• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Silketuss
    Kattpoet skrev 2011-08-19 22:39:43 följande:
    Jag är dyslektiker eller hur det stavas,  men jag är väldigt nog med att kolla att jag  använder orden rätt, jag börjar bli så trött på folk som inte vet skillanden på skälv  och själv  och skäl och själ eller tjäl.
  • jesse

och jag stör mig på att alla andra par utom vi är så organiserade och planerade. Ett år i förväg räckte inte för att boka lokal till bröllopsfesten...vi knep sista tiden i kyrkan men står utan festlokal. Är redan ledsen och irriterad innan den "riktiga" planeringen ens har kommit igång. Vet inte vad vi ska göra nu. Tips?

• Kattpoet

Jesse, vi gjorde det på 5 månader och en flytt och ja du, det var faan inte lätt.  Kolla bydgegårdar i ditt område men även botaniska trädgårdar. 

• Styrka

Jesse: ett annat tips är att bara köra omkring i orten ni vill ha festen. Ofta finns det lokaler som inte har nån hemsida, eller inte annonserar att man även kan använda deras lokaler för fest. Sen brukar det ju finnas tips på festlokaler i de olika orterna här på BT, men det antar jag att du redan kollat? Folkets hus kan oxå vara bra att kolla upp, Kattpoets tips är oxå jättebra. Lokala kvarterskrogar och vanliga restauranger kan oxå vara villiga att låta ett bröllopssällskap abonnera en kväll, men då måste ni ju beställa maten därifrån.

• MrsT2011
    jesse skrev 2011-08-19 23:30:02 följande:
    och jag stör mig på att alla andra par utom vi är så organiserade och planerade. Ett år i förväg räckte inte för att boka lokal till bröllopsfesten...vi knep sista tiden i kyrkan men står utan festlokal. Är redan ledsen och irriterad innan den "riktiga" planeringen ens har kommit igång. Vet inte vad vi ska göra nu. Tips?
    Mitt tips är att banta gästlistan så att ni har råd att ha festen på restaurang/festvåning. Vår bröllopsmiddag med efterföljande fest kostade 25000 kr, vilket är en ganska vanlig summa. Men istället för att bjuda 70 personer bjöd vi de 31 närmaste, och behövde inte lyfta ett finger själva. Restaurangen fixade allt, och vinerna ingår i summan. En annan fördel med ett mindre sällskap är att det blir mycket mer personligt, eftersom man bara bjudit de som man har en nära relation till.
  • S2011

återigen så börjar det poppa upp lite väl många anonyma trådstarter på ämnena "syns det skillnad mellan guld/silver/titan???", "vilka smaker ska man ha i tårtan?" osv osv.

när tänker bt egentligen ta tag i anonymitetsfunktionen? snacka om att köra på konceptet "blunda och flytta så ordnar det sig".

jeez. jag fortsätter väl anmäla, då..

• Lissie84

Jag stör mig på så mycket, men just nu stör jag mig extra mycket på folk som blir stötta av att jag vill vänta med att skaffa barn tills jag är gift. 

• Lissie84

Nu stör jag mig på de som är emot brudöverlämning och anser att det bara finns ett rätt sätt att gå in i kyrkan, det enda rätta!!!  det det är en religiös veckelserörelse och alla bara klappar varandra på ryggen och inser inte hur dömmande de är. 

• LisaEleonor

jag stör mig på att människor klagar på att vi inte har tillräckligt mycket olika saker på önskelistan. Bara för att de inte vill ge oss något av det som står på den! Kan inte människor tänka själva? Önskelistan är ju just en önskan, inte en begäran. Så okej, vi vill ha pengar till en bröllopsresa men vill folk ge oss något annat får de väl tänka själva.

• MrsT2011
    Lissie84 skrev 2011-08-25 19:57:20 följande:
    Jag stör mig på så mycket, men just nu stör jag mig extra mycket på folk som blir stötta av att jag vill vänta med att skaffa barn tills jag är gift. 
    Du är inte ensam! Vad fan har det med mig och min man att göra att andra väljer att skaffa barn först?? Låt oss välja efter vad som passar oss! Misstänker avundsjuka faktiskt, småbarnsföräldrar har inte samma ekonomiska och praktiska möjlighet att satsa på varandra och sitt bröllop.
Svar på tråden Jag stör mig på...