• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Sassabrassa
    Kattpoet skrev 2011-07-24 13:39:14 följande:
    Jag stör  mig på  sassabrassa, för varje gång jag ser  hennes namn så börjar min hjärna med Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla!

När jag tänker efter så stör jag mig mer på mig själv och min förmåga att komma ihåg oviktiga saker. 
    Ha ha. Att jag valt det namnet kommer sig av att folk alltid kallade mig Sassabrassa när jag var liten och ja gissa hur många gånger jag har fått höra Sassabrassa mandelmassa osv... :)
  • aknathan
    Fröken Söt skrev 2011-07-21 13:17:57 följande:
    Jag stör mig på vissa människor här på BT som anser att en kinaklänning är en ful och dåligt sydd klänning, oavsett hur de ser ut. Om diskussionen hade handlat om varumärkesintrång mm är det en annan sak, men att definiera en klänning privatimporterad från Kina som "dåligt sydd" eller "tafflig" gör mig vansinnig. J**a snobbar!
    Håller helt med! Köpte min klänning från Kina och den var hur fin som helst. (I efterhand är jag mycket tacksam att jag gjorde detta valet då vi gifte oss utomhus och det regnade = lera.) Jag stör mig galen på folk som anser att man m å s t e lägga en förmögenhet på sitt bröllop och som helt saknar perspektiv. Vi la pengarna på en resa till Afrika istället ;)
  • Kicka

Jag stör mig på att det är tydligen väldigt svårt att svara på folks mail "Köp & Sälj". Om de vill sälja nått ligger det väl i deras intresse att höra av sig om man är intresserad??? Tycker att det hör till god ton att höra av sig även om varan är såld, och är den nu det så ta för guds skull bort den från sidan!!! *gnäll gnäll*

• 1700tal

Jag stör mig på att summan på bröllopskontot minskar varje gång vi handlar nåt/bockar av nåt på listan... Jag veeet att det är fullt logiskt och betyder att vi har en mindre grej kvar att bekosta men det stör mig nåt enormt när jag ser att pengarna MINSKAR! Skrikandes

• Kattpoet

Jag stör mig på folk som skriver Kid istället för barn.   På svenska är  ett kid  detta

Och  jag vet inte varför folk vill ha dem i  kostym eller  söta klänningar på deras bröllop, ny skum trend kanske? 

• Sassabrassa
    Kicka skrev 2011-07-24 15:39:10 följande:
    Jag stör mig på att det är tydligen väldigt svårt att svara på folks mail "Köp & Sälj". Om de vill sälja nått ligger det väl i deras intresse att höra av sig om man är intresserad??? Tycker att det hör till god ton att höra av sig även om varan är såld, och är den nu det så ta för guds skull bort den från sidan!!! *gnäll gnäll*
    Kan man ens ta bort en annons? Jag fick en vara såld och kunde inte ta bort annonsen.
  • MrsT2011

Jag stör mig på att det finns en idiot på vårt systerforum familjeliv som försöker förminska händelserna i norge!!

• Kattpoet

MrsT, jag bråkar med en på ett engelskt forum som tycker att personen  gjorde rätt... *suck*

• MrsT2011

Kattpoet, åh herregud... Ja det var faktiskt ännu värre... Det jävla stolpskottet på FL yrar om att det minsann är mkt värre att 30000 barn dör av svält varje dag än att "bara" knappt 100 dör i norge.... Hur fan kan man ens jämföra en massaker med världssvälten? Och vad hände med närhetsprincipen? Kräks

• Kattpoet

Personen kommer bli avstängd from forumet imorgon fick jag just veta, Känns skönt.

Svar på tråden Jag stör mig på...