förlovadflicka skrev 2011-07-20 22:13:30 följande:
Välkommen!
Du kanske ska fundera över ifall du behöver mer salt eller fett och därför gillar chips? Om du får i dig det på annat, nyttigare sätt kanske du blir mindre sugen :) bara en tanke :)
Jag äter alldeles för mycket salt - så mer salt ska jag definitivt inte ha. Snarare försöka vänja av kroppen med det. Och hur som helst så går jag inte upp i vikt som det är just nu, så om jag börjar träna så borde jag ju börja gå ner i vikt (eller i alla fall slimma kroppen till en början) och med mindre chips och så efterhand så lär det ju bli bättre :)
Iku skrev 2011-07-20 22:17:46 följande:
Det låter som en bra idé att börja med träningen först. Jag har faktiskt märkt att jag blir mindre sugen på sötsaker när jag tränar regelbundet. Kanske för att man blir mer hungrig och äter mer "riktig" mat, så att det inte finns plats över? Eller så kanske man inte behöver kicken från onyttigheter, när man får endorfinkick från träningen? Jag vet inte, men en god spiral i alla fall! :)
Jo, det har jag också märkt förut när jag har tränat också.
Så, nu lovar jag er att imorgon är det jag som kör minst ett 45 minuters pass Zumba, helst två (men det brukar inte knät palla - har en gammal knäskada som inte gillar dans egentligen).