• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Kattpoet

Jag har sett både viasat och BBC och de svenska snackar så himla mycket skit medans de brittiska David  Coulthad, Martin Brundle är båda  formula ett förare  , Eddy Jordan är en föredetta teamägare och Jake  Humphries är bara jäkla bra sport komentator, de vet verkligen vad som sker inne i skallen på folk.

Jag gillar Button, han är  cool. 

• izredam

Fast Eddie Jordan kan också snacka bra mycket skit. Nu senast så sa han ju att Vettel inte kan vinna om han inte startar i pole, vilket inte bara är en enorm överdrift - det är också ren bullshit. Jag gillar inte den pojken - det är för mycket Schumi över honom, men talang har han så att det räcker och blir över. Jag menar han vann ett lopp för Torro Rosso, ingen annan har gjort det! Men Coulthard är grym - han och Colin mcRae var de första motorsportförarna jag höll på (när pappa tvingade mig att titta på F1 och rally när jag var liten), han är ganska lik Webber också och det är ju alltid trevligt ;)

Problemet för Viasat är väl att det inte finns så många svenska formula förare, det är mer eller mindre bara Eje vi har som är i ett läge där han kan kommentera. Det är tråkigt men sant...

Jag har lagt mitt hopp tills om ett par säsonger hos di Resta nu - med tanke på vad han kan göra hos Force India så borde han kunna prestera grymt i ett bättre stall.

• Kattpoet

Eddie är skoj, det ska bli kul att se vad BBC , lät  top förarna göra  som tävling, de har gjort olika roliga saker  och de är skönt att de är en vänskapkänsla utanför  banan.

Såg du när de dänge Eddie i polen  i Monaco?  Han tappade sina linser! 

• Smuppra

Jag stör mig på folk som tror att en biosalong är ens vardagsrum. Nej, det är inte okej att prata i normal samtalston. Nej, det är inte okej att titta i mobilen.
    Det var än värre att personerna i frågan var en mamma i 40 årsåldern och hennes dotter i 10 årsåldern. Det var modern som kollade sin mobil.
    Dotter frågade upprepade gånger "mamma, vem var det? Mamma, varför gjorde han så?" i vanlig samtalston. Om modern inte svarade fort nog (även hon talade i normal samtalston) sa dottern med stegrande röst "Mamma! Mamma! Mamma!".
    Först då jag sa till började de viska.

Sedan tycker jag kanske inte det är så lämpligt att en 10 åring ser sista delen av Harry Potter när hon ställer frågor som får mig att starkt betvivla att hon läst böckerna eller ens sett någon av de tidigare filmerna. Modern däremot var på banan och kunde förklara både det ena och det andra. Som sagt även för oss andra i biosalongen, som inte bett om någon tolk som berättar vad som hände på bioduken för 10 sekunder sedan.

• lundabrud

Jag stör mig på när folk kallar billigt mousserande vin (typ chapel hill) för champagne. Eller säger typ "vi fick champagne på hotellrummet" alt "frisören bjöd på champagne" och så är det inte champagne. 

• izredam
    lundabrud skrev 2011-08-02 16:35:20 följande:
    Jag stör mig på när folk kallar billigt mousserande vin (typ chapel hill) för champagne. Eller säger typ "vi fick champagne på hotellrummet" alt "frisören bjöd på champagne" och så är det inte champagne. 
    Det stör mig också! Folk som inte vet vad de pratar om i allmänhet stör mig. Typ folk som tror att de äter parmaskinka bara för att den är lufttorkad och så...

Sen stör jag mig på att smöret i stekpannan atackerade min arm i söndags när jag stekte hamburgare så att jag har ett fult märke på armen som ser ut som att jag har satt en cigarett i armen typ. Fruktansvärt onödigt - och vad hade jag gjort smöret liksom?
  • lundabrud

Ja eller folk som säger "chevréee" när det heter "chèvre" (=get på franska)...

• BlackWIngedAngel

Klagomålen är många och lite olika utsvävade, så jag tänkte bara påminna lite om trådens huvudsyfte: Att klaga på fenomen som vi läst om och stör oss på här på BT. Ni får åtminstone gärna återgå till det någon gång emellanåt. Flört 

• Vi2alltid
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-02 17:00:06 följande:
    Klagomålen är många och lite olika utsvävade, så jag tänkte bara påminna lite om trådens huvudsyfte: Att klaga på fenomen som vi läst om och stör oss på här på BT. Ni får åtminstone gärna återgå till det någon gång emellanåt. Flört
    oj, det är tyvärr inte helt tydligt att det var fenomen på just BT som tråden handlade om..... Men visst, när man läser det en gång til så är det ju det du skriver, fast lätt att missa kanske...
  • izredam
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-02 17:00:06 följande:
    Klagomålen är många och lite olika utsvävade, så jag tänkte bara påminna lite om trådens huvudsyfte: Att klaga på fenomen som vi läst om och stör oss på här på BT. Ni får åtminstone gärna återgå till det någon gång emellanåt. Flört 
    Jag hade inte heller fattat det riktigt.. Men nu vet jag Flört
Svar på tråden Jag stör mig på...