• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • lundabrud

nu tar jag mig några rutor marabou mjölkchoklad och ett glas vin... oh-oh! tränar dock imorn.

• bruden
    förlovadflicka skrev 2011-07-26 21:57:56 följande:
    Har gått oändliga sträckor och ätit minimalt idag (relativt ofrivilligt), är svintrött och inte särskilt glad, men intalar mig att det iaf är bra för fettförbränningen :P
    Du måste tänka på att äta människa! Mycket träning/motion och ingen energi=uselt humör, trött och kort stubin. Been there, done that. Du förbränner inte fett utan muskler om du inte äter medan du tränar. Det är värre att skippa maten än att skippa träningen.
    Ta med dig en lågkalori-bars ut när du promenerar ifall suget sätter in. Jag kör med Allevos smarriga bars och har en med när jag är ute på promenad. Perfekt att ta en tugga eller tre om suget blir för mycket. 
  • chrpe
    sofi 88 skrev 2011-07-27 20:01:57 följande:
    Tack för tipsen! Jag blev jättepeppad nu :)
    Löparkläder har jag ordentliga, det jag känner skulle kunna behöva investeras är ett par löparshorts såhär på sommaren när det är så varmt eftersom piratbyxor blir lite väl varmt nästan. Skor är utprovade efter konstens alla regler. Just nu är det faktiskt en kamp bara att springa 5 km på platt mark så jag räknar med att det kommer ta ett tag innan jag klarar den kuperade rundan, målet är att sen köra den kuperade milen om några månader.
    Finns det inga fler spår, där det är mer flackt? Annars kanske du ska satsa på att klara av att springa 3 km och sen öka till 5km? Jag älskar naturen, vinden, ljuden, doften. Andra gillar att springa med ipod och lyssna på musik, det kan få en på andra tankar. Man tänker inte på att det är så jobbigt då menar jag. Kanske skulle passa dig i så fall?

Tänk på att sätta i hälen först och sen nästintill rulla över på framfoten (i uppförsbackarna kan det vara svårt så då är det bättre att sätta i främre delen av foten först). Rak rygg (så fort du blir trött kommer du garanterat luta dig lite framåt och tappar då hållningen, blir mycket jobbigt då). Upp med bröstet (underlättar både andning och hur snabbt du blir trött). Slappna av i axlarna och armarna, armarna behöver inte vara 90 grader sträva hellre mot 120 grader. Blicka framåt, inte i marken.  

Det finns tunna sommartights att köpa också. Alternativt cykelbyxor, många som springer i det. Funktionströja är det bästa enligt min mening, blir inte tung av svett och andas bra.

Lycka till och berätta gärna hur det går.
  • sofi 88
    chrpe skrev 2011-07-27 20:51:28 följande:
    Finns det inga fler spår, där det är mer flackt? Annars kanske du ska satsa på att klara av att springa 3 km och sen öka till 5km? Jag älskar naturen, vinden, ljuden, doften. Andra gillar att springa med ipod och lyssna på musik, det kan få en på andra tankar. Man tänker inte på att det är så jobbigt då menar jag. Kanske skulle passa dig i så fall?

Tänk på att sätta i hälen först och sen nästintill rulla över på framfoten (i uppförsbackarna kan det vara svårt så då är det bättre att sätta i främre delen av foten först). Rak rygg (så fort du blir trött kommer du garanterat luta dig lite framåt och tappar då hållningen, blir mycket jobbigt då). Upp med bröstet (underlättar både andning och hur snabbt du blir trött). Slappna av i axlarna och armarna, armarna behöver inte vara 90 grader sträva hellre mot 120 grader. Blicka framåt, inte i marken.  

Det finns tunna sommartights att köpa också. Alternativt cykelbyxor, många som springer i det. Funktionströja är det bästa enligt min mening, blir inte tung av svett och andas bra.

