• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-08 21:36:30 följande:
    Fuskade från träningen idag, trots att jag blev klar tidigt i skolan så struntade jag i träningen. M2b och hans band spelade nämnligen i folketspark som förband till Engel och Arch enemy. Så det blev ljuvlig musik (m2bs band) och brutal hårdrock istället :D Stolt flickvän!

Ibland får man pausa :) Det gjorde jag också igår, hade tränat tre dagar i rad och hade träningsvär i både ben och mage.

Ikväll blir det löpning, förhoppningsvis med bror men om han sviker mig SKA jag springa ensm fast det är mörkt och läskigt.

• Berlan

Jag körde styrketräning i måndags och promenerade igår. Vill så gärna bygga lite muskler på mina spinkiga armar.

• sofi 88

Idag blev det bodystep, första gången på det passet, man känner sig ju alltid helt lost i början, i alla fall jag gör det... Men hoppas det går smidigare nästa gång. Genomsvett blev man ändå. 

Hoppas du fick med bror Red! 

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-11-09 19:55:09 följande:
    Idag blev det bodystep, första gången på det passet, man känner sig ju alltid helt lost i början, i alla fall jag gör det... Men hoppas det går smidigare nästa gång. Genomsvett blev man ändå.

Hoppas du fick med bror Red!

Roligt med nya pass, även om man nog ser ut som en yr höna ibörjan :) Blev du genomsvett blev du ju tränad och det var ju syftet!

Bror kom med :) Vi sprang 7km på en runda jag brukar springa och i mitt vanliga (sås)tempo, rundan gick på 45 minuter. Det var sååå mycket lättare att springa med sällskap! Var inte alls lika trött efteråt och då sprang vi ändå och småpratade hela tiden. Jag brukar ju alltid springa till musik men jag tror att det stör mig mer än jag anat. Krånglar nog med frekvens och andning utan att vara medveten om det.

So, no more music for me! Fick lite bra tips på hur jag kan intervall träna också, skall nog göra det i helgen. Skall försöka få sällskap lite då och då. Bror bor 20 minuter bort med bil så det är ju ingen rommarresa. Finns många löpare på jobbet också, de är bättre än mig med någon gång kan jag kanske övertala dem att såsa med mig ;)

• 120530

Är det någon mer här som springer med pulsklocka?

Jag har en som jag fick i present av mina föräldrar för drygt ett år sedan. Prislappen var lite slavigt bortpillad så jag vet att den kostade 1199:-. En jättefin present som jag använt på var enda löparpass sedan dess. Den gör det mycket roligare att springa!

MEN, igår sprang jag med min bror som även han har en pulsklocka. Den var så mycket roligare! Min mäter såklart pulsen. Man kan ställa in vilket interval (% av maxpuls) man vill ligga emellan och så piper den som en varning om man ligger över eller under. Man kan klocka varvtider och islutet av passet kan man se totaltid, snittpuls, hur stor del av passet man låg i rätt intervall, max och min puls. Man kan också se förbrända kcal och fett % på det. Väldigt användbar!

MEN, min bror klock har gps och då blir det ju en helt annan sak! Den kan allt som min kan men man får såklart ut både tid och längd och då också snitttid. Man kan ladda upp träningspasset i datorn och få upp det på en karta. Man kan se snitthastigheten på olika delar av rundan, höjskillnaderna mm. Den har inlaggda träningsprogram och kan hjälpa en att intervallträna. Något som jag inte tror är så användbart men roligt är att den också kan hjälpa en att hitta tillbaka till startpositionen om man sprungit vilse ;)

Vill jättegärna ha en sådan och tror det skulle vara så hjälpsamt i träningen. De är inte så dyra, denna kostar ca 1200 :-. Men det känns ju dumt att bata lägga undan den jag har, som var nästan lika dyr och bara är ett år gammal...

Vilket långt inlägg det blev :) Vad jag ville få fram med detta var om det är någon annan som har en pulsklocka med gps och om ni tycker de hjälper er mycket i träningen?

• Jeaneettes

Jag har blivit så inpererad av erntjejer som springer så igår laddade jag och gick ut och sprang med min m2b (som förövrigt brukar springa. jag tränar väldigt ofta och vet jag har en bra kondis men detta var något helt annat, efter fem minuter börja mina lungor göra ont efter 20 minuter kändes det som jag inte kunde andas och börja må illa, hur över vinner man denna hemska känsla och varför reagera jag så kraftigt?

• 120530
    Jeaneettes skrev 2011-11-11 11:31:48 följande:
    Jag har blivit så inpererad av erntjejer som springer så igår laddade jag och gick ut och sprang med min m2b (som förövrigt brukar springa. jag tränar väldigt ofta och vet jag har en bra kondis men detta var något helt annat, efter fem minuter börja mina lungor göra ont efter 20 minuter kändes det som jag inte kunde andas och börja må illa, hur över vinner man denna hemska känsla och varför reagera jag så kraftigt?
    Du kanske gick ut för hårt? Jag har länge tränat på friskis 3 dagar i veckan (core, step och spinning) och tyckte att jag var hyfsat vältränad, men att löpträna var något helt annat. Jag blev helt slut de första gångerna. Det tar ett tag att få in tekniken och rytmen, så även om man har en bra grundkondis bör man ta det lugnt i början. Börja med att springa riktigt sakta, och känner du att du behöver gå en bit så gör det. Börja med en överkommlig längd på rundan, kanska fyra km, och ta dig runt den några gånger i lugnt tempo. Varva löpning och gång. Börja ine öka varken längd eller hastighet förren du känner att du kan jogga den rundan utan att må dåligt. Lycka till!
  • 120530

Igår blev det step-up! Det gick bra ibörjan men jag var lite trött i benen efter löpningen. När det var ca en kvart kvar trampade jag lite snett och fick lite ont i vristen. Inte farligt och inte så jag vrickade mig, men jag tog det lugnt resten av passet. Gör nog bäst i att låta det vila ikväll, tar kanske en prommenad i det fina vädret om jag kan få med mig min mamma!

• Amelia

jag ska prova den nya Dukan dieten alla pratar om just nu, och så har jag bokat en del träningspass fram över.
    jag har ju ända till juni 2012 på mig, men har en del att gå ner.

• sofi 88

Idag blev det joggingtur på 6 km med syster som är hemma från Uppsala och mamsen. Gick bra men jag springer ju väldigt långsamt och fick påpeka för dem många gånger att anpassa sig efter sengångaren, annars springer jag hellre själv... Å så långsamt gick det ändå inte för det tog väl ca 40 minuter. Får väl försöka börja intervallträna snart om man ska komma upp i tempot men det blir mer och mer avigt att springa nu när träningskortet ligger i plånboken och det blir mörkt så fort... Pannlampa kanske kan vara något?

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!