• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • Iku

Nja, min längd tänkte jag nog behålla som den är, så den ser jag ingen anledning att skriva ut. Idén är inte att ge folk en uppfattning om hur jag ser ut, jag tänkte bara skriva ut min vikt för att bli mer motiverad att få resultat. Man vill ju kunna skriva en lägre, och inte högre siffra nästa gång :)

• Iku

Ja, mitt mål ska jag skriva ut också! 55kg satsar jag på! Jag vägde 54-53 en gång i tiden och var väldigt nöjd med det, men 55 blir bra till att börja med :)

• förlovadflicka
    Iku skrev 2011-07-20 21:56:41 följande:
    Nja, min längd tänkte jag nog behålla som den är, så den ser jag ingen anledning att skriva ut. Idén är inte att ge folk en uppfattning om hur jag ser ut, jag tänkte bara skriva ut min vikt för att bli mer motiverad att få resultat. Man vill ju kunna skriva en lägre, och inte högre siffra nästa gång :)

Är du säker på att du inte vill bli liiiiiiiite längre? ;)

Usch, äter lite godis nu, men det unnar jag mig faktiskt, har sprungit omkring på stan i flera timmar idag och är helt slut. :P

• Kattpoet

Förlovadflicka,  jag köpte mig en havrekaka stor som handflata, jag minns när det var så små att man kunde få plats med dem i handen.   Skrämmande hur stort allt har blivit.   Maken brukar  säga   proppmätt det kan man äta sig hemma, här ska man bara njuta.

Iku, om du är  175 cm så behöver du inte gå ner mer  men är du   110 cm så  kanske det är en annan femma. 

• Iku
    Kattpoet skrev 2011-07-20 22:01:00 följande:
    Iku, om du är  175 cm så behöver du inte gå ner mer  men är du   110 cm så  kanske det är en annan femma. 
    Det är lite just därför jag inte vill skriva ut min längd, jag kan avgöra själv om jag behöver gå ner i vikt eller inte.
    Jag vet vad jag trivs med, och just nu vill jag bara komma tillbaka dit, och tar gärna den här tråden till hjälp :)
    förlovadflicka skrev 2011-07-20 21:58:49 följande:

Är du säker på att du inte vill bli liiiiiiiite längre? ;)

Usch, äter lite godis nu, men det unnar jag mig faktiskt, har sprungit omkring på stan i flera timmar idag och är helt slut. :P

Haha, kanske just på bröllopsdagen då, så jag slipper ha så höga klackar ^^.
  • förlovadflicka
    Iku skrev 2011-07-20 21:58:28 följande:
    Ja, mitt mål ska jag skriva ut också! 55kg satsar jag på! Jag vägde 54-53 en gång i tiden och var väldigt nöjd med det, men 55 blir bra till att börja med :)
    55 är ett bra nummer på något sätt, gick ner till det när jag började träna för ca 2 år sedan och jag var så glad! Sedan fick jag muskler så då gick jag tillbaka till 58, min kropp vill visst vara där så jag orkar inte bry mig :P
  • izredam

Jag hänger också på här - Till nästa sommar så är målet att gå ner till i alla fall 70kg - det är ungefär 20kg dit ner - så jag ser det inte som någon omöjlighet egentligen. Mindre än så verkar inte min kropp vara byggd för då Gud av någon outgrundlig anledning gav mig en bröstkorg som inte passar mindre vikt utan att revbenen sticker ut och det vill jag ju inte :/

I alla fall: Här är planen träning (i form av främst Zumba framför Kinect - jag har nämligen kommit på att det är roligare när man får poäng) och mindre chips. Den stora lasten är nämligen inte socker här utan chips. Planen är dock att börja med träningen först och sen trappa ner på chipsen.

• förlovadflicka
    izredam skrev 2011-07-20 22:10:54 följande:
    Jag hänger också på här - Till nästa sommar så är målet att gå ner till i alla fall 70kg - det är ungefär 20kg dit ner - så jag ser det inte som någon omöjlighet egentligen. Mindre än så verkar inte min kropp vara byggd för då Gud av någon outgrundlig anledning gav mig en bröstkorg som inte passar mindre vikt utan att revbenen sticker ut och det vill jag ju inte :/

I alla fall: Här är planen träning (i form av främst Zumba framför Kinect - jag har nämligen kommit på att det är roligare när man får poäng) och mindre chips. Den stora lasten är nämligen inte socker här utan chips. Planen är dock att börja med träningen först och sen trappa ner på chipsen.

Välkommen!

Du kanske ska fundera över ifall du behöver mer salt eller fett och därför gillar chips? Om du får i dig det på annat, nyttigare sätt kanske du blir mindre sugen :) bara en tanke :)

• Iku

Ja, jag tycker det är jämt och bra! :) Och så vet jag att alla mina kläder passar till den vikten ^^.

• Iku
    izredam skrev 2011-07-20 22:10:54 följande:

Det låter som en bra idé att börja med träningen först. Jag har faktiskt märkt att jag blir mindre sugen på sötsaker när jag tränar regelbundet. Kanske för att man blir mer hungrig och äter mer "riktig" mat, så att det inte finns plats över? Eller så kanske man inte behöver kicken från onyttigheter, när man får endorfinkick från träningen? Jag vet inte, men en god spiral i alla fall! :)
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!