• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • Kattpoet

Klar med bären... hrm minfulness.. MEH! Amerikanskt  påhitt.... Träsmak i röva är mer sant..

• förlovadflicka

Badade och sprang omkring (där det inte var halt så klart :P) en massa idag. Är glad för att jag lyckades äta en hamburgertallrik och en mjukglass utan att ha dåligt samvete också faktiskt, har jämt haft det på sistone när jag ätit nåt jag inte borde, men orka gå och tänka som en anorektiker!

Läste en grej för ett par dagar sedan som öppnade upp mina ögon, det var en undersökning (tror den var från USA) som sa att 5% av befolkningen har rätt vikt och storlek som de man ser på reklam och tv och 1% har rätt ansiktsdrag också. Då tänker jag att då är det nog inte de människorna som är vackra ändå, för det finns väl fler än var hundrade person som är vacker? Gillade den undersökningen, man vet att man inte är ful och tjock, och man vet så väl att alla man ser är photoshoppade, men det undermedvetna vill inte alltid fatta det.

Så skrev jag ett sms till min fästman om det och han säger att han älskar mig ännu mer när jag kan äta lite gott utan att bry mig... Så ska det vara!

Så ska sluta ha dåligt samvete för att jag inte alltid äter superbra, after all så är jag väldigt många kilo från övervikt och fettvalkar! Dock ska jag fortsätta träna för hälsan och för att få fina muskler, men orka tänka på att bränna fett när man knappt har något att bränna! :)

• lundabrud

Word sister! Kloka och sunda ord!

• Maseralda

Hmmm, inte direkt kul att hämta nya vågen. Nu inser jag att den gamla har varit way off! Jag trodde att jag hade 15 kilo att bli av med, men det är tydligen 21 kilo! Kräks För att ha koll på vad ungefär hur bra eller dåligt jag äter så har jag laddat ner en anroid-app till min mobil som heter Noom, ett tips om man vill ha lite översikt. market.android.com/details&feature=search_result
    Man loggar in sina träningstillfällen också.

• förlovadflicka
    Maseralda skrev 2011-07-29 08:12:52 följande:
    Hmmm, inte direkt kul att hämta nya vågen. Nu inser jag att den gamla har varit way off! Jag trodde att jag hade 15 kilo att bli av med, men det är tydligen 21 kilo! Kräks För att ha koll på vad ungefär hur bra eller dåligt jag äter så har jag laddat ner en anroid-app till min mobil som heter Noom, ett tips om man vill ha lite översikt. market.android.com/details?id=com.wsl.noom&fe...
    Man loggar in sina träningstillfällen också.
    Haha, fy vilken kul app, den heter nästan som jag (Noomi) xD
  • Kattpoet

Jag lovade en vän att prova en  soppa från LCHF dieten, så jag valde blomkåls soppa. 

Jag kan verkligen inte med mängden  ost och grädde det finns i deras recept, jag har aldrig älskar  smaken av fett.  Ja gräddsås är gott men att äta det i bare inte min idé på himmelrike  och visst ost är underbart men när det mer ost än blomkål då vill inte jag äta det. BLÄ!

Middagen i kväll blir  biff med potatis och sky sås och kokta morötter, jag ser verkligen fram emot det. 

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-07-29 13:57:19 följande:
    Jag lovade en vän att prova en  soppa från LCHF dieten, så jag valde blomkåls soppa. 

Jag kan verkligen inte med mängden  ost och grädde det finns i deras recept, jag har aldrig älskar  smaken av fett.  Ja gräddsås är gott men att äta det i bare inte min idé på himmelrike  och visst ost är underbart men när det mer ost än blomkål då vill inte jag äta det. BLÄ!

Middagen i kväll blir  biff med potatis och sky sås och kokta morötter, jag ser verkligen fram emot det. 
    Här väljer vi (jag) mellan lax i en skagensås med pasta (det tar emot lite eftersom jag inte gillar pasta med gräddig sås till... Men jag har lovat att prova receptet så ^^) eller kalops... Mjeh, kan inte bestämma mig >.<
  • Kattpoet

Ta laxen först och imorgon kalopsen som belönning!

Blä, jag smakde på  chorizon som  Netto har i sitt reklamblad, den finns på massor av ställen är rätt dyr...  Jag älskar chorizo och brukade köpa äkta spansk där jag bodde förut.  Denna var tråkig, bara söt pimento och ingen hetta eller smak, ytterst tråkig. 

• izredam

Låter som ett bra alternativ - då slipper han micra kokt potatis också, det ska ingen behöva göra egentligen. Vidrigt.

• izredam

Jag tänkte för övrigt ta en långpromenad nu när jag ska gå och handla lite - och sen tänkte jag ta ett Zumbapass när jag kommer hem, då är jag ju uppvärmd och klar :) På så sätt kan jag förtjäna några chips ikväll kanske :)

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!