• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • aniara

Styrka, jag tycker absolut du ska sätta av en halvtimme för träning åtminstone. Då kanske du förbränner halva fikat åtminstone ;) Jag ska försöka komma ihåg att fråga dig imorgon hur det gick.

Själv är jag en person som tränar väldigt mycket (löpning) i vanliga fall men som har haft otur med förkylningar de senaste två månaderna. Idag bestämde jag mig i alla fall för att jag inte orkar vara sjuk längre, så jag gick på gymmet och tränade piloxing en timme och sen sprang jag på löpbandet i 30 min. Och nu är jag trött i hela kroppen. Lovely!

• Wintercandles
    Styrka skrev 2011-10-03 21:44:48 följande:
    Hej allihop!
    Får jag gå med här? Jag är inte alls lika duktig som ni verkar vara, men så är mitt bröllop inte heller så nära förestående...
    Jag fick nån psykos och anmälde mig till GöteborgsVarvet för nån månad sen, och nu först börjar jag fatta vad det är jag givit mig in på... :-S
    Jag är verkligen latast i stan och behöver allt tjat jag kan få. Gärna en personlig tränare utrustad med piska oxå!
    Nä, men allvarligt har jag bestämt mig för att vara i mitt livs form innan juli nästa år. Jag har aldrig varit i särskilt bra form, så målet är ju inte helt omöjligt, haha. Jag tänkte springa ute så länge det är möjligt med tanke på is och kyla, och komplettera med gym. Denna månaden får nog definieras som möjlig-att-springa-ute-månad ändå, så där sparar jag några gym-kronor.

Imorn tänkte jag börja springa, men så ringde en kompis och så bestämde vi tid för fika imorn eftermidag... *rodnar*
    Men då tänkte jag att då laddar man ju med energi så att man orkar första spring-rundan, eller hur? 6 km tänkte jag första rundan, med 1 kiloshantlar i händerna. Jag brukar börja så under mina perioder av träning. Problemet är att få perioderna att vara i mer än 4 veckor...

Nån som vill fråga mig om det blev nån joggingrunda imorgon?
    Kul å höra fler som anmält sig till Göteborgsvarvet. Sprang det för första gången i våras och älskade det. Så redan dagen därpå anmälde jag mig till 2012.
    Visst det är inte roligt varje löppass när det spöregnar eller när man känner att motivationen inte är på topp. Men oftast är det ju kul och ännu roligare blir det när jag märker att det ger resultat på utsidan som insidan :)
  • 120530
    förlovadflicka skrev 2011-10-03 21:54:05 följande:
    Nu är jag gift och ska tjocka mig i en vecka på Kreta, mohahahaha!
    Grattis! Hoppas allt blev som du ville och att du hade en underbar dag Glad Glöm inte att ge mig din mailadress så vi ite tappar bor varandra om du fösvinner här ifrån.
  • 120530
    Wintercandles skrev 2011-10-03 23:12:33 följande:
    Kul å höra fler som anmält sig till Göteborgsvarvet. Sprang det för första gången i våras och älskade det. Så redan dagen därpå anmälde jag mig till 2012.
    Visst det är inte roligt varje löppass när det spöregnar eller när man känner att motivationen inte är på topp. Men oftast är det ju kul och ännu roligare blir det när jag märker att det ger resultat på utsidan som insidan :)
    Jag skall också springa varvet! För mig blir det första gången.

Igår blev det ett corepass och idag har jag träningsvärken från helvetet. Hade redan lite ifrån söndagens löpning och plussade på den haha! Ikväll blir det träningsfritt då jag skall till kiropraktorn på återbesök för min rygg. Tycker det känns bra nu och är glad att träningen gett resultat.
  • izredam

Jag har så himla svårt att komma igång, sa ju att jag skulle börja för en månad sen - well that didn't happen. Och jag vet ju att om jag bara GÖR det så kommer jag att fortsätta också. Det är bara det där första passet man måste komma sig för. Egentligen borde jag kanske göra det NU, på en gång bara! Det ska jag göra, så fort jag har skrivit klart det här inlägget - så återkommer jag om 1-1½ timme :P

För övrigt hade jag tänkt att jag skulle springa tjejmilen nästa år (för mig som aldrig har sprungit ens 500m sammanhängande så hade det varit en bra start som ändå inte är helt omöjligt. Men sen insåg jag att det är samma dag som vi gifter oss... Så nu har jag ingen motivationstävling att anmäla mig till, förslag?

• aniara

izredam, var bor du? Det finns massor med roliga lopp och om du skriver var du bor kan jag føreslå några.

Jag ska før øvrigt också springa Varvet, men har lite ångest før alla hotell verkar vara fullbokade redan...

• izredam
    aniara skrev 2011-10-04 11:34:13 följande:
    izredam, var bor du? Det finns massor med roliga lopp och om du skriver var du bor kan jag føreslå några.

Jag ska før øvrigt också springa Varvet, men har lite ångest før alla hotell verkar vara fullbokade redan...
    Jag bor i Västerås men är i Skövde med jämna mellanrum också (kommer därifrån)... Vore jättesnällt med lite tips, jag hittar inget vettigt..
  • aniara

Ett lopp som jag kan rekommendera før den som vill ha bra stämning och jippo är Midnattsloppet. Går att springa både i Stockholm och Gøteborg. Blodomloppet och Vårruset går i de flesta større städer under våren och sommaren. Just Västerås och Skøvde har jag dålig koll på men både Stockholm och Gøteborg har många lopp.

Kan tipsa om jogg.se och deras tävlingskalender
    http://www.jogg.se/Kalender/Tavlingar.aspx

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!