• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • sofi 88
    sofi 88 skrev 2011-11-12 14:48:48 följande:
    Idag blev det joggingtur på 6 km med syster som är hemma från Uppsala och mamsen. Gick bra men jag springer ju väldigt långsamt och fick påpeka för dem många gånger att anpassa sig efter sengångaren, annars springer jag hellre själv... Å så långsamt gick det ändå inte för det tog väl ca 40 minuter. Får väl försöka börja intervallträna snart om man ska komma upp i tempot men det blir mer och mer avigt att springa nu när träningskortet ligger i plånboken och det blir mörkt så fort... Pannlampa kanske kan vara något?
    Blir mindre lycklig nu när jag inser att vi inte har något varmvatten och inte heller mina föräldrar som bor några hundra meter bort, duscha i iskallt vatten är ju hemskt skoj!
  • Cattis77

Tränade bodypump i dag för första gången på två år. Det kändes, och av erfarenhet vet jag att det kommer kännas ännu mer i morgon och på måndag :) Ska försöka träna 3 dagar i veckan, och hålla så bra kost som möjligt till det. Har massor av kilon att tappa tills den 2e Juni nästa år, så det är banne mig på tiden jag gör nåt åt det :) :)

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-12 14:48:48 följande:
    Idag blev det joggingtur på 6 km med syster som är hemma från Uppsala och mamsen. Gick bra men jag springer ju väldigt långsamt och fick påpeka för dem många gånger att anpassa sig efter sengångaren, annars springer jag hellre själv... Å så långsamt gick det ändå inte för det tog väl ca 40 minuter. Får väl försöka börja intervallträna snart om man ska komma upp i tempot men det blir mer och mer avigt att springa nu när träningskortet ligger i plånboken och det blir mörkt så fort... Pannlampa kanske kan vara något?
    Det är roligt att vi tränar så likt och på så lika tider :) Vi har ett elljusspår runt knuten så där är ju upplyst, men man måste gå/springa en km i mörker för att komma dit och det är lite läskigt.. Skulle haft en hund att ta med så hade jag nog vågat Glad

Nu sitter jag i soffan med en ispåse på ryggen och en voltaren i magen. Har ont i svanken, hade ryggskott för ca ett år sedan och är livrädd för det sedan dess. Håll tummarna för att jag bara suttit konstigt och att det gått över tills imorgon!
  • sofi 88
    Red skrev 2011-11-12 20:26:09 följande:
    Det är roligt att vi tränar så likt och på så lika tider :) Vi har ett elljusspår runt knuten så där är ju upplyst, men man måste gå/springa en km i mörker för att komma dit och det är lite läskigt.. Skulle haft en hund att ta med så hade jag nog vågat Glad

Nu sitter jag i soffan med en ispåse på ryggen och en voltaren i magen. Har ont i svanken, hade ryggskott för ca ett år sedan och är livrädd för det sedan dess. Håll tummarna för att jag bara suttit konstigt och att det gått över tills imorgon!
    Haha, ja, vi köpte faktiskt en pannlampa som var superbra till pappa nu när han fyllde år. Den lyser kanon och kostade bara 300 kr, så det är ju ett tips. Inte så kul att springa i mörker om man är ute ensam... Även om jag aldrig är rädd för överfall så känner man sig ändå inte bekväm när det är mörkt, plus att risken att trampa snett ökar. Håller tummarna för att det inte är ryggskott du åkt på!
  • 120530

Känndes ok i ryggen imorse. Kände fortfarande av det lite grann, så började dagen med en lång prommenad på ca en timma. Alltid bra att röra på sig, men den planerade löpningen kändes som att utmana ödet... Känns det bra imorgon blir det core!

• izredam

Nej, nu i veckan blir det minsann en tripp till vårdcentralen. Jag har hostat och haft mig i en månad nu och det blir bara värre - så jag vill i alla fall kolla upp det. Även om det gör ont, jag hatar sjukhusmiljöer (i verkligheten - jag älskar sjukhusserier) och nu är jag ju dessutom gammal nog för att behöva betala för det :o Men det är nog ett måste är jag rädd... Tills dess så blir det vila och varma drycker... Men jag har nog snittat ett träningspass i veckan i alla fall, bättre än inget :)

• sofi 88

Idag blev det bodypump. Känner att jag knappt orkar lyfta armarna och inväntar monsterträningsverk! Mums.

• 120530
    Red skrev 2011-11-13 09:34:22 följande:
    Känndes ok i ryggen imorse. Kände fortfarande av det lite grann, så började dagen med en lång prommenad på ca en timma. Alltid bra att röra på sig, men den planerade löpningen kändes som att utmana ödet... Känns det bra imorgon blir det core!
    Kände av ryggen lite grann och fegade ur coren. Gick en lång prommenad med mb2 istället, på slutet joggade vi sakta en km. Joggar nog en runda imorgon om det känns ok!

Sedan har jag varit onyttig Rynkar på näsan Drack en cider och åt en liten skål med chips. Fyfyfy...
  • izredam

Finns det någon här som bara saknar motivation? Just nu känns det som att alla här är supertaggade och superduktiga hela tiden och det är självklart bra för er, men jag behöver någon som inte är så taggad och glad hela tiden...Det låter elakt kanske - det är verkligen inte så jag menar men jag skulle behöva någon som är på "min" nivå.

Någon där? Snälla? Skicka ett PM eller skriv här - pretty please?

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!