• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Chicita

Åh vad trevligt det är med kommunikation...

Någon av de otaliga gånger jag har pratat med någon om församlingshemmet vi ska låna för festen/ middagen så fick jag veta att dom skulle vara borta på kurs hela fredagen så det var inga problem att åka dit under dagen...
    I dag när vi hämtar nyckeln så frågar jag vaktmästaren hur det var, om dom verkligen var borta hela dagen eller om vi borde komma efter nån viss tid. Och jag får svaret:
    - ni får inte tillgång till lokalen förrän lördag morgon om inte prästen godkänner det innan...

öööh??!!??
    Ringer prästen och frågar varför dom ändrat sig. Och hon säger att det har alltid varit så, dock har dom inte officiellt informerat om det när man bokar lokalen eftersom dom inte har någon ihopskriven policy...
    Så alltså inte nog med att jag fick veta att jag måste lämna lokalen i städat skick kl 8 söndag morgon (!) utan jag får alltså inte tillgång till lokalen som lovat.
    Så jag sa till henne att jag ju lovats detta, och om jag fått veta det i tid så hade vi bytt lokal men nu är det omöjligt 5 dagar innan bröllopet liksom. Och att vi inte kommer hinna dekorera om vi bara får tillgång från lördag morgon. Vilket innebär att hela konceptet går åt helvete.
    Så nu fick vi ok att komma in fredag kväll efter 19...
    Men det satt långt inne Skrikandes 

Suck... 

• förlovadflicka

Just nu stör jag mig jättemycket på att jag måste ändra om i festhäftet och vigselprogrammet, skickade det till kopieringsfirman och han ville ha alla sidor på A4 och sedan sätta ihop det till A5 så att det blir rätt. Och noterna skulle bli alldeles för suddiga sa han också, men jag måste ha noter, som musiker kan jag inte acceptera att bara ha text till sångerna så jag hoppas att det löser sig på något sätt. Blä!

• moonlightgirl

Det jag stör mig på idag är att jag har en kompis som fått en gastric bypass operation för två år sedan. Hon gick ner i vikt det första året och var jätte duktig. Men nu det här året har hon gått upp i vikt, inte allt men några kilon. Vad gör hon?? Jo hon sitter på facebook och på sin blogg och gnäller och skyller på sin sambo som hon varit ihop med i ett år nu. Jag blev förbannad och sa du kan inte skylla på honom, du har tuggat i dig varje tugga själv. För några veckor sedan satt hon på nätet och klagade att hon inte får stöd av någon i sin nya omgivning dit hon flyttat nu. Hon menar att folk kräver att det ska vara fikabröd om man kommer till dem och fikar eller att de alltid blir bjudna på massa fikabröd. Hon säger att hon inte klarar av att säga nej att hon inte vill ha fikabröd. Hon gnällde och gick på som attans. Då skrev jag till henne och sa att ingen kan veta att du vill ha hjälp om du inte ber om det, varken vi andra eller din sambo vet om det om du inte pratar om det (vi är inte tankeläsare).
    Jag skrev att jag gärna hjälper henne och stöttar henne. Fick inget svar på det.

Nu idag läser jag på facebook att hon letar efter sin julbakbok och att hon inte hittar den,hittar hon inte den så måste hon köpa ny för hon hade sååååå mycket julbak planerat. Då skrev jag det att men om du nu inte kan ha gottigheter hemma så kanske du inte ska baka en massa. Oj oj oj, vad både hon och en annan kompis vart arga på mig. Men hallå det är jul och man måste ju få baka till julen för att få julkännsla och julstämning.
    Fine, baka en massa gör vad du vill jag skiter i vilket men sitt inte och gnäll sen för att du ätit en massa och bjudit på när folk kommit över. Herre gud människan är ju vuxen, ta ditt eget ansvar och skyll inte på andra hela tiden.

• Chicita

Åh den här hade jag glömt bort...

Jag har ett fenomen här på BT som irriterar mig (eller tja flera, men detta är en sån där nagel i ögat).

"Vad kostar"...
    Tårtan, middagen, lokalen, klänningen osv.

Ja det beror på många olika faktorer. Vart man bor, stilen på det som ska köpas. Antal personer som ska äta maten - tårtan / vara i lokalen osv.
    Det är alltså en omöjlig fråga att svara på. Man kan ge en fingervisning men inget riktigt bra svar.
    Ju mer man vet om den som ställer frågan destå bättre kan man givetvs svara.
    Men ändå... det stör mig när frågorna dyker upp även om jag inte skulle fräsa åt nån för att dom ställer en sån fråga, utan jag svarar enligt bästa förmåga  

• Lilique

Jag stör mig på de som skriver stavar uppenbara ord fel, som exempelvis "bröllop" (brölop/brölopp). Har de webbsideadressen på copy paste? Men sen stör jag mig precis lika mycket på de som måste kommentera att någon stavat fel istället för att koncentrera sig på vad TS handlar om.

Och så stör jag mig på hur vi lyckats spränga budgeten. Med dynamit. Poff.

• Lilique
    Lilique skrev 2011-11-11 13:03:45 följande:

Jag stör mig på de som skriver* stavar uppenbara ord fel, som exempelvis "bröllop" (brölop/brölopp). Har de webbsideadressen på copy paste? Men sen stör jag mig precis lika mycket på de som måste kommentera att någon stavat fel istället för att koncentrera sig på vad TS handlar om.

Och så stör jag mig på hur vi lyckats spränga budgeten. Med dynamit. Poff.

*Skriver ska ju naturligtvis inte vara där. (:
  • dellelgarin

Jag stör mig på att det är så j-vla långt kvar och att jag redan planerat så mycket.

• chabar
    Chicita skrev 2011-11-11 16:48:40 följande:
    Just nu stör jag mig på att jag stör mig på så mycket Oskyldig
    (jag gillar det i smyg)

Jag stör mig på en vän som leker Bröllopstävling med mig - hennes mot mitt kommande.
    Jag stör mig på en vän som köper samma saker om jag gör - jämt. Numer gäller det även presenter/julklappar till min M2B/ hennes karl.
    Jag stör mig på att jag vill så mycket saker men inte vill lägga ut pengar, det måste gå åt ena eller andra hållet.
    Jag stör mig på att jag ibland får anfall av "han älskar mig kanske inte".
Svar på tråden Jag stör mig på...