• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • 120530
    Red skrev 2011-10-06 08:11:33 följande:
    Kände mig lite krasslig igår så ställde in spinningen och åkte till Gekås istället Obestämd Men det behöved det också så det var bra att få det gjort!

Ikväll blir det step-up på friskis!
    Stepen gick bra! Har fortfarande lite känning i halsen så det blir nog träningsuppehåll fredag-lördag och sedan en löptur på 6km på söndag.
  • izredam

Jag åker ner till mina föräldrar i helgen och tänkte försöka hinna med en löptur där nere, där hittar jag ju lite bättre...

Hejja på mig så att jag faktiskt gör det? Snäääälla?

• 123ost

Vad äter ni?

Jag och sambon är inga grönsaksdyrkare alls och det är så svårt att ändra kosten för oss. Vi beställde Linas matkasse två gånger.. vi hade ingen aning om vad det var för grönsaker ens, var tvungen att ringa till mina föräldrar hehe

• Frida87
    Jeaneettes skrev 2011-10-06 08:05:10 följande:

Jag tränar sex pass i veckan men har fyra kilo som absolut inte vill släppa, vill inte börja bantning någon som har tips eller är kroppen bara seg på att släppa?

min fästman säger jag blivit smalare men nu känns det som det inte händer någonting, speciellt inte på vågen någon som kan hjälpa mig?

p.s jag unnar mig lite saker på helgen.

Kan bero pa en massa olika anledningar, nagra exempel:

Att du tränar samma saker hela tiden och pa ungefär samma niva. Kroppen maste hela tiden ha nya utmaningar och nya övningar för att fortsätta att utvecklas.

När det kommer till vagen och hur mycket du tränar, ser du smalare ut som din fästman säger sa kan det mycket väl vara sa. Muskler väger mer än fett sa när fett byts ut mot muskler kan man till och med öka i vikt. Ga efter hur kläderna sitter och känns istället.

Tillsist kan det ju även vara som Aniara här ovan nämnde, nämligen du äter för mycket och gör av med för lite.
  • Jeaneettes

Kom nyss hem från 2 timmars zumba helt underbart.

äta för mycket tror jag inte jag gör äteren knäckemacka till frukost, halva talriken max till lunch och samma sak till middag sen äter jag inget mer och dricker vatten eller te.

så skulle vara konstigt om jag fick i mig för mycket eller hur?

• 120530
    Red skrev 2011-10-07 07:32:31 följande:
    Stepen gick bra! Har fortfarande lite känning i halsen så det blir nog träningsuppehåll fredag-lördag och sedan en löptur på 6km på söndag.
    Taggar för löptur imorgon! Provade min klänning igår och den vr lite, lite mini tight. Ner ca 2-3 kilo skulle inte skada. Skall prova igen i januari så tills dess är det träning som gäller!
  • Jeaneettes

Är det någon som har någon diet att rekomendera? kanske där man kan unna sig något på helgen i allafall!

• 120530
    Red skrev 2011-10-08 19:07:42 följande:
    Taggar för löptur imorgon! Provade min klänning igår och den vr lite, lite mini tight. Ner ca 2-3 kilo skulle inte skada. Skall prova igen i januari så tills dess är det träning som gäller!
    6 km löpning avklarad och det gick riktigt bra. Imorgon blir det core på friskis!
  • sofi 88

Nu har jag blivit sjuk IGEN! Och kom aldrig igång med träningen mellan sjukperioderna. Blev bara tre löpturer och ett gympass imellan, och såklart ridning 1 gång i veckan. Känner att jag är helt ur fas igen nu :( Så fruktansvärt surt för nu vill jag verkligen inte tappa allt man jobbat sig till och börja på totala botten... Tur min klänning är för stor så den ändå ska sys in, då gör det inget om man inte kan gå ner massor tills bröllopet.

• 120530
    sofi 88 skrev 2011-10-09 20:09:07 följande:
    Nu har jag blivit sjuk IGEN! Och kom aldrig igång med träningen mellan sjukperioderna. Blev bara tre löpturer och ett gympass imellan, och såklart ridning 1 gång i veckan. Känner att jag är helt ur fas igen nu :( Så fruktansvärt surt för nu vill jag verkligen inte tappa allt man jobbat sig till och börja på totala botten... Tur min klänning är för stor så den ändå ska sys in, då gör det inget om man inte kan gå ner massor tills bröllopet.
    Ååh nej, inte sjuk igen! Förstår att det känns kämpigt, vet att det känns jättesurt när tiden bara går och går och man aldrig kommer igång. Om du känner dig hyfsat ok kan du ju försöka hålla igång med långpromenader. Klä på dig ordentligt med mössa och halsduk bara! Det tipsade min doktor om när jag hade lunginflammation, han sa att det inte var någon fara så länge man inte pressade sig.
Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!