Är det någon mer här som springer med pulsklocka?
Jag har en som jag fick i present av mina föräldrar för drygt ett år sedan. Prislappen var lite slavigt bortpillad så jag vet att den kostade 1199:-. En jättefin present som jag använt på var enda löparpass sedan dess. Den gör det mycket roligare att springa!
MEN, igår sprang jag med min bror som även han har en pulsklocka. Den var så mycket roligare! Min mäter såklart pulsen. Man kan ställa in vilket interval (% av maxpuls) man vill ligga emellan och så piper den som en varning om man ligger över eller under. Man kan klocka varvtider och islutet av passet kan man se totaltid, snittpuls, hur stor del av passet man låg i rätt intervall, max och min puls. Man kan också se förbrända kcal och fett % på det. Väldigt användbar!
MEN, min bror klock har gps och då blir det ju en helt annan sak! Den kan allt som min kan men man får såklart ut både tid och längd och då också snitttid. Man kan ladda upp träningspasset i datorn och få upp det på en karta. Man kan se snitthastigheten på olika delar av rundan, höjskillnaderna mm. Den har inlaggda träningsprogram och kan hjälpa en att intervallträna. Något som jag inte tror är så användbart men roligt är att den också kan hjälpa en att hitta tillbaka till startpositionen om man sprungit vilse ;)
Vill jättegärna ha en sådan och tror det skulle vara så hjälpsamt i träningen. De är inte så dyra, denna kostar ca 1200 :-. Men det känns ju dumt att bata lägga undan den jag har, som var nästan lika dyr och bara är ett år gammal...
Vilket långt inlägg det blev :) Vad jag ville få fram med detta var om det är någon annan som har en pulsklocka med gps och om ni tycker de hjälper er mycket i träningen?