• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    Styrka skrev 2011-10-12 20:41:36 följande:
    Wo-hoo! För några dar sen var min syster här och sprang med mig! Hon är betydligt vanare joggare än jag, och det sporrade mig! Hon har ett naturligt tempo som bara är liite snabbare än jag skulle föredra, så jag anstränger mig lite mer när jag springer med henne än när jag springer själv, men utan att bränna ut mig. Dessutom sporrar hon mig till längre rundor!

Joggade igen två dar senare, och slog alla rekord! På min vardagsrunda (ca 4,3 km) finns det två sträckor där jag brukar gå istället för att springa, men denna dag saktade jag inte ned en enda gång! Min kondition förbättras! Underbart!

Syrran och jag har nu kommit överens om att springa ihop oftare, helst varannan vecka!

Det här går ju bra! Även om man inte tränar varje dag!
    Jag skall börja springa med min bror om två veckor! Hoppas det får samma positiva effekt för mig som det fått för dig Glad Han ville inte springa ihop nästa vecka för han har inte tränat på några veckor och ville "testa formen" först.. Förra året sprang han göteborgsvarvet på 1.38 så jag tror inte han behöver någon form för att springa med mig haha!
  • 120530
    izredam skrev 2011-10-12 21:20:58 följande:
    Imorgon börjar jag ett 10 veckors program för att klara tjejmilen på 60 minuter. Nu ska jag ju inte springa tjejmilen om 10 veckor, men jag tänkte att det är ju en start i alla fall, för tillfället kan jag knappt springa 500m så det här är en stor grej för mig.

Hejja på mig nu!
    Var hittade du det programmet? Dela gärna med dig för det hade nog varit en lagom utmaning för mig just nu!
  • 120530

Nu har jag vilat i två dagar för att känna mig lite piggare. Nu har jag några fullspäckade träningsdagar framför mig!

Idag - Step-up på friskis
    Imorgon - Crossfit med jobbet. Någon som har provar det?
    Lördag - Core på friskis
    Söndag - Spinning på friskis
    Måndag - Core på friskis

• 120530
    förlovadflicka skrev 2011-10-12 19:48:57 följande:
    Har varit på smekmånad och ätit nutella varje dag, chips, läsk mm... Ajajaj, äntligen hemma, har faktiskt saknat att äta nyttigt och röra på mig ;)
    När man har semester får man gotta sig Tungan ute Hoppas ni haft en bra resa!
  • izredam
    Red skrev 2011-10-13 08:07:59 följande:
    Var hittade du det programmet? Dela gärna med dig för det hade nog varit en lagom utmaning för mig just nu!
    beta.marathon.se/grundprogram/59938/1 här hittade jag det. Det är ju inte igång just nu, men man kan ju alltid ta det vecka för vecka i alla fall. Dock funderar jag på om man skulle vänta med det tills nästa vecka och bara springa fritt idag och någon gång i helgen för att få det att stämma med veckodagar...
  • 120530
    izredam skrev 2011-10-13 08:23:33 följande:
    beta.marathon.se/grundprogram/59938/1 här hittade jag det. Det är ju inte igång just nu, men man kan ju alltid ta det vecka för vecka i alla fall. Dock funderar jag på om man skulle vänta med det tills nästa vecka och bara springa fritt idag och någon gång i helgen för att få det att stämma med veckodagar...
    Tack för tipset! Skall prova det. Såg att man kan få upp alla veckor, och tror att jag börjar i ca v.5 eftersom jag ligger på ungefär de tiderna. Börjar i nästa vecka eftersom denna veckan redan är fulbokad med annan träning.
  • sofi 88

Okej, nu tog jag mig i kragen och snörade på löparskorna. Blev en ny runda som jag mätte upp på jogg.se, 6,1 km lång. Tänkte att jag får väl se hur långt jag klarar och körde rätt lugnt temp. Det var mest platt hela vägen så det kändes bra. Väldigt mycket vind från sidan när jag sprang längsmed vättern (nästan hela vägen alltså...). Och sluttiden blev otroliga 40 minuter! Okej, det är inte jättesnabbt men man får ta med i beräkningen att jag har legat väldigt lågt med träning men varit mer flitig med att äta sötsaker... Nu är jag taggad för löpning ikväll. Får se hur hoppningen går nu ikväll på ridningen, benen kan vara lite utmattade...

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-10-13 14:35:09 följande:
    Okej, nu tog jag mig i kragen och snörade på löparskorna. Blev en ny runda som jag mätte upp på jogg.se, 6,1 km lång. Tänkte att jag får väl se hur långt jag klarar och körde rätt lugnt temp. Det var mest platt hela vägen så det kändes bra. Väldigt mycket vind från sidan när jag sprang längsmed vättern (nästan hela vägen alltså...). Och sluttiden blev otroliga 40 minuter! Okej, det är inte jättesnabbt men man får ta med i beräkningen att jag har legat väldigt lågt med träning men varit mer flitig med att äta sötsaker... Nu är jag taggad för löpning ikväll. Får se hur hoppningen går nu ikväll på ridningen, benen kan vara lite utmattade...
    Det var ju en bra tid! Kul att du är igång igen :)
  • 120530
    Red skrev 2011-10-13 08:11:35 följande:
    Nu har jag vilat i två dagar för att känna mig lite piggare. Nu har jag några fullspäckade träningsdagar framför mig!

Idag - Step-up på friskis
    Imorgon - Crossfit med jobbet. Någon som har provar det?
    Lördag - Core på friskis
    Söndag - Spinning på friskis
    Måndag - Core på friskis
    Step avklarad! Gick bra men känner mig liksom lite matt hela tiden.. Ikväll blir det crossfit, skall bli kul att prova någon nytt!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-10-14 08:56:23 följande:
    Det var ju en bra tid! Kul att du är igång igen :)
    Ja, kändes skönt att det inte var omöjligt.
    Fick lite kramp i mina vader när jag kom hem, inte så lyckat inför ridningen eftersom jag knappt kunde trampa ner hälen i golvet här hemma, men det gick bra. Fick inte hästen jag skulle haft utan en 5 åring som precis börjat gå lektion pga att ägaren fått bebis. Superkänslig sak som hade MYCKET energi, stoig och kickade en hel massa när man skulle galoppera, kändes mindre lyckat för min del. Föredrar hästar som gör som man säger :D

Vilket träningsprogram du har lagt upp Red! Fullt ös medvetslös. Duktig du är som håller det får jag säga!
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!