• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • izredam

Idag stör jag mig på tre saker.

1. Min körskolelärare har semester så jag kör för tillfället med en annan lärare, som prakiserar tekniken "klaga tills eleven gör rätt - när eleven gör rätt, säg ingenting". Sånt borde inte vara lagligt. Tur att man snart är klar!

2. Sambo har tappat bort sina nycklar (vi vet dock att de måste vara någonstans i lägenheten - alltid något) och vi har därmed bara en bilnyckel (min) och en lägenhetsnyckel - lägenhetsnyckeln gjorde idag att jag inte kunde stanna på körskolan för att jag i så fall inte skulle kunna komma in hemma då sambo skulle vara på jobbet.

3. Diskberget. Varför lär man sig aldrig? Diska direkt! Vi skulle diskat tillsammans i lördags (det var då två dagar disk som vi inte tog tag i eftersom jag var sjuk och han jobbade mycket) men då bestämde han sig för att vi skulle iväg och göra annat (han hade planerat att fria bland annat). Så i söndags tog vi tag i en del av disken, men av någon anledning inte all - och sen har vi bara diskat ungefär lika mycket som vi har behövt använda. Så nu måste jag diska undan all denna disk >.<

• cookieandkermit
    LisaEleonor skrev 2011-07-20 13:59:37 följande:
    Jag åker som funktionär den här gången. Var juniorscout under scout 2001, sedan senior/ledare på Jingii och nu funk, då har jag gjort det mesta Tungan ute

Har börjat packa, hela vardagsrumsbordet är fullt av allt som ska med, försöker organisera allt med en packningslista, vi får se hur det går

Vad ska du göra?
    Jag åker som IST, vet inte vart jag kommer vara någonstans än dock.. . Jag var typ partull på 2001 och på Jingi va jag inte med... Jag jobbade. :( Men annars har jag åkt som funk/ledare på läger sen 2003 typ.

Samma här, det lilla som jag har lagt fram tar upp matbordet, ska tvätta och packa i helgen, sen blir det ett tidigt tåg på måndag :) 
  • Kattpoet

Diskar fortfarande undan helgens disk och  måndagen, tisdagens disk med... MEH!

Men jag har en muskel sjukdom  och maken min har ont i ryggen så det är bara jag som kan göra det...

Papptallrikar... jag funderar allvarligt på papptallrikar...   

• Chicita

Jag irriterar mig just nu på vädret...
    Jag får alltid huvudvärk och ibland även migrän vid väderomslag. Och när det då svänger fram och tillbaka flera gånger varje dag så kan ni tänka er hur mitt huvud mår just nu Skrikandes 

Och jag som skulle sy klart den andra tärnklänningen i dag. Har inte blivit ett stygn gjort på den *muttrar* 

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-07-20 17:16:01 följande:
    Diskar fortfarande undan helgens disk och  måndagen, tisdagens disk med... MEH!

Men jag har en muskel sjukdom  och maken min har ont i ryggen så det är bara jag som kan göra det...

Papptallrikar... jag funderar allvarligt på papptallrikar...   
    Jag blev precis klar - vi hade delar av disken från tisdag till söndag och så all disk från måndag och tisdag...

Papptallrikar är helt klart ett bra val!
  • Kattpoet

Men det är kastrullerna som är jobbigast....  , hrm pappkastrull?  

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-07-20 17:54:42 följande:
    Men det är kastrullerna som är jobbigast....  , hrm pappkastrull?  
    jag tycker helt klart att bestick och tallrikar är jobbigast! Alternativet är ju att (på okänt sätt) få oändligt med pengar så att man kan skaffa någon som diskar åt en :)
  • Kattpoet

izerdam, är inte det man har en make till för enligt BT? ;)

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-07-20 18:42:37 följande:
    izerdam, är inte det man har en make till för enligt BT? ;)
    Haha jo - han brukar visserligen diska, utom nu i sommar när han jobbar och jag inte har något jobb. Han får dock skylla sig själv. Vi tittade på något TV program i våras och de sa att "den som inte lagar middagen får ju diska" varpå han sa "Ja, så gör ju vi med" - så inte tänker jag diska om han inte har något annat att göra (jag lagar alltid mat eftersom det är ett av mina största fritidsintressen) :)
  • Kattpoet

Vi sa samma sak  men maken rygg  gör ont  så jag får göra allt.

Svar på tråden Jag stör mig på...