• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • VeronicaRobin

Att de man bjudit kommer med "förslag" om hur vi borde göra med än det ena, än det andra. Vem som ska sitta var, vem som ska få sova över etc. 

• Chicita

Jag irriterar mig på att så många sätter skönhet framför hälsa.

Hetsbanta inför bröllopet, korsetter som snör åt så mycket att dom kan gå ner 2 storlekar, smärtstillande för att klara av skorna osv.

Har varit på ett bröllop där bruden var så hårt snörd att hon inte kunde äta på hela dagen. Så vid 22 tiden svimmade hon och vi fick lov att ringa ambulans. Hon hade bara fått i sig vin (eftersom hon ju självklart ville skåla med alla) så hon behövde dessutom magpumpas.
    Det var inget roligt avslut på kvällen kan jag säga...

• nawa
    Vi2alltid skrev 2011-07-11 16:39:03 följande:

Jag stör mig på att typ alla bikinissom finns i butikerna är TREKANT! Jag vill inte ha trekant!! Om jag äntligen hittar någon som inte är trekant eller halternek då är det antingen 1. en Tant bh 2. slut i min storlek.

Och på postorder verkar det som att en smal tjej med strl 70 INTE kan ha större än B-kupa?!? Vad är detta?!

Nästa år ska jag handla BH i mars!

@ Vi2alltid,

kolla på pepperberry.co.uk, de har fina bikinis och BH's för oss som inte vill/kan ha trekant bikinis. Tror att de levererar till Sverige.  
  • Hoffsennanen Tottoplex

Glömde ju säga...att det även är tråkigt att se barn och föräldrar som handlar då föräldrarna är så stressade att de skriker och drar iväg sina barn. USCH! Det värsta är när de skriker på dem...Utan någon anledning så vitt man sett. Det får mig att undra om alla ska ha barn..

• izredam

jag stör mig för tillfället på min m2b som vill åka till holland på något raveparty modell gigantiskt med sin kusin. Sure, han får göra vad han vill - men att bara skita i allt viktigt för den sakens skull tycker jag är riktigt fånigt. (Viktiga saker i det här fallet är mitt körkort (som han har lovat att ge mig lite pengar till och utan de pengarna så kan jag inte ta något körkort..) och vår hyra i augusti (jag har inget jobb för tillfället, så han får försörja oss i augusti)).

Jag överreagerar säkert och känner jag honom rätt så kommer de inte åka en meter, möjligtvis in till stan för att festa lite där - men ändå >.<

• Bettina
    Chicita skrev 2011-07-24 12:13:10 följande:
    Jag irriterar mig på att så många sätter skönhet framför hälsa.

Hetsbanta inför bröllopet, korsetter som snör åt så mycket att dom kan gå ner 2 storlekar, smärtstillande för att klara av skorna osv.

Har varit på ett bröllop där bruden var så hårt snörd att hon inte kunde äta på hela dagen. Så vid 22 tiden svimmade hon och vi fick lov att ringa ambulans. Hon hade bara fått i sig vin (eftersom hon ju självklart ville skåla med alla) så hon behövde dessutom magpumpas.
    Det var inget roligt avslut på kvällen kan jag säga...
    Håller med, köpte mig en större storlek...orkade inte med pressen. Och jag ser väldigt smal i min stl 40 för de håller in så bra hehe. Om någon är intresserad så hänger det en stl 36 hemma
  • bruden

Jag stör mig på... VÄDRET!!! Jag hade behövt sola lite innan bröllopet men det ser ju mindre lovande ut. Jag får ta alla tillfällen i akt och smita ut när solen visar sig.

• Sassabrassa
    bruden skrev 2011-07-24 13:29:43 följande:
    Jag stör mig på... VÄDRET!!! Jag hade behövt sola lite innan bröllopet men det ser ju mindre lovande ut. Jag får ta alla tillfällen i akt och smita ut när solen visar sig.
    Stör mig också på vädret. :(
    Så fort solen visar sig springer jag ut.
  • Freakie

* Jag stör min på vår gitarrist som hoppade av en vecka innan vigseln!

* Jag stör mig på klockbutiken som endast en vecka innan bröllopet hörde av sig och sa att klockan jag hade bestältt som morgongåva till min blivande för 10 veckor sen inte längre ingår i deras sortiment!!!

* Även jag stör mig på vädret, vill inte ha regn på bröllopsdagen!

*skönt att få gnälla av sig lite*

• Kattpoet

Jag stör  mig på  sassabrassa, för varje gång jag ser  hennes namn så börjar min hjärna med Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla!

När jag tänker efter så stör jag mig mer på mig själv och min förmåga att komma ihåg oviktiga saker. 

Svar på tråden Jag stör mig på...