• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • förlovadflicka
    Iku skrev 2011-07-20 22:17:46 följande:
    Det låter som en bra idé att börja med träningen först. Jag har faktiskt märkt att jag blir mindre sugen på sötsaker när jag tränar regelbundet. Kanske för att man blir mer hungrig och äter mer "riktig" mat, så att det inte finns plats över? Eller så kanske man inte behöver kicken från onyttigheter, när man får endorfinkick från träningen? Jag vet inte, men en god spiral i alla fall! :)
    Jag tror det är endorfinet som spelar in, fast sedan blir jag mer hälsomedveten när jag tränar mer, så då blir man inte lika sugen när man tänker mycket på nyttigheter :)
  • izredam
    förlovadflicka skrev 2011-07-20 22:13:30 följande:

Välkommen!

Du kanske ska fundera över ifall du behöver mer salt eller fett och därför gillar chips? Om du får i dig det på annat, nyttigare sätt kanske du blir mindre sugen :) bara en tanke :)

Jag äter alldeles för mycket salt - så mer salt ska jag definitivt inte ha. Snarare försöka vänja av kroppen med det. Och hur som helst så går jag inte upp i vikt som det är just nu, så om jag börjar träna så borde jag ju börja gå ner i vikt (eller i alla fall slimma kroppen till en början) och med mindre chips och så efterhand så lär det ju bli bättre :)
    Iku skrev 2011-07-20 22:17:46 följande:
    Det låter som en bra idé att börja med träningen först. Jag har faktiskt märkt att jag blir mindre sugen på sötsaker när jag tränar regelbundet. Kanske för att man blir mer hungrig och äter mer "riktig" mat, så att det inte finns plats över? Eller så kanske man inte behöver kicken från onyttigheter, när man får endorfinkick från träningen? Jag vet inte, men en god spiral i alla fall! :)
    Jo, det har jag också märkt förut när jag har tränat också.

Så, nu lovar jag er att imorgon är det jag som kör minst ett 45 minuters pass Zumba, helst två (men det brukar inte knät palla - har en gammal knäskada som inte gillar dans egentligen).
  • Kattpoet

Jag har för mycket adrenalin i kroppen, det  gör det svårare att bli smal.

• Maseralda

Nu ska jag lägga lillen för sin eftermiddagsvila, sen kör jag ett 30-minuterspass med min Wii-PT ;)
    Så, nu när jag har skrivit ner det måste jag ju göra det också.

• Kattpoet

Jag tog en promenad i lungt takt i 15 min i morse... det var dumt, min kropp hade inte vaknat och nu känner jag inte mitt högra ben alls... meh...

• lundabrud

Jag hänger på lite i bakgrunden, ska försöka träna framför allt regelbundet (ibland blir det 4-5 ggr/v och ibland 0-1 gång, känns totalt onödigt) och inte ha godis hemma. 3 ggr/v låter rimligt. Jag springer (max 5 km, haha, men det räcker) och gymmar (ca 1 timme). Jag har varken gått upp eller ner på typ 5 år o tänkte hålla vikten (vet inte vad jag väger, väger mig aldrig o har ingen våg... men 60 tror jag). Jag vill framför allt tona kroppen så att rumpa, rygg o armar håller sig fräscht välformade! Äter bara mat från grunden (min fästman är kock och vi köper ingea light-produkter, men jag gillar fullkornsvarianterna!) och aldrig någonsin halvfabrikat. Problemet blir väl mest när man glömt göra matlåda på jobbet o måste köpa lunch fort, då blir det ofta burgare eller nudlar liksom...
    Läsk gillar jag inte så värst mkt (ett glas, men min fästman kan dricka en hel 1,5-liter på en kväll, fattar inte hur det går!!). Min "last" är väl choklad, så jag kanske äter 1 gång/v.
    Till hösten ska jag återta studierna så då får jag se hur tränings- och matvanorna blir... ibland behöver man liksom socker för att höja energinivån när man pluggar. Får väl tänka på att alltid ha frukt hemma!
    Hur som helst, idag blir det gym med betoning på ben och rumpa!

• Maseralda

Nu är jag klar och är så där lagom svettig Skrattande Skulle kunna ha kört en kvart till om det inte va så att jag ska iväg om 45 minuter...

• lundabrud

kom på att jag sa emot mig själv med att jag aldrig äter halvfabrikat men ibland köper hamburgare ... haha, den här gruppen är nog bra för mig... Men köper t ex aldrig fryst mat/grönsaker/färdigmat till hemmet.

• Kattpoet

Frysta grönsaker är lika bra och ibland bättre än färska beroende på årstid.  
    De har ju plockats när de är som bäst och fryst ner, istället för att ha plockats halvmogna och sedan fått mogna på vägen hit till Sverige.

Om jag inte käkade  frysta grönsaker så skulle jag inte ha så bra värden jag har och  de ger mig möjligheten att äta  grönsaker under vintern med.

Nu är det bestämt,  här ska det bli grönärtsoppa!  MUMMA! 

• lundabrud

grönsakssoppa, vad gott.. Ja du har säkert rätt, så länge man äter grönsaker så! :) Jag kör dock på färska och så långt det går de som är säsong!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!