• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-08-06 13:48:56 följande:
    Vadå, att folk skriver kompletta meningar är väl ändå inget fel? :P Fast jag känner igen mig, ibland hakar man upp sig på jättekonstiga saker :P
    Och apropå meninger som är kompletta (och de som inte är det) så stör jag mig på när folk sätter rubriker som:
    "Hur lösa detta?". Det heter "Hur löser jag detta?" Rubriken blir inte så mycket längre, men den blir korrekt. Hela rubriken syns ändå så det finns ingen anledning att ta bort så stora delar av den att det inte blir en mening längre.
  • skrutten
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-08 00:04:06 följande:
    Och apropå meninger som är kompletta (och de som inte är det) så stör jag mig på när folk sätter rubriker som:
    "Hur lösa detta?". Det heter "Hur löser jag detta?" Rubriken blir inte så mycket längre, men den blir korrekt. Hela rubriken syns ändå så det finns ingen anledning att ta bort så stora delar av den att det inte blir en mening längre.
    Sms och chatt-syndromet. =)
    En hel generation människor som är förstörda!
  • skrutten

Jag stör mig på alla jävla (ursäkta ordvalet) etikettregler som bara är larviga. Inte de som hör till vanligt hyffs som att man pratar med sin bordsdam utan att karlarna inte får ta av kavajen innan en viss del på festen osv....
    Eller kanske snarare attityden att alla måste gilla och följa etikettregler. Om man nu inte är en sådan person i vanliga fall känns det väldigt falskt att springa runt och låtsas vara Carl Jan Granqvist bara för att det är bröllop.

• Kattpoet

Jag stör mig på min katt..... vi har varit borta i fyra dagar, normalt har detta  betytt en massa kel och att hon sover hos oss  men nej, denna gången blev det nerpissat kök, ner spytt sovrum  och en katt som måste   mjaua hela  jävla tiden och kela , jag fått tre timmars sömn eftersom katten  är som en skrikande klängranka.

• Oniq

Att något jag var så nervös inför visade sig vara så underbart fantastiskt - och att jag nu bara vill gå fram till alla jag träffar, ruska om dom och skrika 'Fatta vad jag är LYCKLIG!!, Du skulle ha varit med!'

...att det känns så egocentrerat och tjatit att möla på om ens eget bröllop - men vad ska man göra när man är sprängfylld av glädje?

• BlackWIngedAngel

Kattpoet: Du kanske missade förra sidan där jag kommenterade att vi skulle försöka återgå till trådens ämne, som är att lätta hjärtat kring fenomen på BT som stör en.? Möjligtvis kan vi sträcka oss så långt som att störa oss på gäster, svärföräldrar och bröllopsrelaterade problem, även om det inte är här på BT.

Oniq: Det är naturligtvis underbart att du är så lycklig, men hur passar det i "Jag stör mig på..."-tråden? *förvirrad*

• Kattpoet

Oki, låt oss ändra detta...  Jag stör mig på att jag inte fick komma hem till ett rent hem efter en underbar   andra smekmånad och min katt  inte anser att vi var värdiga den.

Duger det? 

• Oniq
    BlackwingedAngel: Jag stör mig på att man är dryg och tjatig (upplever det även här *haha*) när man upprepar det om och om igen. Jag stör mig helt enkelt på mig själv då jag tydligen inte kan hålla snattran. 

Jag skulle lika gärna kunna störa mig på att inte alla i min omgivning är lika bröllopspratsugna som jag.
    Trodde att det bara var innan bröllopet som man var den enda som enbart hade bröllopsfunderingar i huvudet - men det var tydligen inget som gick över bara man blev gift *blurrrgghh*

Vaddå - är det inte bara för oss, som solen går upp? *haha*

Summering: Jag stör mig på att hela den här bröllopsbizzen har gjort mig så självcentrerad!
  • Bettina

Jag stör mig på att klänningen är för trång och gifter mig på lördag. Banta som katten de sista dagarna.
    GAAH!!!! 

• Styrka

Jag stör mig på att trådarna blir stängda bara för att man försöker hjälpa någon. Är inte forumet till för att vi ska kunna hjälpa varandra? Med råd, men även med annat, när vi kan det?
    Stör mig även på att BT antyder att tjejen jag försöker hjälpa manipulerat mig till detta, vilket är så långt från sanningen man kan komma.
    Visst respekterar jag reglerna men det är tråkigt när goda gärningar motarbetas.

Svar på tråden Jag stör mig på...