• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • Iku

Superbra initiativ, jag är med! =) Jag gifter mig nästa år, men vill gärna komma iform innan jag börjar leta klänning och så där. Jag vill gå ner cirka 10 kg (vet inte exakt, var ett tag sedan jag vågade ställa mig på vågen). Jag har supersvårt för att dra ner på maten och sötsaker, är så sjukt matglad, så för mig gäller det nog att träna lite extra. Men en kostgrej jag vill förbättra är nog att jag vill sluta med sötsaker på vardagar.

Jag tränar för det mesta styrketräning, var rätt vältränad en gång i tiden, men det var ett par år sedan nu... :P Tränar spinning och i crosstrainern på gymet ibland, och jag hade gärna kommit igång med att springa ute nu under sommaren. Piggar ju upp humöret också att vara ute!

• förlovadflicka

Hänger ni på att försöka ta en (lång)promenad innan frukost så ofta man bara kan? Det kan bli vår grej till att börja med, så att alla vet vad som gäller. Alla som vill i alla fall :)

• fasit
    förlovadflicka skrev 2011-07-15 21:28:22 följande:

Jag äter inte vitt bröd (i stort sett äter jag bara knäckebröd) och har typ aldrig smör på mackan, försöker att äta mycket fiber och hitta produkter med lite socker, tex pauluns müsli utan socker har jag märkt är jättegod :) Sedan äter jag fullkornspasta och ris och nästan aldrig potatis. Detta har jag gjort hela terminen när jag bott själv, fast har flyttat hem till mamma och pappa över sommaren och då är det svårare, för de gillar inte fullkornsalternativen och det är oftast inte jag som handlar... Men försöker att äta mycket grönsaker, sitter och äter majs istället för godis nu, hehe.

Vad gör jag mer? Äter helst inte korv eller kött med mycket fett i och så dricker jag så mycket vatten jag kan. :)

Jag märker skillnad när jag äter rätt, blir mycket piggare och så, märker inte så mycket på figuren, för är som sagt inte i behov av viktnedgång men jag mår bättre :)

aha, jag tänker mest på vitt mjöl och rent socker, men det är väl för att jag gillar potatis:) Äter endel kött också, men det är som sagt bröd, pasta och ris som jag inte äter så mkt över huvud taget egentligen. Mest potatis och bulgur. Jag har på kanske 5 år gått ner 10 kg, men det har liksom skett så långsamt så jag har knappt märkt det. vet inte heller varför, men tror att det beror på att jag släppt matfokuset som jag hade förut. Försökte gå ner i vikt länge (weight watchers) men det gick inte bra. Sen släppte jag det och då gick det av sig självt. Jag vet ju om vad som är rätt och fel i matväg, men jag äter nu isf mindre portioner tror jag och mer fett så jag blir mätt. var rädd för det innan. Min basföda just nu är knäckebröd med bregott:)
    Det jag skulle vilja är att äta ännu mer hälsosamt, mer grönsaker och inga halvfabrikat, mer ombonad mat liksom. Rena råvaror osv..jaja, sen önskar jag att jag var förälskad i jogging, men jag är tyvärr inte det..har försökt..verkligen..synd.
    Jag skulle nog vilja gå ner till kanske strax över 60 kg och nu väger jag 65 knappt. Eller  iaf omfördela lite kroppsmassa:)
    har du några tips på hur man ska tänka för att motivera sig såhär långt innan bröllopet..dessutom så måste jag ju inte heller gå ner i vikt..så det gör detännu svårare..
  • fasit
    Iku skrev 2011-07-15 21:49:43 följande:
    Superbra initiativ, jag är med! =) Jag gifter mig nästa år, men vill gärna komma iform innan jag börjar leta klänning och så där. Jag vill gå ner cirka 10 kg (vet inte exakt, var ett tag sedan jag vågade ställa mig på vågen). Jag har supersvårt för att dra ner på maten och sötsaker, är så sjukt matglad, så för mig gäller det nog att träna lite extra. Men en kostgrej jag vill förbättra är nog att jag vill sluta med sötsaker på vardagar.

