• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • izredam
    Aniara4 skrev 2011-07-28 17:41:18 följande:
    Du har uppenbarligen aldrig stått där med veckohandlingen i flera stora kassar och fått avstämning fem minuter innan bussen som bara går en gång i timmen går.
    Eller julhandlingen för 3000 >.< Det slår aldrig fel! Vi har haft det 3 år i rad nu ^^
  • Ankis88
    bruden skrev 2011-07-28 17:29:56 följande:
    När man får flera på rad blir det ganska frustrerande. Coop har en förkärlek för avstämningar verkar det som. Vi har handlat där nu de sista veckorna och VARENDA gång har vi fått avstämning. Vi har varit scannerkunder i drygt 2 år så det är ju inte nytt heller. ICA får vi avstämning ungefär varannan månad bara men på Coop... Snart ingen idé att självscanna där längre tydligen
    Vi får avstämning varenda gång när vi handlar på ICA. Vi har t.o.m. bett att kolla om det är någonting konstigt med vårt kort/konto men det var det inte. Gången efter hände det igen. 
    City Gross scannar bara 4 eller 5 slumpmässiga varor istället och kollar att det stämmer, man behöver inte tömma alla kassarna. 
  • Kattpoet

Jag stör mig på folk som får panik och ångest för minsta lilla sak...  Velar ingen längre?

• Aniara4
    Ankis88 skrev 2011-07-28 18:08:46 följande:
    Vi får avstämning varenda gång när vi handlar på ICA. Vi har t.o.m. bett att kolla om det är någonting konstigt med vårt kort/konto men det var det inte. Gången efter hände det igen. 
    City Gross scannar bara 4 eller 5 slumpmässiga varor istället och kollar att det stämmer, man behöver inte tömma alla kassarna. 
    Har det alltid stämt? Om man har gjort något fel vid en avstämning brukar de ju kolla extra en viss tid efteråt. Men det låter konstigt att det blir VARJE gång!
  • Ankis88
    Aniara4 skrev 2011-07-28 18:29:59 följande:
    Har det alltid stämt? Om man har gjort något fel vid en avstämning brukar de ju kolla extra en viss tid efteråt. Men det låter konstigt att det blir VARJE gång!
    Det har alltid stämt... 
    Jag blir ju frustrerad och kassörskan säger "Men det stämde iaf" Ja, det är därför man blir sur!!! Jag vet att det inte är kassorskans fel, men ändå... 
  • MrsT2011
    Kattpoet skrev 2011-07-28 18:09:06 följande:
    Jag stör mig på folk som får panik och ångest för minsta lilla sak...  Velar ingen längre?
    Det måste vara jobbigt att leva med så kort stubin...!
  • Emblas Mamma

Överreagerade kanske lite igår, men det var jobbigt värre för stunden..
    Sorry att jag snodde tråden lite och blev OT innan..!

Just nu stör jag mig på.. att jag har fått ett riktigt uselt sommarschema och jobbar flera helger på rad och konstiga tider medan alla andra verkar fått ett toppenschema :(
    Anledning är att jag får gå för massa olika personer och inte bara en som alla andra. Lite småjobbigt faktiskt..

• Kattpoet

Det handlar inte om stubin, utan att istället vilja fäkta så flyr man hellre, det är jättejobbigt att leva med att konstant vilja fly och sedan få ångest för att man inte kan.  Ja hjärnan bryr sig inte om det är ett klännings val eller upptryckt mot väggen med lejon framför nosen. 

Men det jag stör mig på är att det är so många  verkar leva med detta idag eller så tänker inte  folk på vad panik verkligen är. 

• Emblas Mamma

Jag tror det är väldigt lätt att få både panik och ångest över småsaker idag,
    eftersom det egentligen inte är småsakerna det handlar om från början.
    Själv så bröt jag ihop någragånger under planeringen av mitt bröllop,
    det var dessa irriterande smådetaljer som fick mig att få hjärtklappning och tryck över bröstet. Hade själv riktigt svårt att andas och kunde inget annat göra än att lägga mig och sväva bort ett tag.

Men det som låg bakom var egentligen inte smådetaljerna,
    utan att samtidigt behöva tampas med dessa smådetaljer när man hade skolan att tampas med samtidigt. Att behöva lära sig 2 kollegeblock utantill på en månad - det skojar man inte bort!
    Samtidigt skulle jag försöka att ta hand om hem och familj någorlunda när jag kom hem. Min man jobbade ju också och var inte hemma i veckorna.
    Jag kunde få riktig ångest bara det inte var uppdiskat här hemma.
    En riktg helvetesperiod kan man säga - me nibland lugnade det faktiskt ner sig så jag gick aldrig sönder på riktigt. Jag kunde vila upp mig emellanåt.

Men kan tänka mig att det finns fler som jag därute.
    Men efter regn kommer solsken! Det får en att hålla humöret uppe.
    Men nog mår jag dåligt när jag tänker på en ny terminstart, jag är så trött på det. Blir riktigt deprimerad i perioder av att tänka på det.
    Lätt att få ångest idag, en jäkla press man har på sig egentligen. Man ska göra allt på samma gång. Både barn och utbildning, bra lön, fint hus ska man ha.. Den rätta vikten och den rätta konditonen, träffa alla vännerna måste hinnas med samt att umgås med sin familj och värna om förhållandet.
    Man behöver inte göra allt såklart, men det är så många i samhället ser på det. Tyvärr!
    Förstår att många har prestationsångest och därmed drabbas av panik och ångest.

• Kattpoet

Emblas. Så då kanske det är  dags att  minska pressen på sig själv, ingen människa orkar leva i långa loppet med panikångest.

Ja, ska vara ärlig det fanns stunder under mitt planerande  som jag fick ångest men det var inte för att jag tog för mycket på mig utan för allt jäkla pappers strul eftersom SKotska myndigheter inte ansåg att en svensk skiljmässa  var lagligt bindande i Skottland  och att min dator dog  2 månader in i planerandet gjorde det inte lättare och att två av mina vänner var döende och katten fick epelepsi gjorde saken bättre.

Så visst då grät jag och sedan  ringde jag  mina vänner och sa,  hörrö ni, allt ting går åt helvete vill ni komma hit och hjälpa mig?
    Och de gjorde de, de städade , fixade kattvakt och såg till att jag fick vila upp mig i 3 dagar. 

Och sedan sänkte jag kraven på mig själv, fixa det jag kan fixa,  stödja där kan stödja  och låta resten vara, vilket gjorde att en vän kom förbi och diskade emot att jag kramade personen.

Svar på tråden Jag stör mig på...