• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • Styrka
    izredam skrev 2011-10-13 08:23:33 följande:
    beta.marathon.se/grundprogram/59938/1 här hittade jag det. Det är ju inte igång just nu, men man kan ju alltid ta det vecka för vecka i alla fall. Dock funderar jag på om man skulle vänta med det tills nästa vecka och bara springa fritt idag och någon gång i helgen för att få det att stämma med veckodagar...
    Jag tackar oxå för tipset! Behöver nåt att hålla mig till för att hålla igång med träningen...
  • Styrka
    Red skrev 2011-10-13 08:07:02 följande:
    Jag skall börja springa med min bror om två veckor! Hoppas det får samma positiva effekt för mig som det fått för dig Glad Han ville inte springa ihop nästa vecka för han har inte tränat på några veckor och ville "testa formen" först.. Förra året sprang han göteborgsvarvet på 1.38 så jag tror inte han behöver någon form för att springa med mig haha!
    Oj, shit, vilken tid! *impad*

Denna vecka har jag inte tränat alls, har haft fullt upp! Jag operarade ut en visdomstand i onsdags, så har varit lite nere i skorna sen dess, och innan fullt upp med skola och praktik. Ja, ni hör ju, ursäkterna haglar... :-S
    Men så länge jag är svullen och går på smärtstillande har jag fått för mig att man inte ska anstränga sig fysiskt? Men jag skulle ju alltid kunna promenera istället för att springa... *funderar* Imorgon vill min sambo sova ut, och om jag vaknar tidigt som vanligt skulle jag kunna ta en morgonpromenad... då väcker jag inte honom med nåt smattrande på tangentbordet iaf... Bra idé där, den kör vi på!
  • izredam
    Styrka skrev 2011-10-15 00:40:39 följande:
    Jag tackar oxå för tipset! Behöver nåt att hålla mig till för att hålla igång med träningen...
    precis så känner jag också :)
  • 120530
    Red skrev 2011-10-14 08:57:36 följande:
    Step avklarad! Gick bra men känner mig liksom lite matt hela tiden.. Ikväll blir det crossfit, skall bli kul att prova någon nytt!
    Crossfit avklarad igår! Det var kul och jag har träningsvärk idag, men det krävs nog några gånger för att lära sig övningarna innan man kan få ut max av passet.

Core avklarad idag! Superroligt pass, vi var inte så många (ca 10 st)  och jag kände mig pigg och taggad. Lite strängt när man redan på första magövningen känner av träningsvärken ifrån crossfiten men det var bara att kämpa på Tungan ute

Imorgon blir det spinning!
  • 120530
    Styrka skrev 2011-10-15 00:45:16 följande:
    Oj, shit, vilken tid! *impad*

Denna vecka har jag inte tränat alls, har haft fullt upp! Jag operarade ut en visdomstand i onsdags, så har varit lite nere i skorna sen dess, och innan fullt upp med skola och praktik. Ja, ni hör ju, ursäkterna haglar... :-S
    Men så länge jag är svullen och går på smärtstillande har jag fått för mig att man inte ska anstränga sig fysiskt? Men jag skulle ju alltid kunna promenera istället för att springa... *funderar* Imorgon vill min sambo sova ut, och om jag vaknar tidigt som vanligt skulle jag kunna ta en morgonpromenad... då väcker jag inte honom med nåt smattrande på tangentbordet iaf... Bra idé där, den kör vi på!
    Visst är det! Då är han ändå inte bäst i familjen, han jagar pappas rekord på 1,33 ifrån 80-talet Tungan ute Jag har nog tyvärr inte deras löpsteg och skulle bli supernöjd om jag klarar en tid runt 2-timmar. 
  • Styrka
    Red skrev 2011-10-15 13:40:00 följande:
    Visst är det! Då är han ändå inte bäst i familjen, han jagar pappas rekord på 1,33 ifrån 80-talet Tungan ute Jag har nog tyvärr inte deras löpsteg och skulle bli supernöjd om jag klarar en tid runt 2-timmar. 
    Två och en halv timme har jag som mål. men det lär ju inte hända om jag inte få tummen ur och faktiskt börjar träna mer regelbundet! inte ett enda träningspass den här veckan...

Men på plussidan är det här första dagen då jag inte velat slita ut min underkäker och slänga den i sopnedkastet. Svullnaden har lagt sig lite och värken.... tja, jag tror inte jag behöver så många värktabletter idag som tidigare...

Nånstans i vardagspusslet ska jag få in körlektioner oxå, för jag har lovat att ta mitt körkort innan bröllopet. Om jag ska träna två gånger i veckan, köra två gånger i veckan och städa en gång i veckan, när ska man hinna träffa vänner?? *trött* Fattar inte de som fixar allt detta, och som dessutom har barn att ta hand om... De förtjänar ju stora diplom, i mitt tycke!
  • 120530
    Red skrev 2011-10-15 13:38:21 följande:
    Crossfit avklarad igår! Det var kul och jag har träningsvärk idag, men det krävs nog några gånger för att lära sig övningarna innan man kan få ut max av passet.

Core avklarad idag! Superroligt pass, vi var inte så många (ca 10 st)  och jag kände mig pigg och taggad. Lite strängt när man redan på första magövningen känner av träningsvärken ifrån crossfiten men det var bara att kämpa på Tungan ute

Imorgon blir det spinning!
    Blev bortbjuden på fika och valde då att avboka spinningen och springa en runda på förmiddagen istället. Sprang min vanliga 6 km runda på 45 minuter. Jag är så långsam... När jag gick hemåt kom jag på att jag tänkt fel och att rundan faktiskt är 7 km, då kändes det plötsligt myyycket bättre haha Flört Måste få upp farten! Får ta mig i kragen och intervallträna. 

Imorgon är det core! 
  • 120530
    Red skrev 2011-10-16 20:05:47 följande:
    Blev bortbjuden på fika och valde då att avboka spinningen och springa en runda på förmiddagen istället. Sprang min vanliga 6 km runda på 45 minuter. Jag är så långsam... När jag gick hemåt kom jag på att jag tänkt fel och att rundan faktiskt är 7 km, då kändes det plötsligt myyycket bättre haha Flört Måste få upp farten! Får ta mig i kragen och intervallträna.

Imorgon är det core!

Coren gick bra, idag har jag förtjänat en vilodag efter 5 dagars träning i rad! På torsdag är det step-up och på fredag är det crossfit igen. Hade gärna sprungit en runda på onsdag men då får det var ganska mycket bättre väder än det är här idag!! Håll tummarna för det, annars kanske jag masar mig till friskis och springer lite på löpband där.

Idag har jag och mb2 varit tillsammans i 8 år! Tänkte köpa lite liljor att sätta på matsalsbordet, det är hans favoritblomma och dofta så gott. Sedan tänkte jag bjuda honom på middag, har inte riktigt bestämt mig om vi skall gå ut och äta thaimat (för att längta lite till vår bröllopsresa till Thailand) eller om jag skall köpa med mig något gott hem.

• Erika83

Halsfluss=ingen träning alls.... Gråter

• Erika83

Måste bara berömma er alla! Superduktiga!!! Kämpa på alla blivande brudar...Äpple

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!