Jag tränar för det mesta styrketräning, var rätt vältränad en gång i tiden, men det var ett par år sedan nu... :P Tränar spinning och i crosstrainern på gymet ibland, och jag hade gärna kommit igång med att springa ute nu under sommaren. Piggar ju upp humöret också att vara ute!
    Kanske kan hitta motivationen ihop?Jag har samma mål nu: prova-bröllopsklänning-form:) Jag skulle vilja få lite mer muskler och kanske gå ner några kilo:) vart bor du?
  • fasit
    förlovadflicka skrev 2011-07-15 22:02:54 följande:
    Hänger ni på att försöka ta en (lång)promenad innan frukost så ofta man bara kan? Det kan bli vår grej till att börja med, så att alla vet vad som gäller. Alla som vill i alla fall :)
    Bra ide, tyvärr börjar jag ofta jobba kl 7 så då är jag inte så pigg på att gå upp kl 5 bara för att gå ut och gå, när jag ändå ska stå upp på jobbet varje dag. Kanske bra ide på mina lediga dagar eller när jag jobbar kväll!!Ska försöka så ofta jag kan!
  • förlovadflicka

fasit: Jag vet, gillar inte heller jogging, tycker det är så totalt meningslöst! Det är så tråkigt bara. :S Gillar att gå och kunna insupa omgivningen och njuta av miljön, men det kan jag liksom inte göra när jag är så trött att jag är halvdöd :P Grejen är den att när folk som gillar att jogga har sprungit en bit så tänker dem "yey, vad bra, jag har sprungit jättelångt nu ju", men när jag sprungit lika långt tänker jag "Åh fy vad jobbigt, jag har sprungit jättelångt nu ju, nu går jag i stället" :P

• fasit
    förlovadflicka skrev 2011-07-15 22:22:17 följande:

fasit: Jag vet, gillar inte heller jogging, tycker det är så totalt meningslöst! Det är så tråkigt bara. :S Gillar att gå och kunna insupa omgivningen och njuta av miljön, men det kan jag liksom inte göra när jag är så trött att jag är halvdöd :P Grejen är den att när folk som gillar att jogga har sprungit en bit så tänker dem "yey, vad bra, jag har sprungit jättelångt nu ju", men när jag sprungit lika långt tänker jag "Åh fy vad jobbigt, jag har sprungit jättelångt nu ju, nu går jag i stället" :P

exakt:)
  • förlovadflicka

Dags att sova, men innan skriver jag här att jag tänker ta en promenad innan frukost (fast tränar nog lite framför tvn om det regnar :P)

• Iku
    fasit skrev 2011-07-15 22:17:16 följande:
    Kanske kan hitta motivationen ihop?Jag har samma mål nu: prova-bröllopsklänning-form:) Jag skulle vilja få lite mer muskler och kanske gå ner några kilo:) vart bor du?
    Absolut! :) Jag bor i Lund.
    förlovadflicka skrev 2011-07-15 22:02:54 följande:
    Jag hade tänkt komma igång med morgonstyrka i stället för morgonpromenad, men morgonträning ska det väl bli i alla fall. :)
  • bumbibjörn

Va skoj hänger gärna på! Gifter mig den 27 aug så de e lite över en månad kvar... Har varit jätte duktig o försökt tänkt på va jag äter, mycket sallad o lite GI tänk samt motionerat, långpromenader i powertempo m barnvagn o hund samt kört lite styrka hemma på kvällarna. Men nu står vi inför en flytt o de e toksvårt! :( Inte läge att tappa fokus nu skulle vilja gå ner 5-7kg... Sista veckan har jag slarvat...unnat mig glass o inte motionerat som jag ska. Vi har packat ner hela vårt hem, så på kvällarna har jag fixat m de. Nu bor vi hos mina föräldrar o de e mycket svårare att sköta sig m maten. Sen håller vi på o tokrustar så när jag inte har barnen så e jag där o fixar. Men att slipa o måla e ju inte riktigt samma sak. Vet inte hur jag ska fixa detta om jag ska vara ärlig. Nä nu ska jag ta en promenad m barnvagn, men stora killen (snart tre) e m på cykel så de blir inte så långt el fort som jag skulle vilja o behöva!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!