• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • lilja
    izredam skrev 2011-08-24 10:59:04 följande:
    Idag ska vi inte göra ett skit, fortfarande ledig - vilket ju är skönt. Funderar på att ta med mig svärföräldrarnas hund ut och springa i eftermiddag, ev. dra med m2b också det brukar resultera i högre tempo då hans kondition är bra mycket bättre än min.

Egentligen skulle jag vilja börja med något sånt där "från 0-10km på x antal veckor"-program för att träna upp konditionen, jag är så sanslöst otränad att det är helt stört, jag har aldrig tränat regelbundet någonsin och konditionen är just det som stör mig - jag skulle vilja kunna springa utan att dö av det, men jag vet liksom inte hur jag ska göra för att det ska gå? Tips?
    Tänk på att träna upp styrkan i kroppen lite innan du börjar springa. Risken finns annars att du drar på dig skador och inte kan springa alls. Plus att det går så mycket lättare och blir dubbelt så kul om du tränat lite styrka innan.
    * 21 juli 2012 *
  • 120530
    izredam skrev 2011-08-24 10:59:04 följande:
    Idag ska vi inte göra ett skit, fortfarande ledig - vilket ju är skönt. Funderar på att ta med mig svärföräldrarnas hund ut och springa i eftermiddag, ev. dra med m2b också det brukar resultera i högre tempo då hans kondition är bra mycket bättre än min.

Egentligen skulle jag vilja börja med något sånt där "från 0-10km på x antal veckor"-program för att träna upp konditionen, jag är så sanslöst otränad att det är helt stört, jag har aldrig tränat regelbundet någonsin och konditionen är just det som stör mig - jag skulle vilja kunna springa utan att dö av det, men jag vet liksom inte hur jag ska göra för att det ska gå? Tips?
    Börja i liten skala och öka sedan. Jag började att springa (långsamt utan krav på tider) en kort runda, det första målet var att klara att springa hela den korta rundan. Ibörjan gick det inte utan då fick jag gå ibland, men till slut ger det sig. Då kan du göra rundan lite längre och när du klarar det gör du den ännu lite länge, och vips, så springer du en mil Glad
  • izredam
    lilja skrev 2011-08-24 14:13:40 följande:
    Tänk på att träna upp styrkan i kroppen lite innan du börjar springa. Risken finns annars att du drar på dig skador och inte kan springa alls. Plus att det går så mycket lättare och blir dubbelt så kul om du tränat lite styrka innan.
    * 21 juli 2012 *
    Styrka tränar jag redan kombinerat med kondition i Zumban (jag älskar mitt Zumbaspel) - har jämfört min styrka efter en månad med två-tre Zumbapass i veckan och det var rätt stor skillnad. Men jag har en rätt bra grundstyrka så det oroar jag mig inte så mycket för Glad
    Red skrev 2011-08-24 14:14:59 följande:
    Börja i liten skala och öka sedan. Jag började att springa (långsamt utan krav på tider) en kort runda, det första målet var att klara att springa hela den korta rundan. Ibörjan gick det inte utan då fick jag gå ibland, men till slut ger det sig. Då kan du göra rundan lite längre och när du klarar det gör du den ännu lite länge, och vips, så springer du en mil Glad
    Jo, men jag blir så besviken när det inte händer något fort nog - tidigare försök har jag börjat med en rätt kort runda och sprungit den så mycket jag kan och sen försökt springa mer och mer, men jag tycker inte att det går fort nog och då blir jag besviken...
  • sofi 88

Jag är en typisk sån som går ut för hårt, å nu har jag ju naturligtvis väldigt ont i mina benhinnor för de har väl inte hunnit med. Idag blev det dock 6,8 km löpning i lite högre tempo än vanligt med mamma. Lite högre tempo än vanligt är inte särskilt snabbt dock. Resonerar att det är bättre att springa hela tiden och långsamt än snabbt och kort. Tycker tipsen jag fick på löpning ibörjan i den här tråden var skitbra, glömt vem det var nu dock. Det var att alltid tänka på att hälen ska i marken först å sen rulla till tån. Å hållningen är ju väldigt viktigt. Innan har jag sprungit mycket kutigare å det är så mycket jobbigare. Nu springer jag med lätt böjda armar och rak rygg å tittar framåt. Tar en stund innan man vänjer sig men nu kan jag inte förstå hur jag kunde springa som jag gjorde innan.

Nu behöver istället jag råd till hur jag ska kunna träna utan att belasta mina stackars benhinnor oftare än 2 ggr/vecka. Något man kan utföra utan att ha gymkort? Några bra övningar och ger kroppen en rejäl genomkörare? Har yogamatta hemma, tränar dock inte yoga, det är mammas gamla :D Kan bara en halv solhälsning typ...

• Kattpoet

Jag hissar vit flagg och ger upp,  min mage krånglar för mycket och jag orkar inget, detta är inte en standard magsjuka, detta är min IBS.

Så nu fortsätter jag med att vara över gosig  men med en snäll mage. 

• 120530

Jag har fått någon knasig träningsvärk i ryggen efter senaste löppasset. Är det någon som haft träningsvärk i ryggen förrut? Jag har liksom inte ont på något särskilt ställe ( har haft problem med ryggen förrut så jag har kännt på de flesta åkommorna) utan det mer molnar över hela skulderbladen. Jaja, tänker springa en kort runa i lugnt tempo iaf idag och se om det mjukar upp sig.

Igår köpte jag ett nytt 6-månaders träningskort på friskis. Är det någon som provat dans fuego?

• förlovadflicka
    Red skrev 2011-08-25 08:19:26 följande:

Jag har fått någon knasig träningsvärk i ryggen efter senaste löppasset. Är det någon som haft träningsvärk i ryggen förrut? Jag har liksom inte ont på något särskilt ställe ( har haft problem med ryggen förrut så jag har kännt på de flesta åkommorna) utan det mer molnar över hela skulderbladen. Jaja, tänker springa en kort runa i lugnt tempo iaf idag och se om det mjukar upp sig.

Igår köpte jag ett nytt 6-månaders träningskort på friskis. Är det någon som provat dans fuego?

Brukar få sådan träningsvärk om jag solar på mage och läser (och alltså håller upp kroppen med underarmarna) :P
  • sofi 88

Idag börjar skolan igen = semestern börjar :D haha, börjar klockan 1 idag och ledig imorgon. Nu blir det morgonpromenader alla dagar som jag inte börjar 8, det är i alla fall planen. Idag blev det 5 km i raskt tempo. Mjukade faktiskt upp benen lite att promenera.

• förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2011-08-25 10:37:43 följande:

Idag börjar skolan igen = semestern börjar :D haha, börjar klockan 1 idag och ledig imorgon. Nu blir det morgonpromenader alla dagar som jag inte börjar 8, det är i alla fall planen. Idag blev det 5 km i raskt tempo. Mjukade faktiskt upp benen lite att promenera.

Haha :P Jag ska läsa på distans så jag kan också ta sovmorgnar... Om det inte vore för att jag måste passa treåriga lillebror som är uppe med tuppen varje morgon! Det är jobbigt att ha barn, men det är jobbigt att ha barn fast man inte har det också :P
  • lilja

Var på gymet för första gången efter semestern, alltid lite tungt att komma igång, MEN skönt efteråt!
    Vad äter ni direkt efter träningen?

* 21 juli 2012 *
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!