• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-26 11:26:11 följande:
    Igår tog jag och mamma en 6 km lång promenad och idag var det dags för tredje löppasset. Tänkte mig en ganska flack slinga uppe vid idrottsplatsen här och det står på alla om de är kuperade, trodde jag! Tänkte mig 6 km flackt men icke, det var samma som den tuffa terrängbanan. Så lera, branta smala backar, upp och ner. Superjobbigt, sprang kanske 4 km och gick resten. Sista 2 km var nästan bara rakt upp, och vissa backar var så branta att jag knappt orkade gå uppför. Men det var ju bra träning även om jag inte sprang hela vägen, genomsvett och ganska nöjd ändå att jag faktiskt kom tillbaka till bilen tillslut...
    Bra kämpat! Vi har också mycket backar där jag bor. Vi bor på ett berg så hur jag än bär mig åt blir det mycket backar när jag springer. Tycker det känns tråkigt att ta bilen till något annat ställe när jag har bra (men backiga) rundor alldeles utanför dörren. Men det skulle vara roligt att ta tiden någon gång på en flack slinga!
  • 120530
    Red skrev 2011-09-23 18:23:24 följande:
    Äntligen löpning igen! Det gick kasst men det var ju väntat, skönt att vara igång igen bara. Fick ställa in spinningen då vi skulle få gäster på kvällen och det kändes tight. Men en liten löprunda hanns ju med Glad Blev kanske bara 4 km och sakta gick det.
    Gaaaah! I fredags fick jag ett infall och anmälde mig till Göteborgsvarvet. Men, det håller på att bli fullt och min betalning har inte kommit in ännu. Kl. 17.00 borde jag ha besked om jag får springa eller ej. Håll tummarna!, det skulle vara den ultimata motivationen!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-09-26 11:40:24 följande:
    Gaaaah! I fredags fick jag ett infall och anmälde mig till Göteborgsvarvet. Men, det håller på att bli fullt och min betalning har inte kommit in ännu. Kl. 17.00 borde jag ha besked om jag får springa eller ej. Håll tummarna!, det skulle vara den ultimata motivationen!
    Gud vad roligt, är med lite sugen på gbg varvet men nästa år känns som att det kommer vara för mycket att göra men det känns som ett möjligt mål till 2013 för min del. Hoppas du kommer med nu!
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-26 11:45:34 följande:
    Gud vad roligt, är med lite sugen på gbg varvet men nästa år känns som att det kommer vara för mycket att göra men det känns som ett möjligt mål till 2013 för min del. Hoppas du kommer med nu!
    Jag kom med, tjoho! Nu blir det träna av Glad Målet är att klara det och drömmen är att klara det under 2 timmar. Nu blir det core ikväll!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-09-26 18:30:02 följande:
    Jag kom med, tjoho! Nu blir det träna av Glad Målet är att klara det och drömmen är att klara det under 2 timmar. Nu blir det core ikväll!
    Härligt, 2 timmar är inget dåligt mål men med träning så klarar du säkert det! Min stackars pappa sprang Berlin maraton igår, haha, stackarn kan knappt gå idag, han ser skitkul ut när han försöker ta sig fram. Maraton känns lite för långt men en halvmara är nog ändå genomförbart.
  • Januaribruden

Jag vill vara med i den här trådn men saknar självdiciplin. MÅSTE komma i form men hittar aldrig tiden. Har fått 2000 från jobbet till träningskort i år men har inte utnyttjat det än. Ska svänga förbi sats i veckan tänkte jag. Tänkte det även förra veckan...JAG VILL men det dyker alltid upp annat. Vill gärna äta nyttigt också men rätt vad det är så slinker det ner massa godis och kakor i magen. Jag riskerar att svälta mig själv sista månaden... Vill inte det men jag bara skjuter på det. Nån här som kan hypnotisera mig till att bli träningsintresserad?

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-26 19:30:36 följande:
    Härligt, 2 timmar är inget dåligt mål men med träning så klarar du säkert det! Min stackars pappa sprang Berlin maraton igår, haha, stackarn kan knappt gå idag, han ser skitkul ut när han försöker ta sig fram. Maraton känns lite för långt men en halvmara är nog ändå genomförbart.
    Min pappa har spruning både göteborgsvarvet och stockholm maraton flera gånger, och brorsan springer göteborgsvarvet så gott som varje år. De säger att två timmar är "den absoluta skämsgränsen", jag vet att de bara skojar men mitt drömmål är ändå att gå under två timmar. Min bror verkar nu har utsett sig till min coach, så nu skall vi anmäla oss till seedningslopet ( 1 mil) i mars för att försöka få bättre startgrupp Tungan ute Ångrar mig nästan redan haha!
    förlovadflicka skrev 2011-09-26 21:46:32 följande:
    Själv gick jag tre timmar idag. Sedan var jag så trött att jag gick hem och sov. Det är bröllopsstressen alltså :P
    Bara några dagar kvar för dig ju, då kan du allt behöva vila!
    Januaribruden skrev 2011-09-26 22:15:14 följande:
    Jag vill vara med i den här trådn men saknar självdiciplin. MÅSTE komma i form men hittar aldrig tiden. Har fått 2000 från jobbet till träningskort i år men har inte utnyttjat det än. Ska svänga förbi sats i veckan tänkte jag. Tänkte det även förra veckan...JAG VILL men det dyker alltid upp annat. Vill gärna äta nyttigt också men rätt vad det är så slinker det ner massa godis och kakor i magen. Jag riskerar att svälta mig själv sista månaden... Vill inte det men jag bara skjuter på det. Nån här som kan hypnotisera mig till att bli träningsintresserad?
    Bara bestäm dig ! Ta på skorna, öppna dörren och gå ut Tungan ute
  • sofi 88

Red: Ja, springer man på två timmar snittar man strax under 6 min/km och det är ju helt ok men det är ju såklart inte världsklass. Hade dock själv varit nöjd med två timmar om jag sprang det :D Tror det är kanon att ha en coach :) Funderar på om jag ska anmäla mig till midnattsloppet nästa år, det är ju också 1 mil har jag förstått... Kan vara roligt att testa springa lopp, jag har aldrig gjort det... Har otrolig träningsverk i vaderna idag efter gårdagens backar, men idag blir det gym för har två gratisveckor på ett gym/spa här i stan :)

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-09-27 08:00:21 följande:
    Red: Ja, springer man på två timmar snittar man strax under 6 min/km och det är ju helt ok men det är ju såklart inte världsklass. Hade dock själv varit nöjd med två timmar om jag sprang det :D Tror det är kanon att ha en coach :) Funderar på om jag ska anmäla mig till midnattsloppet nästa år, det är ju också 1 mil har jag förstått... Kan vara roligt att testa springa lopp, jag har aldrig gjort det... Har otrolig träningsverk i vaderna idag efter gårdagens backar, men idag blir det gym för har två gratisveckor på ett gym/spa här i stan :)
    Jag kommer som sagt vara nöjd bara jag klarar det, alltså att springa hela loppet utan att behöva gå. Sedan har jag 2 timmar som super-nöjd-mål Glad

Jag har också tokträningsvärk efter coren igår, blev ett rikigt bra pass!
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!