• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Chicita

Jag stör mig dels på mig själv som blev så förbannad nyss och läste lusen av en användare i en annan tråd...

Men jag stör mig ännu mer på folk som förutsätter att allt som skrivs är negativ kritik mot dom och därför "ger igen" på oskyldiga personer 

• izredam

Jag stör mig på att kvalet i formel 1:en gick åt helvete idag - det var väl fruktansvärt onödigt? Nu kommer sambo kunna vara svinkaxig igen - GAH!

• Kattpoet

Jag inte sett  kvalet  men jag   stör mig på att BBC har förhandlat bort halva nästa år  säsong!  BBC är ju  bäst på Formula 1!

• bruden

Jag stör mig just nu på att folk aldrig kan acceptera varandras val. Varför är det alltid prislappen som ska avgöra? Har inte alla rätt till att ha ett bröllop som DE vill ha? Är det dyrare/påkostade alltid bättre?

• Kattpoet

Jupp, folk har sagt till mig flera gånger att man inte kan få sin drömbröllop för under 10 00.

• bruden

Fast vem kan avgöra vad som är andras drömmar? En dröm behöver inte betyda svindyrt utan kan likaväl vara något enkelt för en billig peng. Priset gör inte minnena. Det är ändock minnena som lever sig kvar för alltid.

• Kattpoet

Allt jag ville ha var min man,  bröllopet var bara något nödvändigt för att få honom, det var allt jag drömde om, allt annat skiter jag i.

• bruden
    Kattpoet skrev 2011-07-30 16:22:28 följande:
    Allt jag ville ha var min man,  bröllopet var bara något nödvändigt för att få honom, det var allt jag drömde om, allt annat skiter jag i.
    Exakt! Och jag antar att din man inte har en prislapp på sig SkrattandeFlört
  • polkapinne

Jag stör mig på att det ska regna hela tiden. Det är inte roligt att gå ner på festivalen då. Jag hatar regn.

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-07-30 15:25:27 följande:
    Jag inte sett  kvalet  men jag   stör mig på att BBC har förhandlat bort halva nästa år  säsong!  BBC är ju  bäst på Formula 1!
    Vi tittar ju på Viasat (vilket är det enda vi kan få - och jag har alltid tittat på F1 med Janne och Eje som kommentatorer så något annat vore fel för min del).

Men F1 är en stor del av våra intressen (det var det som gjorde att vi började umgås långt innan vi blev ihop - det fanns inte så många F1-fans på vår lilla gymnasieskola). Problemet just nu är att han håller på Vettel och jag håller på Webber. Eftersom det är två helt olika generationer av förare så är det inte sådär jätteroligt att vara mig för tillfället. Mitt nya hopp var Kubica, som med rätt bil hade varit en grym konkurent - men vad gör ungen? Jo, han sätter en rallybil i en jävla kyrkmur! I vilken plan var det? Det stör jag mig också på, att mitt framtidshopp misslyckades totalt och ev. förstörde hela sin F1 karriär...

(Åh, kändes underbart att få ut det där på någon annan än m2b som bara skrattar och säger "det skulle du väl tänkt på innan du började hålla på så dåliga förare"...)
Svar på tråden Jag stör mig på...