• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • izredam

Jag håller mig till kinectet på xbox, love it, men jag tänkte köpa något renodlat träningsspel och ett renodlat dansspel också, just nu har jag bara zumbaspelet, och det räcker inte riktigt ^^

• Berlan

Jag trodde verkligen att jag skulle gå upp i vikt efter en tre veckor lång semester i USA, men tack vare någon vända på gymmet och sköna simturer i poolen stannar vågen på samma siffra som innan jag åkte! Skönt!

• 120530
    Red skrev 2011-10-21 16:38:02 följande:
    Crossfitten var superkul, idag provade vi cirkelfys. Både styrka och kondition, verkligen jättekul, Imorgon är det spinning! 
    Bytte spinninen mot löpning, precis som förra veckan då vi åkte till stan och beställde vigselringar. Är så svårt att passa en tid på lördagar!

Kände mig lite stressad när jag skulle springa eftersom jag hade tidspress och bestämde mig för att bara springa 4,5 km och istället pressa mig till en bra tid. Som ALLTID när jag försöker öka tempot fick jag håll Rynkar på näsan Det gör riktigt tokont och det finns inget annat att göra än att gå några minuter. Är tråkigt för det känns inte som att jag någonsin kan pressa mig rickigt ordentligt och bli helt slut utan att jag får håll och måste avbryta.... 

Gick iaf några minuter och sprang sedan vidare i lugnt tempo. Hade nog en rikigt bra tid på gång för jag tangerade mitt rekord fast jag gick en bit.  
  • izredam

Imorgon tänker jag börja träna igen, nu känner jag mig pigg nog. Har haft lite problem med magen i ett par dagar bara, ingen matlust och när jag väl äter (blir så illa tvungen annars tror jag m2b tvångsmatar mig) så får jag ont i magen. Går över på ett par timmar och sen är allt som vanligt utom att jag liksom inte blir hungrig. Men jag tänker att lite träning kanske rättar till vad det nu är som är fel.

Idag har vi dock roat oss med att arrangera om typ hela kokvrån, vi rev ut allt ur alla skåp, torkade ur och sen ställde vi in allt, på ett lite mer organiserat sätt, nu får vi faktiskt plats i skåpen. Äntligen!

• 120530

Idag har jag träningsvärk efter crossfiten, som vanligt två dagar efteråt. Blev en rask prommenad med mb2 i det fina vädret, blev nog lagom idag! 

Imorgon är det core! 

• sofi 88

Äntligen var det fint väder ute så då blev det en löprunda. Blev 8 km varav jag gick 1 km. Tog 1 timmar exakt så det gick ganska långsamt men jag är nöjd ändå Skrattande Var så fantastiskt väder så man blev ju helt lycklig efter all regn och rusk!

• Berlan

8 km, vad duktig du är! Håller verkligen med om att vädret går det så mycket lättare. Har varit ute och powerwalkat både igår och idag i det underbara höstvädret.

Hur ofta har ni som mål att träna? Mitt mål är tre gånger i veckan, alla motionsfomer inräknade.

• sofi 88
    Berlan skrev 2011-10-23 17:34:30 följande:
    8 km, vad duktig du är! Håller verkligen med om att vädret går det så mycket lättare. Har varit ute och powerwalkat både igår och idag i det underbara höstvädret.

Hur ofta har ni som mål att träna? Mitt mål är tre gånger i veckan, alla motionsfomer inräknade.
    Jag skulle gärna köra tre gånger men denna veckan blev bara två, om man räknar ridning. Och vissa veckor bara ridning. Men jag måste köpa mig ett träningskort. Tänkte jag skulle kunna springa minst två gånger i veckan men det har inte blivit av pga ösregn och mitt träningsställ är INTE vattentätt, hehe.
  • aniara

äsch, vattentäta kläder ska man inte träna i. Man blir fortfarande bløt eftersom vattentäta plagg andas dåligt -> man blir toksvettig istället. Om det regnar väldigt mycket så rekommenderar jag en kortare mer intensiv runda så att man håller värmen hyfsat passet igenom och sen kan man ta en varm dusch efteråt. Jag gillar att springa i regn

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-10-23 17:29:38 följande:
    Äntligen var det fint väder ute så då blev det en löprunda. Blev 8 km varav jag gick 1 km. Tog 1 timmar exakt så det gick ganska långsamt men jag är nöjd ändå Skrattande Var så fantastiskt väder så man blev ju helt lycklig efter all regn och rusk!
    Duktig du är! Här skiner solen så blir själv sugen på en löprunda, men har core ibokat idg så får hålla mig till det
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!