sofi 88 skrev 2011-07-26 11:32:05 följande:
Gav mig på den kuperade rundan imorse men än så länge klarar jag inte av att springa hela vägen, framförallt inte i de branta uppförsbackarna, men det blev ett par km löpning och resten rask promenad.
Nu väntar fiske resten av dagen, misstänker att det kommer bli usla kast med tanke på träningsverk i handen efter gårdagens bowling :D
Härligt! Ett tips från mig som löper mycket är att fortsätta jogga i uppförbackarna men med kortare steg och så drar du ner lite på tempot, håll inte samma tempo som vid platt mark. När du kan rundan utan till så kan du sakta ner lite på temot ca 300 meter innan backen och sen så försöker du öka i backen för att få upp ett flås. Jag löper ca 2,5-3 mil i veckan. Försöker ta milspåret, men ibland har man dåligt med tid så då får det bli 5 eller 7 km. Om du har möjlighet så kan du ta tiden på löprundan och sen ska kan du kämpa med att alltid hålla samma tid eller förbättra tiden.
Om ditt första mål är att klara hela rundan utan att gå så hade jag som sagt saktat ner tempot för att orka med backarna. Man måste hela tiden ha små delmål. A och O är också skor, kläder och hur du tar dina löpsteg.
Lycka till, jag vet att du/ni kan.
Jag har tappat 10 kg nu. Väger idag 55kg och är 1,70 lång. Äntligen känner jag mig nöjd med min kropp. Det värsta är att ALLA påpekar hur smal jag är och att jag är sjuk, måste äta, inte stressa, inte träna etc. Folk har
t.om. pratat med min chef om att de är oroliga för mig, kollegor vill bjuda mig på mat, godis för att se till att jag verkligen äter osv. Jag mår hur bra som helst och blir sårad av alla kommentarer. Jag har aldrig varit överviktig så jag kanske uttalar mig fel, men jag skulle aldrig gå och säga till någon som gått uppi vikt vad tjock du är nu måste du allt banta. Borde det inte vara samma åt andra hållet?
Jag är äntligen nöjd och lycklig, men blir extremt sårad av alla kommentarer. Visst kanske de undrar och bryr sig, men det sårar ändå.
Jag håller tummarna för er alla där ute, kämpa på och låt inte en chokladbit eller två dra ner er, ibland måste man få njuta av livet också.