• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • Kicka

Har ingen aning om man kan ta bort dem faktiskt men tycker fortfarande att man kan svara på en fråga. Men jo visst måste man kunna ta bort eller iaf redigera eller dölja en såld vara? Annars skulle ju torget svämma över i annonser

• MrsT2011
    Kattpoet skrev 2011-07-25 22:18:51 följande:
    Personen kommer bli avstängd from forumet imorgon fick jag just veta, Känns skönt.
    Tack och lov. Svårt att greppa att till och med de goa glada britterna har sjövilda galningar i sina led... Själv har jag anmält alla tre trådarna som stolpskottet startat på FL, men sajten är ju gigantisk så vem vet hur länge det dröjer innan de hinner granska...
  • Pinkgrape
    "Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Gå sen samma gator jag gått, bearbeta sen förlusten och den sorg av älskade jag förlorat. Orka med alla känslor och händelser jag erfarit. Snubbla på alla stenar jag snubblat på och res dig alltid upp igen. Gå precis samma väg jag gått i livet och när du gjort detta.... Ja, då kan du döma mig eller mitt liv."

Något som många här borde tänka lite mer på i många olika trådar och allmänt ute i livet. Vi är inte likadana. Vi har inte samma tankar, erfarenheter och värderingar eller förutsättningar. Vi skulle många behöva vara lite mer öppna och förstående och inte så snabba att döma andra och deras val.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Hoffsennanen Tottoplex

Okej...vill att ni reflekterar över detta först innan ni kapar mig vid vaderna. Det in Norge är fruktansvärt och jag har blivit tårögd många gånger sen dess. Dock detta med en tyst min osv... i Afrika dör 5000 barn varje dag. ska vi hålla tyst min för dem oxå då varje dag? Så tråkigt att folk engagerar sig jätte mycket för Norge( jättekul oxå självklart att folk bryr sig) men om man nämner Afrika och andra delar i världen så rycker folk bara på axlarna. Döden är lika hemsk i vilken skepnad den kommer i. 

• Emblas Mamma
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-26 21:39:53 följande:
    Okej...vill att ni reflekterar över detta först innan ni kapar mig vid vaderna. Det in Norge är fruktansvärt och jag har blivit tårögd många gånger sen dess. Dock detta med en tyst min osv... i Afrika dör 5000 barn varje dag. ska vi hålla tyst min för dem oxå då varje dag? Så tråkigt att folk engagerar sig jätte mycket för Norge( jättekul oxå självklart att folk bryr sig) men om man nämner Afrika och andra delar i världen så rycker folk bara på axlarna. Döden är lika hemsk i vilken skepnad den kommer i. 
    Håller faktiskt med dig.
    Jag tänker ofta, väldigt ofta på andra länder som är mycket mer utsatta på ett annat sätt än norge,
    finns ju länder som är mer utsatta för terror också än bara svält.
    men dock så kan jag tänka att det som hänt i norge varit fruktansvärt, just att bara ta upp ett vapen och döda allt man ser. det finns inga ord för denna känslokallhet.. !
  • Liselotte NYC

Empati behöver inte utesluta något eller någon. Sen är det alltid enklare att känna mer empati om det är nära än när det är långt bort. Jämför gärna med om det är någon närstående respektive avlägsen bekant som dör, så klart är det skillnad i känslor.
    Man behöver inte jämföra vilket som är värst eller varför vissa gör mer här eller där. Det bästa man kan göra att att deltaga i att försöka skapa en bättre värld efter sin egen förmåga.

• Kattpoet

Jag stör mig på folk som alltid måste vara värst.

Och vem bryr sig om de svältande i Nord Korea? 

• Emblas Mamma
    Kattpoet skrev 2011-07-26 22:49:50 följande:
    Jag stör mig på folk som alltid måste vara värst.

Och vem bryr sig om de svältande i Nord Korea? 
    hur menar du egentligen?

stör mig på ironi när jag inte ens orkar tänka så här sent på kvällen..!
Svar på tråden Jag stör mig på...