas efter en halvtimme och att vara helt utmattad efter ett pass =) men det blir jag inte av dans fuego. 

Mitt favoritpass är intensiven, det är sjukjobbigt men jag märker verkligen hur jag utvecklas under en termin.  
    Så tycker jag det är med aerobic och aerobic dans också tyvärr.. Väldigt roligt men inte tillräkligt jobbigt.! Step-up däremot tycker jag ger mer, där tränar man ju benstyrka ganska mycket. Skall nog prova fuego ändå för skoj skull  Glad 

Det som jag tycker är tråkigast är styrketräning, men jag skulle verkligen behöva göra det mer..
  • Nina555

Sätt lillebror i vagnen och gå en rask promenad på morgarna då kommer han ut i luften med. Bra för motståndskraften.

• förlovadflicka
    Nina555 skrev 2011-08-25 12:33:04 följande:
    Sätt lillebror i vagnen och gå en rask promenad på morgarna då kommer han ut i luften med. Bra för motståndskraften.
    Ja, ska försöka komma ut. Det är så mycket mer att göra i ordning än om man bara går ut och går själv (vilket jag visst har svårare för än jag trodde :P)
  • sofi 88

Ja, det är ju bra motstånd med barn i vagn, en förutsättning är dock att ungen vill sitta kvar i vagnen, vet inte hur din lillebror är förlovadflicka men vissa barn i 3 årsåldern är mycket för att "gå själv" å då kan det ju bli lite jobbigt.

Nu har jag bokat tid för provning av brudklänning Förvånad Hade egentligen tänkt vänta tills kroppen såg mer tränad ut men gick förbi påväg hem från skolan och rean har redan börjat! Så jag bokade snabbt in en tid så onsdag nästa vecka hoppas jag att jag hittar något fint och smickrande. Min toastmadame ska ladda upp med näsdukar för hon ska följa med Skrattande

• förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2011-08-25 17:26:29 följande:
    Ja, det är ju bra motstånd med barn i vagn, en förutsättning är dock att ungen vill sitta kvar i vagnen, vet inte hur din lillebror är förlovadflicka men vissa barn i 3 årsåldern är mycket för att "gå själv" å då kan det ju bli lite jobbigt.

Nu har jag bokat tid för provning av brudklänning Förvånad Hade egentligen tänkt vänta tills kroppen såg mer tränad ut men gick förbi påväg hem från skolan och rean har redan börjat! Så jag bokade snabbt in en tid så onsdag nästa vecka hoppas jag att jag hittar något fint och smickrande. Min toastmadame ska ladda upp med näsdukar för hon ska följa med Skrattande

Tja, det är olika från dag till dag, annars får man bära honom efter ett tag och det är definitivt bra träning :P

Lika bra att prova! När gifter du dig? :) Man kan ju köpa klänningen och göra ändringar längre fram :)

• sofi 88
    förlovadflicka skrev 2011-08-25 17:32:13 följande:

Tja, det är olika från dag till dag, annars får man bära honom efter ett tag och det är definitivt bra träning :P

Lika bra att prova! När gifter du dig? :) Man kan ju köpa klänningen och göra ändringar längre fram :)

Helt sant, bära är nog väldigt bra för många muskler, viktigt med rätt hållning å sådär då.
    Vi gifter oss i juli så det är ju ett tag men rean är ju bara på hösten vad jag förstått så då är det ju bäst att köpa den på hösten :) Exakt, eventuella ändringar får bli senare.
  • förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2011-08-25 17:38:14 följande:
    Helt sant, bära är nog väldigt bra för många muskler, viktigt med rätt hållning å sådär då.
    Vi gifter oss i juli så det är ju ett tag men rean är ju bara på hösten vad jag förstått så då är det ju bäst att köpa den på hösten :) Exakt, eventuella ändringar får bli senare.
    Kolla kan man ju iaf göra bara för att det är kul annars ;)
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!