Lycka till och berätta gärna hur det går.
    Det är en sjö precis vid min lägenhet som det är 5 km runt, problemet är att det är 95 % asfalt och när jag sprang mycket på kort tid i våras fick jag jätteont i mina benhinnor, annars är det bil som gäller för att ta sig till spår och bil har jag bara när m2b är hemma. Men jag tänker att kan jag komma igång och springa lite i taget och promenera mycket kanske benhinnorna inte får samma chock som i våras och då kanske jag kan springa på asfalten.

Håller verkligen med om den där lutningen man får i kroppen efter ett tag, ska tänka på att sträcka på mig nästa gång :)

Jag ska uppdatera efter hand, imorgon blir det nog en morgonrunda så återkommer med resultatet :)
  • Kattpoet

Kan du inte simma?  Jag vet folk som  träningsimmar i sjöar, jag brukade göra det varje sommar när jag var frisk.

• sofi 88
    Kattpoet skrev 2011-07-27 21:00:48 följande:
    Kan du inte simma?  Jag vet folk som  träningsimmar i sjöar, jag brukade göra det varje sommar när jag var frisk.
    Haha, problemet är att det är så jäkla kallt i vattnet, såg en som simmade med dräkt där faktiskt för några veckor sen men jag känner mig inte så sugen, det är inte superrent vatten där.
  • chrpe
    sofi 88 skrev 2011-07-27 20:59:26 följande:
    Det är en sjö precis vid min lägenhet som det är 5 km runt, problemet är att det är 95 % asfalt och när jag sprang mycket på kort tid i våras fick jag jätteont i mina benhinnor, annars är det bil som gäller för att ta sig till spår och bil har jag bara när m2b är hemma. Men jag tänker att kan jag komma igång och springa lite i taget och promenera mycket kanske benhinnorna inte får samma chock som i våras och då kanske jag kan springa på asfalten.

Håller verkligen med om den där lutningen man får i kroppen efter ett tag, ska tänka på att sträcka på mig nästa gång :)

Jag ska uppdatera efter hand, imorgon blir det nog en morgonrunda så återkommer med resultatet :)
    Benhinneinflammation beror oftast på att man byter skor ofta och särskilt på att man byter underlag som man springer/går på. Viktigt att försöka hålla sig till ett och samma underlag och helst mjukt (stig, bark, grus, etc), asfalt är mardröm för benhinnorna.

Köp t.e.x tigerbalsam eller något ännu starkare (morfars kåda) och stryk på benhinnorna, sen så ber du din m2b att massera dem. Det gör ont så man skriker men det är ett måste om man vill bli av med besvären snabbt. Och ja man ska ta i, det göra ont men är väldigt skönt dagen efter. Annars kan man dras med det i år.

Försök hålla dig till att sätta i hälen först och sen rulla över på tå så kan det nog bli bättre med tiden.
  • Maseralda

Idag har jag haft en sån där "ätit-dåligt-och-därför-jättetrött". Får komma igen imorgon Glad

• förlovadflicka
    bruden skrev 2011-07-27 20:42:59 följande:
    Du måste tänka på att äta människa! Mycket träning/motion och ingen energi=uselt humör, trött och kort stubin. Been there, done that. Du förbränner inte fett utan muskler om du inte äter medan du tränar. Det är värre att skippa maten än att skippa träningen.
    Ta med dig en lågkalori-bars ut när du promenerar ifall suget sätter in. Jag kör med Allevos smarriga bars och har en med när jag är ute på promenad. Perfekt att ta en tugga eller tre om suget blir för mycket.
    Du, jag vet, jag hatar att inte få i mig mat, men är på semester med föräldrar och syskon och tyvärr är de inte så bra på att prioritera mat framför nöjen, de är lite omogna på den punkten :P
  • förlovadflicka

Idag eller imorgon ska vi åka till gustavsvik och bada, så då ska jag röra på mig så mycket jag bara kan! :)

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!