• BlackWIngedAngel

Jag stör mig på...

Jag tror att de flesta av oss som hänger en del här på BT tröttnar på ett fenomen eller ett annat lite till och från. Ibland går det ut över en särskild tråd som handlar om något som man läst om på ett flertal ställen och till slut tröttnar på.

Det här är en tråd där vi kan få utlopp för alla de där tankarna tänkte jag! 

Meningen med tråden är alltså inte att starta hetsiga diskussioner utan att lätta hjärtat kring ett fenomen som man inte vill placera i någon särskild tråd. (Lite som "Nu tar vi död på myten om fåglar och ris" eller vad tråden nu hette.)

Om jag är helt ensam om att känna såhär så dör tråden snart ut. Om inte så kan vi säkert, om vi låter bli att motargumentera varandra, hinna tänka både "det där stör jag mig också på" och "ajdå, sådär gör ju jag med". Båda delarna kan säkert ge en tankeställare, tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-13 22:06
    Lägger in en liten brasklapp om något som påtalats i tråden tidigare men som kan behöva ett förtydligande i trådstarten:
    Tråden är alltså tänkt att vädra åsikter relaterade till bröllop och Bröllopstorget.

• Svar på tråden Jag stör mig på...
  • LisaEleonor
    Kattpoet skrev 2011-07-18 10:44:21 följande:
    Jag stör på folk som ska vara tradtionella  och göra det på Anglosaxiskt vis.  När   invaderade  Stor Brittainen  oss och vann?

Gud vad jag håller med dig! Har inget emot angosaxiska seder, men när folk säger att de är traditionella men ändå inte har någon aning om vad de gör. Det stör mig.
  • Smuppra
    Lilique skrev 2011-07-18 10:12:28 följande:

Jag stör mig på folk som säger att vi är för unga för att gifta oss (21), men samtidigt tycker att vi är gamla nog för att skaffa barn (vilket vi inte gjort).

I enlighet med det stör jag mig på människor som tycker att det är ett "större steg" att gifta sig än att skaffa barn. Att inte vilja gifta sig eller att vilja skaffa barn först är en sak (det stör jag mig inte på). Det är en helt annan att säga: "Är ni verkligen redo för det? Ni har ju inte ens barn ännu!" ´

Skriver under på det jag också! När blev det större att gifta sig än att skaffa barn? Fick höra av folk på landet i veckan att vi var alldeles för unga för att gifta oss (23 o 25 år). Samtidigt är definitivt inte ovanligt att skaffa barn långt innan vår ålder. Och det är ju mer accepterat än giftemål.
  • cookieandkermit

Idag stör jag mig på att jag mår illa mest hela tiden och inte vet vad det beror på, och det stör ännu mer för att jag inte har tid att må dåligt. Ska iväg på scoutläger nästa vecka och då kan man ju inte må dåligt! Då orkar man inte jobba och uppleva allt som kommer finnas där!!! *morr*

Sen stör jag mig på min BMs kompis som kom idag och ska stanna till på fredag.. han skulle EGENTLIGEN ha kommit någon gpng under de 2 veckor som jag inte är hemma.. men nej nej, han kom denna vecka och denna vecka är den enda som jag och BM har tillsammans denna sommar.. *suck* Så nu blir det några dagar av en j**************ävla massa spelprat och annat ointressant medan jag ska försöka "njuta" av att vara ledig med min BM.. Innan jag måste tvätta, packa och åka till Skåne i 2 veckor..

• LisaEleonor
    cookieandkermit skrev 2011-07-20 00:20:36 följande:
    Idag stör jag mig på att jag mår illa mest hela tiden och inte vet vad det beror på, och det stör ännu mer för att jag inte har tid att må dåligt. Ska iväg på scoutläger nästa vecka och då kan man ju inte må dåligt! Då orkar man inte jobba och uppleva allt som kommer finnas där!!! *morr*

Sen stör jag mig på min BMs kompis som kom idag och ska stanna till på fredag.. han skulle EGENTLIGEN ha kommit någon gpng under de 2 veckor som jag inte är hemma.. men nej nej, han kom denna vecka och denna vecka är den enda som jag och BM har tillsammans denna sommar.. *suck* Så nu blir det några dagar av en j**************ävla massa spelprat och annat ointressant medan jag ska försöka "njuta" av att vara ledig med min BM.. Innan jag måste tvätta, packa och åka till Skåne i 2 veckor..
    åh, ska du också dit? Kul! Men trist med semestern, jag och sambon har lite samma problem. Vi har enbart den här veckan tillsammans och en miljon saker att göra till bröllopet om två månader. Kommer lämna en lång lista med saker sambon måste fixa medan jag är borta.

Stör mig på att min farmor ligger på sjukhus och att pappa får veta det genom ett sms från sin syster. Lite bättre kommunikation kan man önska sig...
  • LisaEleonor

Åh, jag stör mig med på panduros hemsida! Har försökt både idag och igår och kommer inte in på den! Trist för det finns en del jag skulle behöva kolla en hel del.

• cookieandkermit
    LisaEleonor skrev 2011-07-20 09:25:45 följande:
    åh, ska du också dit? Kul! Men trist med semestern, jag och sambon har lite samma problem. Vi har enbart den här veckan tillsammans och en miljon saker att göra till bröllopet om två månader. Kommer lämna en lång lista med saker sambon måste fixa medan jag är borta.

Stör mig på att min farmor ligger på sjukhus och att pappa får veta det genom ett sms från sin syster. Lite bättre kommunikation kan man önska sig...
    Oh yeah! WSJ 2011 är inget man missar tycker jag. :) Vad ska du göra där?? Ska bli super kul tycker jag!
  • 1700tal

Brukar inte störa mig på saker så ofta men nu gör jag det.

Jag stör mig på, både på BT och annorstädes, när folk diskuterar och använder felaktiga, eget antagna och icke-vetenskapligt belagda historiska argument. Nån har hört av nån som har hört av nån... Och så sprids felaktig fakta vidare. Gillas inte!

• LisaEleonor
    cookieandkermit skrev 2011-07-20 12:36:49 följande:
    Oh yeah! WSJ 2011 är inget man missar tycker jag. :) Vad ska du göra där?? Ska bli super kul tycker jag!
    Jag åker som funktionär den här gången. Var juniorscout under scout 2001, sedan senior/ledare på Jingii och nu funk, då har jag gjort det mesta Tungan ute

Har börjat packa, hela vardagsrumsbordet är fullt av allt som ska med, försöker organisera allt med en packningslista, vi får se hur det går

Vad ska du göra?
  • Kattpoet

Jag stör mig på att  våran  hyresvärd sommar eletriker är en hysterisk kvinna som får panik varje gång något blir fel.  Vi gav upp  att trösta  tjejen och  la på luren i örat och knallade över till  grannen som är eletriker och frågade om råd och han fixade det.  Utan panik skrik och hysteri..

• 1700tal

Hm, det här var en rätt skön tråd faktiskt! Jag kör en till!

Stör mig på att blivanden spelar fotboll hela jäkla tiden så jag får glo på tv själv varannan kväll och en dag varje helg. Vilken helgdag det blir vet han dessutom sällan i förväg (beroende på vilket lag, borta/hemmamatch och fan och hans moster) vilket gör att fotbollen styr typ allt!! Inget går att planera in i förväg och fotbollen går före det mesta. Skrikandes

Stör mig lika mkt på att jag stundom (som idag) inte kan unna honom att spela fotboll varannan kväll och varje helg medan han är ung och vi inte har barn som hindrar sånt... Skäms

Svar på tråden Jag stör mig på...