• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • Soffan44

Sitter och laddar för ett pass på gymmet och peppas av att gå in här ;)

Mitt hetaste tips är att satsa på styrketräning och intervaller i någon form, om det så är löpning, rodd eller crosstrainer. Gillar man inte traditionell styrketräning så är kettlebells också en hit. Att bara satsa på cardio - fettförbränning och kondition ger inte resultat på samma sätt - så ni brudar missa inte styrketräning ;)

http://soffansblogg.wordpress.com 

• 120530

Idag blev det 7 km löpning. Fick en ganska kass tid, 49 min, men har inte sprungit på två veckor så är glad att jag klarade det utan att gå eller få håll. Imorgon blir det spinning, eller så byts det kanske mot löpning om det fina vädret håller i sig. 

Soffan44 skrev 2011-11-05 10:11:14 följande:
    Sitter och laddar för ett pass på gymmet och peppas av att gå in här ;)

Mitt hetaste tips är att satsa på styrketräning och intervaller i någon form, om det så är löpning, rodd eller crosstrainer. Gillar man inte traditionell styrketräning så är kettlebells också en hit. Att bara satsa på cardio - fettförbränning och kondition ger inte resultat på samma sätt - så ni brudar missa inte styrketräning ;)

soffansblogg.wordpress.com 
    Vet att jag borde styrketräna också. Men det är ju såååå tråkigt... 

• sofi 88

Idag blev det gym, ca 1 timma med blandade övningar, mycket ben och armar. 
    Hoppas det hinns med träning i veckan, m2b är ledig och hemma i jkpg en del denna veckan, svårare att komma iväg då men det är bara att snöra på sig skorna och springa eller gå till gym/gympa. Är otroligt nöjd med att jag köpt träningskort, känns betydligt smidigare nu!  

• förlovadflicka

Är såå träningssugen men måste gå till doktorn och bli frisk först, hostar och hostar (fast tog dubbel dos bisolvon nu, det hjälpte :p) och det har känts i lungorna idag, vill inte ha lunginflammation!! Älsklingen hittade precis zumba för Wii, så han ska köpa det till mig så jag kan ha lite kul och förbränna mina eventuella sjukkalorier :p

• 120530
    Red skrev 2011-11-05 15:37:56 följande:
    Idag blev det 7 km löpning. Fick en ganska kass tid, 49 min, men har inte sprungit på två veckor så är glad att jag klarade det utan att gå eller få håll. Imorgon blir det spinning, eller så byts det kanske mot löpning om det fina vädret håller i sig.
    Igår blev det löpning, intervallträning! Sprang först 1 km i lugnt tempo som uppvärmning, kutade sedan på snabbt i en låt. Gick sedan i 1min och 30 sek och kutade sedan en låt till. Höll på så i 30 minuter och ca 5 km. Känndes bra att bli rikigt trött och få upp pulen lite. Måste få till en sammträning med min bror snart, så jag kan se hut han intervalltränar. Ikväll blir det core!
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-06 17:44:58 följande:
    Idag blev det gym, ca 1 timma med blandade övningar, mycket ben och armar.
    Hoppas det hinns med träning i veckan, m2b är ledig och hemma i jkpg en del denna veckan, svårare att komma iväg då men det är bara att snöra på sig skorna och springa eller gå till gym/gympa. Är otroligt nöjd med att jag köpt träningskort, känns betydligt smidigare nu!
    Visst är det smidigare, vädret blir inte en ursäkt!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-11-07 07:34:58 följande:
    Igår blev det löpning, intervallträning! Sprang först 1 km i lugnt tempo som uppvärmning, kutade sedan på snabbt i en låt. Gick sedan i 1min och 30 sek och kutade sedan en låt till. Höll på så i 30 minuter och ca 5 km. Känndes bra att bli rikigt trött och få upp pulen lite. Måste få till en sammträning med min bror snart, så jag kan se hut han intervalltränar. Ikväll blir det core!
    Duktigt med intervallträning! Jag måste lära mig att köra lite sånt med!
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-07 18:47:43 följande:
    Duktigt med intervallträning! Jag måste lära mig att köra lite sånt med!

Ja, jag kan ju egentligen inte utan bara chansar lite :) Men det är rolig träning och det är ju det viktigaste!

Coren igår gick bra! Det är roligt när man kan passen och kan ta ut sig ordentligt. Magövningarna är brutala men ger förhoppningsvis resultat.

• sofi 88

Fuskade från träningen idag, trots att jag blev klar tidigt i skolan så struntade jag i träningen. M2b och hans band spelade nämnligen i folketspark som förband till Engel och Arch enemy. Så det blev ljuvlig musik (m2bs band) och brutal hårdrock istället :D Stolt flickvän!

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!