• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • lundabrud

jag stör mig på att alla kyrkor och lokaler "har semester" nu så att det inte går att boka eller ställa frågor. (typiskt bröllopsrelaterat)

• Hoffsennanen Tottoplex
    Zelmah skrev 2011-08-03 00:24:15 följande:
    Dock Var det TS som sa att alla som skrivit det senaste i tråden var helt OT eftersom denna tråd handlade om något annat. Då tänkte jag bara att eftersom det är så ofantligt många som är OT i denna tråd så finns väl ett behov för en gnälltråd där man får gnälla om vadsomhelst. Men du kan ju fortsätta gnälla här då, om nu TS tycker det är okej att vi fortsätter vara OT. Men hon bad ju faktiskt att här skulle återgås till det faktiska ämnet.
    men  whatever... 

Detta senaste inlägget jag citerar var ju dock inte OT eftersom det handlade om fenomen på BT men många andra är OT.

Jag kan då störa mig på att folk gnäller här på BT om nån gör något av ren välvilja mot andra att kunna  få en passande tråd och forum om en diskussion svävar ut för mycket och bort från trådens syfte. Förstår inte varför man irriterar sig så på det faktiskt. Det fanns ingen tråd för gnäll i allmänhet utan detta är en tråd om irriterande fenomen som återkommer i trådar på BT.  Men å andra sidan stör jag mig i allmänhet på BT just nu eller kanske på mig själv? Tycker liksom att forumet blivit tråkigt och trist på något sätt.. men det kanske är jag själv som blivit mätt eller inte har tid. Men återkommer ändå då och då i hopp om att finna något intressant eller givande...
    Jag tycker du tog ett jättebra initiativ! Tänkte ju göra det samma..haha!!
  • BlackWIngedAngel

Jag stör mig väldigt mycket på att folk använder anonymitetsfunktionen i en massa märkliga sammanhang. Jag stör mig dessutom på att tråden får fortsätta finnas när det är uppenbart att trådstartaren missbrukat anonymiteten. Att man inte kan göra alias synligt i efterhand förstår jag, men då borde tråden stängas av om man ser att någon använder anonymiteten i fel sammanhang. 

• Chicita
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-04 18:13:21 följande:
    Jag stör mig väldigt mycket på att folk använder anonymitetsfunktionen i en massa märkliga sammanhang. Jag stör mig dessutom på att tråden får fortsätta finnas när det är uppenbart att trådstartaren missbrukat anonymiteten. Att man inte kan göra alias synligt i efterhand förstår jag, men då borde tråden stängas av om man ser att någon använder anonymiteten i fel sammanhang. 
    Åh vad jag håller med...
    Jag tycker att det är otroligt fegt att använda sig av anonymitetsfunktionen om det inte är så att det är motiverat.
  • BlackWIngedAngel
    Chicita skrev 2011-08-04 18:20:20 följande:
    Åh vad jag håller med...
    Jag tycker att det är otroligt fegt att använda sig av anonymitetsfunktionen om det inte är så att det är motiverat.
    Ja, absolut.

Men i vissa fall känns det inte ens som fegt, utan bara... konstigt. Vissa gömmer ju sig bakom anonymiteten när de skriver saker som retar upp andra. Men ibland kommer det inlägg som inte alls är provokativa eller känsliga och trådstartaren är fortfarande anonym. Märkligt. 
  • BlackWIngedAngel

Just nu är jag inne i ett gnällspår känner jag, menmen...
    Jag stör mig på människor som skriver "vår/min stora dag" hela tiden. I stil med: "Vi ska buffé på vår stora dag." Jo, i och med att det är just bröllopsdagen vi planerar här så gissade jag att det var den dagen ni skulle ha buffén. Tungan ute

• förlovadflicka
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-06 13:19:13 följande:
    Just nu är jag inne i ett gnällspår känner jag, menmen...
    Jag stör mig på människor som skriver "vår/min stora dag" hela tiden. I stil med: "Vi ska buffé på vår stora dag." Jo, i och med att det är just bröllopsdagen vi planerar här så gissade jag att det var den dagen ni skulle ha buffén. Tungan ute
    Vadå, att folk skriver kompletta meningar är väl ändå inget fel? :P Fast jag känner igen mig, ibland hakar man upp sig på jättekonstiga saker :P
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-08-06 13:48:56 följande:
    Vadå, att folk skriver kompletta meningar är väl ändå inget fel? :P Fast jag känner igen mig, ibland hakar man upp sig på jättekonstiga saker :P
    Nej inte att folk skriver kompletta meningar, men meningarna blir inte ofullständig bara för att man inte tar med "vår stora dag" hela tiden. I många sammanhang är det redan uppenbart och då känns det bara tjatigt. Tungan ute
  • Chicita

Jag stör mig på att en del inte gör mellanslag efter punkt och före ordet NU.
    Alltså så här.nu borde det synas...

Det blir alltså en länk eftersom .nu är en webadress

Svar på tråden Jag stör mig på...