• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • izredam
    förlovadflicka skrev 2011-11-15 20:33:21 följande:
    Hoho, jag är inte så tränig längre, kompis :p
    nej, men du har i alla fall tränat massor, och du gillade det - då är det lättare att börja igen ju  :/ Men okej då :)

Förresten så körde jag 20 minuter Zumba efter att jag skrev här förut! Duktig jag, och så var jag ute på en promenad och testade min nya vinterjacka (skidjacka - jag åker inte skidor, men jag åker på svenska rallyt, reason enough)..
  • Ankis88
    izredam skrev 2011-11-15 19:20:33 följande:
    Finns det någon här som bara saknar motivation? Just nu känns det som att alla här är supertaggade och superduktiga hela tiden och det är självklart bra för er, men jag behöver någon som inte är så taggad och glad hela tiden...Det låter elakt kanske - det är verkligen inte så jag menar men jag skulle behöva någon som är på "min" nivå.

Någon där? Snälla? Skicka ett PM eller skriv här - pretty please?
    Jag börjar träna nu...motivationen är inte toppen då vi gifte oss i somras och det skulle faktiskt kännas lite synd att bli jättesmal och fit efter bröllopet, men ändå.
    Jag ogillar skarpt att träna, så att det är inte det lättaste.
    Men idag var jag på gymmet för andra gången (på 2 veckor...) och körde 40 minuter på crosstrainern.
    Det kändes bra efteråt, synd bara att jag bakade banan- och hallonmuffins sedan... 
  • izredam
    Ankis88 skrev 2011-11-15 22:06:15 följande:
    Jag börjar träna nu...motivationen är inte toppen då vi gifte oss i somras och det skulle faktiskt kännas lite synd att bli jättesmal och fit efter bröllopet, men ändå.
    Jag ogillar skarpt att träna, så att det är inte det lättaste.
    Men idag var jag på gymmet för andra gången (på 2 veckor...) och körde 40 minuter på crosstrainern.
    Det kändes bra efteråt, synd bara att jag bakade banan- och hallonmuffins sedan... 
    Det låter som mig ungefär - känns bra att man inte är helt ensam i världen i alla fall :) Jag har inget gymkort, men jag har ett Kinect här hemma och en sambo som skulle gå ut och springa med mig om jag ville det.. Vi hade gymkort förra vintern, men vi var där typ tre gånger på 6 månader så det kändes inte värt det... Men det blev ju som sagt 20 minuter Zumba idag... Alltid något.
    förlovadflicka skrev 2011-11-15 22:06:45 följande:
    Det var jätteduktigt av dig :) du får en guldstjärna av mig, du får en till om du kör lite imorgon också ;)
    Haha, hur barnsligt det än låter så funkar guldstjärnan på mig ;) Hade faktiskt tänkt att köra ett pass imorgon också - sambo ska på träning imorgon (han tränar F97:or i fotboll) så då kan jag vara inspirerad av det. Är sugen på att åka och simma någon dag också, men då måste jag leta reda på min baddräkt, ska jag simma så simmar jag inte i bikini - det blir fel. Man badar i bikini och simmar i baddräkt....
  • Cattis77

I lördags körde jag pump, måndag och tisdag var jag på gymmet kl 06.00, och tränade i 35 minuter innan det var dags att jobba. Inte så lång tid, men när gymmet är tomt på folk, hinner man mer än man tror, och man får i alla fall igång hjärtat och förbränning direkt som en god start på dagen. Det känns bra :) Sambon har lovat att ta barnen till dagis/skola minst 3 ggr på veckan så att jag kan träna på morgonen, känns så skönt att slippa åka ifrån barnen på kvällen, samt att då har man det gjort :) Känner mig nöjd! :)

• 120530

Jag har också en svacka just nu.. Det känns som jag tränar och tränar till ingen nytta, blir inte smalare och får inte bättre tider i spåret. Nu har jag dessutom fått nått knas med ena benet, få ont på insidan av smalbenet så fort jag sprungit en stund.

Det känns som att kroppen motarbetar mig just nu, först ont i ryggen, sedan foten och nu benet...

Jaja, jag skall vila idag också så kanske vi är överens sedan :) På torsdag har jag bokat ett step-pass.

• sofi 88

Jag tror att svackor hör till träning, jag började ju springa i juli, blev sjuk när skolan började och sen tog det ett bra tag innan jag kom igång igen. Sen jag började träna då i juli har jag gått ner 2 kg, inga stordåd direkt men sen är det ju heller inte bara vikten man ska stirra sig blind på Skrattande

Idag blev det gym på morgonen vid 7, körde crosstrainern och sen rygg och mage. Har fått skitont i min axel och knappt sovit inatt för den har gjort ont, framförallt svårt när man rullat över på den sidan och ska "pressa sig" tillbaka... Vet inte om det kan vara att jag gjorde någon övning på bodypumpen fel men då borde jag ju kännt något igår... I alla fall så får axeln försöka vila tills den är ok, men det är den säkert snart. 

• aniara
    sofi 88 skrev 2011-11-16 09:06:38 följande:
    Jag tror att svackor hör till träning,
    Det tror jag med.

Jag har tränat løpning regelbundet i lite mer än tre år och ligger på ganska stora träningsmängder nu (tränar før att klara en viss tid på maran nästa år). Jag älskar att røra på mig men tappar ändå träningsmotivationen ibland. Det känns bara inte roligt. Det kan vara før att jag är sjuk/krasslig länge, før att jag inte får de resultat jag vill nå eller før att jag kør før hårt/äter eller sover før dåligt. Det jag gør då är att jag tar några dagar då jag bara tar hand om mig själv. Går och lägger mig tidigt och äter bra och sund mat (ej kaloriunderskott) i ett par dagar. Sen førsøker jag igen. 

Om det inte funkar:
    - Testa en annan träningsform. Träning ska vara positivt, tvinga dig inte attt utføra saker som du inte gillar.
    - Skaffa en träningskompis som du bokar träningsdejter med, någon du har roligt med så att träningen blir roligare.
    - Boka tid med en PT som kan hjälpa dig med ett träningsupplägg specifikt før dig och det du vill uppnå.
    - Køp nya skitsnygga träningskläder
  • izredam

Tror att träningen igår snarare gjorde att förkylningen bröt ut ordentligt än att den fick mig friskare - men då kanske den försvinner någon gång också... Men min nya mobil kom idag, så jag kan ju träna fingrarna när jag leker med den i alla fall *tekniknörd*

• 120530
    Red skrev 2011-11-16 07:27:05 följande:

Jaja, jag skall vila idag också så kanske vi är överens sedan :) På torsdag har jag bokat ett step-pass.

Har vilat idag och det har gått helt enligt plan Tungan ute Man skall gläfjas åt det lilla haha!

Steppen imorgon är avbokad för mb2 har lovat att springa en runda med mig, så jag slipper vara mörkrädd. Roligt att göra saker ihop Hjärta 
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!