lilja skrev 2011-08-24 14:13:40 följande:
Tänk på att träna upp styrkan i kroppen lite innan du börjar springa. Risken finns annars att du drar på dig skador och inte kan springa alls. Plus att det går så mycket lättare och blir dubbelt så kul om du tränat lite styrka innan.
Styrka tränar jag redan kombinerat med kondition i Zumban (jag älskar mitt Zumbaspel) - har jämfört min styrka efter en månad med två-tre Zumbapass i veckan och det var rätt stor skillnad. Men jag har en rätt bra grundstyrka så det oroar jag mig inte så mycket för

Red skrev 2011-08-24 14:14:59 följande:
Börja i liten skala och öka sedan. Jag började att springa (långsamt utan krav på tider) en kort runda, det första målet var att klara att springa hela den korta rundan. Ibörjan gick det inte utan då fick jag gå ibland, men till slut ger det sig. Då kan du göra rundan lite längre och när du klarar det gör du den ännu lite länge, och vips, så springer du en mil

Jo, men jag blir så besviken när det inte händer något fort nog - tidigare försök har jag börjat med en rätt kort runda och sprungit den så mycket jag kan och sen försökt springa mer och mer, men jag tycker inte att det går fort nog och då blir jag besviken...